Gjest Forumhei Skrevet 14. desember 2019 #1 Skrevet 14. desember 2019 Vi kjøper ikke julegaver.. til ingen i familien. alle mener det er unødvendig å bytte penger, og bare stress😂 vi spiser ikke tradisjonell julemat( vi liker ikke tung og fet mat) , men spiser kalkun og poteter med brunsaus😍 vi går ikke rundt med fin klær, moren min blir nesten sint om jeg og samboerens ikke kommer med slappa klær 😅 eneste fokuset vi har rundt jul er å kose oss, for oss starter ikke julen før 24. Så ofrer den svært lite energi før da.. jeg observerer andre styrer så jævlig, og tenker bare.. hvorfor? føler folk ser rart på meg når jeg sier at vi ikke har gaver.. er det noe flere der ute?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #2 Skrevet 14. desember 2019 Å ikke kjøpe gaver er bare fornuftig gjort. Man kan fint feire julen på andre måter enn å fråtse i materialistiske ting. Anonymkode: 296d9...3e9 14
MarianneE Skrevet 14. desember 2019 #3 Skrevet 14. desember 2019 Dere gjør det som fungerer best for dere. 😊 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #4 Skrevet 14. desember 2019 Jeg hadde fått fnatt av å spise middag på julekvelden i koseklær. Men helt innafor å droppe gavene, det er jo nesten blitt trendy. Anonymkode: 070d6...68b 23
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #5 Skrevet 14. desember 2019 Får ikke barna gaver heller? Det er litt rart. Utenom det høres det flott ut 😊 Anonymkode: e753b...6b9 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #6 Skrevet 14. desember 2019 Det er det som er trendy nå, så dere er ikke rare. Anonymkode: 59fb4...d57 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #7 Skrevet 14. desember 2019 Hvor er det store målet å KOSE seg? Det forstår jeg ikke. Jeg synes det er flott med høytid. Å markere at det er fest og markering. Julegaver trenger ikke være bytting av penger. Gaver kan vise om du tenker på noen og bryr deg. Du kan gi opplevelser, dikt, brukte ting eller hva som helst. Det du beskriver høres ut som latskap rett og slett. Spis hva du vil, men det andre hørtes bare blærete ut. Som om du tror du er så mye smartere og bedre enn andre bare fordi du ikke gidder å markere høytider. Er selv ateist og ser absolutt verdien av tradisjon, høytid og markeringer. Anonymkode: fc3a1...bb1 42
Gjest Forumhei Skrevet 14. desember 2019 #8 Skrevet 14. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får ikke barna gaver heller? Det er litt rart. Utenom det høres det flott ut 😊 Anonymkode: e753b...6b9 Alle er ansvarlig for å gi egen barn penger, de kjøper enten ting på tilbud i januar, eller sparer.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #9 Skrevet 14. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er det som er trendy nå, så dere er ikke rare. Anonymkode: 59fb4...d57 Alltid riktig å være trendy ja... 🙄🙄🙄 Anonymkode: fc3a1...bb1 2
Gjest Forumhei Skrevet 14. desember 2019 #10 Skrevet 14. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor er det store målet å KOSE seg? Det forstår jeg ikke. Jeg synes det er flott med høytid. Å markere at det er fest og markering. Julegaver trenger ikke være bytting av penger. Gaver kan vise om du tenker på noen og bryr deg. Du kan gi opplevelser, dikt, brukte ting eller hva som helst. Det du beskriver høres ut som latskap rett og slett. Spis hva du vil, men det andre hørtes bare blærete ut. Som om du tror du er så mye smartere og bedre enn andre bare fordi du ikke gidder å markere høytider. Er selv ateist og ser absolutt verdien av tradisjon, høytid og markeringer. Anonymkode: fc3a1...bb1 Vi viser at vi brys oss med å være der for hverandre. Og det er hele året!😊
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #11 Skrevet 14. desember 2019 2 minutter siden, Forumhei skrev: Alle er ansvarlig for å gi egen barn penger, de kjøper enten ting på tilbud i januar, eller sparer. Det er jo masse salg ellers i året, ikke bare januar. Mine barn hadde ikke synes penger er gøy, men. Hvis det fungerer for dere er jo det topp 👍🏼 Anonymkode: e753b...6b9 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #12 Skrevet 14. desember 2019 Jeg koser meg med juleforberedelsene. Du ser ikke meg stresse rundt som en hodeløs kråke. Jeg koser meg med julegaveshopping, leverer ut ei liste med gaveønsker til barnet mitt (med ting jeg ønsker å kjøpe selv etterhvert uansett), og håper barnet får mest mulig av det på lista. Samme gjør jeg til andre, kjøper det på lista. Og elsker å pynte meg til julemiddagen, men går i koseklær først på dagen. Og elsker ribbe og tilbehør. Hver sin smak, men jeg elsker den tradisjonelle jula, og jeg vil ikke forandre mye på den. Hva andre gjør er meg likegyldig Anonymkode: 751e4...f9a 18
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #13 Skrevet 14. desember 2019 15 minutter siden, Forumhei skrev: Vi viser at vi brys oss med å være der for hverandre. Og det er hele året!😊 Og du mener at de som markerer høytid og fest ikke gjør det??? Anonymkode: fc3a1...bb1 14
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #14 Skrevet 14. desember 2019 Jeg synes jul er magisk og gjør mye ut av det for å oppnå julemagien. Mulig du hadde tenkt på det som «styr», men jeg stresser ikke selv om jeg ordner mye. Når det er sagt må du selvsagt feire jul akkurat som du ønsker. Men jeg er glad det er litt glitter og stas hjemme hos meg. Anonymkode: b3cd4...29b 9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #15 Skrevet 14. desember 2019 Ja dere hører rare ut. Må være kjipt for ungene å høre om hva andre får i gaver. Anonymkode: 8a1b9...dcd 14
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #16 Skrevet 14. desember 2019 Jeg elsker jula, men julegaver ødelegger mye... Er så stress med å finne ting til folk som ikke ønsker seg noe. Og hvis de ønsker seg noe spesifikt så blir det jo heller ingen overraskelse.. Elsker å få gaver selv, men er ikke verdt stresset å kjøpe til andre. Anonymkode: 85d0b...5b0 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #17 Skrevet 14. desember 2019 Ikke rare, bare late! 😄 Anonymkode: fc3a1...bb1 9
Gjest Forumhei Skrevet 14. desember 2019 #18 Skrevet 14. desember 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og du mener at de som markerer høytid og fest ikke gjør det??? Anonymkode: fc3a1...bb1 Jeg bare svarte på påstanden, jeg svare jo så klar kun for meg selv. Hva har du lest😅?
Gjest Forumhei Skrevet 14. desember 2019 #19 Skrevet 14. desember 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke rare, bare late! 😄 Anonymkode: fc3a1...bb1 Det kan være sant, alle veldig aktive med jobb og familie, vi er litt late når sjansen byr seg😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå