Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt plutselig har der skjedd noe med e-mailen min.

Jeg har ikke "tukklet" med den eller noe sånnt..

Jeg får følgende beskjed når jeg sender (og det kun en bestemt person, ingen andre):

Meldingen kom ikke frem til noen av eller alle mottakerne.

Emne: test

Sendt: 31.05.2005 00:23

Følgende mottaker(e) ble ikke nådd:

xx; ([email protected]) den 31.05.2005 00:23

550 5.7.1 <[email protected]>... Relaying denied. IP name lookup failed [81.166.162.244]

Noen som kan hjelpe/forklare meg hva som skjer?? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eh.. Nei..

Jeg bruker Microsoft Office Outlook.

Gjest Madeline
Skrevet

Er du sikker på at det ikke er e-post adressen til mottakeren som det er noe feil med? Har den personen en alternativ adresse du kan bruke?

Skrevet
Er du sikker på at det ikke er e-post adressen til mottakeren som det er noe feil med? Har den personen en alternativ adresse du kan bruke?

Det var det jeg og trodde, men spurte, og han mottok mail fra andre.. Så det er nok hos meg det ligger...

En eller annen plass..

Har nå prøvd å sjekke om noe har skjedd i innstillingene, men det ser greit ut..

Gjest Madeline
Skrevet

Har du dobbeltsjekket at adressen er riktig skrevet? Høres litt rart ut at det bare er en du ikke klarer å få sent til.

Skrevet
Har du dobbeltsjekket at adressen er riktig skrevet? Høres litt rart ut at det bare er en du ikke klarer å få sent til.

Adressen ligger lagret i adresseboka, og den har vært der i over et år nå.. Og har ikke endret på den...

Syntes og at det er rart.. Men jeg finner ikke noe unormalt med innstillingene..

Skal ta å kontakte han som satte opp e-mailen for meg.. Sattser på at det ordner seg da..

Skrevet

Ut i frå feilmeldinga så skulle eg tru det var feil oppsett utgåande server - men då ville jo all email du prøver å senda ha same problem. Du har ikkje to ulike brukarar i OE, og problem med å senda frå eine av dei?

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!!!

Telenor har et problem med en server idag, derfor online.no mailadr. ikke får sendt idag, bare mottatt!

Har hatt samme problem på jobben idag, og fikk beskjed fra telenor at de jobbet med å rette opp feilen!

Vi fikk også bare mottatt, og ikke sendt.

Bare å krysse fingrene for at det løser seg snart!

Skrevet
Du har ikkje to ulike brukarar i OE' date=' og problem med å senda frå eine av dei?[/quote']

Joo... Når du sier det så har vi det..

Vi byttet kabelselskap i helga, og da fikk mannen min tildelt e-mail, kan det ha noe med det å gjøre kanskje!? :-?

:klø:

Skrevet
Hei!!!

Telenor har et problem med en server idag, derfor online.no mailadr. ikke får sendt idag, bare mottatt!

Har hatt samme problem på jobben idag, og fikk beskjed fra telenor at de jobbet med å rette opp feilen!

Vi fikk også bare mottatt, og ikke sendt.

Bare å krysse fingrene for at det løser seg snart!

Jeg bruker ikke Telenor..

Og problemet hos meg har vart siden lørdag.

Skrevet

Det går på hvordan disse mailserverne er satt opp.

Vi har vår egen epostserver hjemme, men den har en IP-adresse som vi leier hos NextGenTel. EN person, dvs denne personens firma, har satt opp sperre mot at man kan gjøre en relay av e-post fra e-postservere som leier IP-adresser av f.eks. NextGenTel. Jeg får ikke sendt epost til vedkommende, og feilmeldingen er helt lik. Så det betyr bare at kontrollrutiner stopper epost fra deg til ham.

Og ja, det er fint lite du kan gjøre med det. Du får se om du kan sende epost fra en annen epostadresse hvis du har. Hans epostserver vil nemlig ikke snakke med din.

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...