Gå til innhold

Ønsker reisetips Paris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gang i Paris, og ønsker tips. Hva bør sees utenom de vanligste attraksjonene? Hotelltips. Restauranttips.

Takk

Anonymkode: 7097c...841

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det er så mye i Paris som er verdt å se og gjøre! Her blir det bare et utvalg, og så er det viktig å ikke stresse fra attraksjon til attraksjon, men ta tid til å rusle og se på livet også.

Bo:
Jeg liker å bo i Latinerkvartalet. Gjerne rundt Luxembourg-parken. Rolig og trygt område. Observatoire Hotel har jeg bodd på, og det var veldig fint med metro rett utenfor.

Restauranter:
Her må dere bare finne ut selv ut fra pris, type mat etc. Masse å velge i og stort sett trygge valg rett inn fra gaten. 

Se:
Dere må se Eifelltårnet, gjerne ta heisen opp til toppen. Bestill billetter på nett på forhånd.

Dere må gå Champs Elysse og opp til Triumfbuen. Ikke gidd å handle eller spise noe der, bare observer livet!

Dere må ta en tur opp til Montmartre. Gjerne litt tidlig på morgenen når det er færre folk der.

Dere bør gå i parkene og nyte kaffe på en fortausrestaurant. 

Og etter å ha vært i Paris mange ganger, har jeg begynt å oppdage bydelene litt utenfor storturismen, og må anbefale på det varmeste området rundt Place des vosges. Du vil ikke angre om du bruker en dag i denne bydelen.

God tur, jeg elsker denne byen! 

Anonymkode: ed626...8c5

Skrevet

Reis tidlig til Place du Trocadero for den beste utsikten til Eiffeltårnet (uten for mye folk) og spis frokost på Carette like ved etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...