Katrine97 Skrevet 14. desember 2019 #1 Skrevet 14. desember 2019 Hvordan har deres katt etter sterilisering vært? Gått 4 dager etter hun opererte nå, og hun er litt urven/skjelver litt av og til, sover/ligger mye. Ellers viser hun ikke særlig tegn til smerte, hun spiser godt og går på do. Lurer på hva som er normalt...🙄😞
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #2 Skrevet 14. desember 2019 Min dyrlege sa at jeg skulle bli bekymret og litt til før katten var i fin form igjen 😛 hvor fort de kommer seg varierer. Her tok det vel 3-4 dager før hu var sånn nogenlunde seg selv igjen. Gi smertestillende som du har fått beskjed om, å så ser du an i et par dager er ikke katten i form på mandag så ta en telefon til dyrlegen. Anonymkode: c27ef...fe3
Katrine97 Skrevet 14. desember 2019 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2019 Fikk kun 24-timers smertestillende for tirsdag (operasjonsdag), onsdag og torsdag... så hun har gått i går og i dag uten smertestillende.. håper bare at det er normalt at noen katter kan ha litt vondt eller ikke ha kommet seg helt, tross at det har gått noen dager siden operasjonen... Skal ringe mandag om det ikke er forbedring😊👍🏽
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #4 Skrevet 14. desember 2019 30 minutter siden, Katrine97 skrev: Fikk kun 24-timers smertestillende for tirsdag (operasjonsdag), onsdag og torsdag... så hun har gått i går og i dag uten smertestillende.. håper bare at det er normalt at noen katter kan ha litt vondt eller ikke ha kommet seg helt, tross at det har gått noen dager siden operasjonen... Skal ringe mandag om det ikke er forbedring😊👍🏽 Her fikk jeg beskjed om at jeg fint kunne gi smertestillende i 4-5 dager, det er ikke noe farlig. Så rart du ikke fikk for flere dager, det sier seg selv at et operasjonssår er vondt i mer enn 3 dager. Anonymkode: c27ef...fe3
Emmelise Skrevet 14. desember 2019 #5 Skrevet 14. desember 2019 Så lenge hun spiser/drikker og går på do trenger du ikke uroe deg med det første. Men syntes det var litt stusselig med smertestillende egentlig. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #6 Skrevet 14. desember 2019 Hos oss gir vi beskjed om metacam i 3-4 dager, i tillegg til det første døgnet der katten har fått av oss... Anonymkode: b70b9...8cb
Katrine97 Skrevet 14. desember 2019 Forfatter #7 Skrevet 14. desember 2019 Fikk for første døgnet hos dyrlege, så sendte de med meg to «sprøyter» som varer i 24t... stakkar lita, vil ikke at hun skal ha det vondt😩 fikk endelig av plaster nå, med plasterfjerner fra apotek (sitter som faen!!!) og såret ser heldigvis fint ut.. men hun vasker seg mye rundt og generelt, som er tegn på smerte(?) men så lenge det er normalt, så skal jeg ikke uroe meg... ringer å ber om mer smertestillende på mandag om hun fortsatt viser tegn til smerte😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå