AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #1 Skrevet 14. desember 2019 Hei, har fått innvilget operasjon. Lurer på om man fortsatt kan ta seg en fest etter operasjonen? Eller har man ikke plass i magen lengre, eller blir man dårlig av å drikke mye på en gang? Takknemlig for svar. Anonymkode: 537be...738
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #2 Skrevet 14. desember 2019 Tror det er at man blir fortere full det som jeg har hørt , jeg drikker ikke men tror ikke du må kutte det helt ut men du ser etterhvert hva og hvor mye du tåler Anonymkode: 842cd...826
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #3 Skrevet 14. desember 2019 Du kan vel feste uten alkohol Anonymkode: d0d4e...9ef 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #4 Skrevet 14. desember 2019 Det lurer jeg også på. Har en venninne som nylig ble slankeoperert. Hun er veldig nøye og forsiktig med maten men med alkohol ser det ut til at hun kan drikke som før.. har ikke turt å spørre selv.. Anonymkode: 9c4cc...38a
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #5 Skrevet 14. desember 2019 Det er vel noen måneder med totalavhold etter operasjonen, og du tåler også dårligere alkohol enn før. Mange får problemer med kullsyre så da utgår både musserende, øl og drinker med det. Ellers viser vel forskning av slankeopererte har større sjans for å bli alkoholikere enn resten av befolkningen. Alkohol er også kaloririkt, så sånn sett er det gjerne greiest å droppe det. Anonymkode: 3d186...b65 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #6 Skrevet 14. desember 2019 https://www.aleris.no/overvektsklinikken/hvordan-er-det-med-alkohol-etter-en-overvektsoperasjon/ Anonymkode: 37a3f...f51
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #7 Skrevet 14. desember 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan vel feste uten alkohol Anonymkode: d0d4e...9ef Var dette svar på spørsmålene mine? Jeg synes det er gøy med en fest innimellom MED alkohol. Ts. Anonymkode: 537be...738 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #8 Skrevet 15. desember 2019 Du kan drikke. Jeg var på fest i går. Operert i februar. Det første glasset går rett i fletta, men så drikker jeg som vanlig angrer litt på gårsdagen nå...... Anonymkode: fcaec...823 1
Iia Skrevet 15. desember 2019 #9 Skrevet 15. desember 2019 Du blir veldig fort full etter en slik operasjon, så du må drikke bittelitt og forsiktig. Vet ikke om det gjelder alle, men ihvertfall noen. 1
Purple_Pixiedust Skrevet 15. desember 2019 #10 Skrevet 15. desember 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel noen måneder med totalavhold etter operasjonen, og du tåler også dårligere alkohol enn før. Mange får problemer med kullsyre så da utgår både musserende, øl og drinker med det. Ellers viser vel forskning av slankeopererte har større sjans for å bli alkoholikere enn resten av befolkningen. Alkohol er også kaloririkt, så sånn sett er det gjerne greiest å droppe det. Anonymkode: 3d186...b65 Ikke verst å tåle dårligere alkohol enn før da. Kan jo hive innpå med heimbrent. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #11 Skrevet 16. desember 2019 På 14.12.2019 den 18.05, AnonymBruker skrev: Du kan vel feste uten alkohol Anonymkode: d0d4e...9ef Jeg bruker vanligvis å overse slike kommentarer. Men dette er så dumt at du skulle hatt deg "en i rævven" som de sier i Bergen. Altså hva skulle du frem til? Anonymkode: 92c14...826 3
Miramira95 Skrevet 16. desember 2019 #12 Skrevet 16. desember 2019 Enten får du gi opp alkoholen eller så får du innstille deg på at du kan bli alkoholiker. https://www.healthline.com/health-news/why-drinking-problems-develop-after-weight-loss-surgery
LineG Skrevet 16. desember 2019 #13 Skrevet 16. desember 2019 Alkohol har gått fint for min del, tåler mindre og klarer ikke å drikke like mye. Tok Sleeve for snart 5 år siden. Har dog blitt dårligere dagen derpå noe jeg ikke ble før, men det kan også stamme fra at jeg blir eldre 😂 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #14 Skrevet 16. desember 2019 12 timer siden, LineG skrev: Alkohol har gått fint for min del, tåler mindre og klarer ikke å drikke like mye. Tok Sleeve for snart 5 år siden. Har dog blitt dårligere dagen derpå noe jeg ikke ble før, men det kan også stamme fra at jeg blir eldre 😂 Takk for svar 😊 Hvordan synes du det har gått etter operasjonen? Har du klart å holde vekten, har du dumping, smerter, eller blitt dårlig på noen annen måte? Klarer du å spise en biff i dag, eller er det nok med bittelitt mat fremdeles? Forstår om du ikke vil svare, men kjenner ingen som har tatt operasjonen. Mvh ts. Anonymkode: 537be...738
LineG Skrevet 17. desember 2019 #15 Skrevet 17. desember 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar 😊 Hvordan synes du det har gått etter operasjonen? Har du klart å holde vekten, har du dumping, smerter, eller blitt dårlig på noen annen måte? Klarer du å spise en biff i dag, eller er det nok med bittelitt mat fremdeles? Forstår om du ikke vil svare, men kjenner ingen som har tatt operasjonen. Mvh ts. Anonymkode: 537be...738 Går veldig fint, har ikke dumping eller noe. Måtte ta galleblæra bare for noen år siden. Klarer ikke å spise vanlig porsjoner, så sånn sett kjedelig å spise ute 😂 Gått fint å holde vekta, selv igjennom en graviditet 😊
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #16 Skrevet 17. desember 2019 12 timer siden, LineG skrev: Går veldig fint, har ikke dumping eller noe. Måtte ta galleblæra bare for noen år siden. Klarer ikke å spise vanlig porsjoner, så sånn sett kjedelig å spise ute 😂 Gått fint å holde vekta, selv igjennom en graviditet 😊 Så hyggelig å lese. Håper på graviditet selv da jeg har pcos nå. Måtte du ta galleblæra grunnet bivirkninger etter operasjonen? Mvh ts. Anonymkode: 537be...738
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #17 Skrevet 17. desember 2019 Man skal passe seg litt med alkoholinntak etter WLS. Ikke bare er det slik at magen er mer sensitiv, men er også mye tomme kalorier i alkohol. Man blir også raskere full, og noen erstatter matsuget med alkohol. Her var det totalforbud i tre mnd mens maget helet. Anonymkode: 2f9c6...42f 1
LineG Skrevet 18. desember 2019 #18 Skrevet 18. desember 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Så hyggelig å lese. Håper på graviditet selv da jeg har pcos nå. Måtte du ta galleblæra grunnet bivirkninger etter operasjonen? Mvh ts. Anonymkode: 537be...738 Det er jeg faktisk litt usikker på. Men slet ikke med galleblæra før operasjonen, kom ca 1.5 år etter. Kan og ha vært helt tilfeldig men 🤷♀️ Krysser fingrene for at operasjonen hjelper til målet om å bli gravid gynokologen min mente jeg ble mer fertil etter pga all vektnedgangen 😊 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå