Gå til innhold

Hvor kjøper dere bilder/kunst til veggene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noe nytt til å ha på et par av veggene mine, og trenger tips til både nettbutikker og fysiske butikker hvor jeg kan kjøpe noe til en ikke altfor stiv pris.

Hvor kjøper du slikt?

Anonymkode: e1a2e...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sjekker loppemarked, finner skatter i utlandet eller finner mye fint i diverse blader 😊

Liker ikke å klikke hjem plakater uten sjel.

Anonymkode: 1152c...a58

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sjekker loppemarked, finner skatter i utlandet eller finner mye fint i diverse blader 😊

Liker ikke å klikke hjem plakater uten sjel.

Anonymkode: 1152c...a58

Samme her. Bruktbutikker og loppiser er gull. 

Anonymkode: 4e28b...0bc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruktbutikker og gallerier/museer, både på nett og i person.:-)

Anonymkode: afb71...f11

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2019 den 21.07, AnonymBruker skrev:

Auksjoner på fineart.no

Anonymkode: fccdb...780

Herregud for noen priser🙈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper ikke kunst.  Handler alle mine bilder på bruktbutikker eller gateartister. 

Anonymkode: 227ed...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loppemarkeder, bruktbutikk, tise og finn.no. Fikk en gang kjøpt et ekte Audun Hetland bilde m/signatur på loppemarked til 400 kr en gang. Så det er bevist at en kan gjøre gode kjøp! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Herregud for noen priser🙈

Kunst koster. Stor forskjell på skikkelig kunst og masseproduserte plakater fra desneio og ikea.

Anonymkode: 7e716...fea

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på kunstutstillinger, i tillegg kjenner jeg noen kunstnere som har tatt oppdrag for meg. Det gikk på at jeg ønsket malerier på en viss størrelse, som skulle passe inn et bestemt sted. Da blir vi enige om ca pris på forhånd.

Anonymkode: 98258...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme hos meg er det mest kunst som jeg har kjøpt på gata når jeg er på ferie. Masseproduserte plakater holder jeg meg laaaangt unna. Om du ønsker et stort bilde, hva med å kjøpe et lerret og male selv? Om du ikke føler du behersker det kan du gå inn på Youtube og lære litt teknikker. Da kan du få et unikt bilde som passer perfekt der du ønsker 😄

Anonymkode: b0f2c...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gallerier, både fysisk og på nett.
Har kjøpt direkte fra kunstner.
Finn.no, kunstveggen.no (privatsalg).
Blomqvist.no
Kjøpte litt på Fineart.no sin auksjon før, men ble lei av å se de samme bildene igjen og igjen i søket... Og nå foretrekker jeg å støtte mindre, frittstående gallerier.

Anonymkode: c5764...694

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt det du spør om men jeg tar bilder selv og får det bestilt på lerret :)

Anonymkode: b9155...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 17.12.2019 den 23.24, AnonymBruker skrev:

Kunst koster. Stor forskjell på skikkelig kunst og masseproduserte plakater fra desneio og ikea.

Anonymkode: 7e716...fea

Og den store forskjellen er folks smak håper jeg...? Der inne var det mye spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunst er dyrt fordi folk legger verdi i det.

Interessant aspekt det med å unngå skatt av verdiene sine via kunst: https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2019/KMTE50000319

https://forskning.no/kunst-og-litteratur-kunsthistorie/hva-er-egentlig-god-kvalitet-i-kunst/395750

Men for å få noe mer unikt enn masseproduserte IKEA-bilder kjøper jeg fra små frittstående kunstnere. Har kunst der kunstneren ikke er å finne via Google-søk engang, og kunst der de har glemt å signere, så blir nok ikke verdt noe, men vet at bare jeg har det kunstverket i hele verden...

Anonymkode: 0df11...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...