Gå til innhold

Fortelle barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ei veldig god venninne. Jeg ble kjent med henne via min ex-mann, og vi fant på mye sammen, både med og uten barn/menn. Når vi gikk fra hverandre fikk jeg leie billig i kjelleren i huset hun og mannen kjøpte samme år. Jeg var forloveren hennes når hun giftet seg. Så fikk min ex-mann ny kjæreste og etterhvert ny samboer. Jeg slet en del med dette de første mnd, og snakkes selvfølgelig med henne om dette. Vi hadde mange og lange samtaler rundt temaet. Jeg kjende hun i rundt 4 år. 

Etterhvert ble hun og den nye kjæresten til min ex bestevenner. Jeg følte meg relativt sviket, og valgte å kutte kontakten med henne. Min tidligere venninne har fortalt en del av mine innerste tanker til sin nye bestevenninne/min ex sin nye samboer. 

Da min ex-mann og hennes mann er kollegaer og kompiser, gjør de mye sammen som par. Både med og uten barna mine. Nå har barna begynt å spøre hvorfor jeg og hun ikke er venner lengre. Jeg har til nå ikke svart, for jeg mener de ikke skal trekkes inn i de voksnes problemer. Men kanskje jeg skal svare ærlig? Fortelle de at jeg kuttet henne ut fordi hun fortalte mine hemmeligheter og innerste tanker til andre, hun valgte et vennskap med noen hun hadde kjent i noen mnd fremfor ei hun hadde kjent i flere år osv. Jeg treffer vedkommende et par ganger i året, 17.mai og barnas bursdager når de feirer hos faren, så jeg slipper ikke unna henne heller. 

Dette ble langt, men føler man må ha litt bakgrunn historie for å kunne gi et skikkelig svar

Anonymkode: 2b0f4...001

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres ut som du burde tilgi venninna di. Bli venner igjen, i hvert fall nok til å omgås, og ikke si noe til barna.

Anonymkode: ec1af...dd7

Skrevet

Du trenger kanskje ikke fortelle de mest intime detaljene om svik mm, men at det er en helt naturlig utvikling da ex og mannen hennes er kolleger og har mer til felles enn du og henne. Naturlig utvikling i livet.

• Liker 2
Skrevet

Eh hvorfor skal du fortelle dette til barna? De kommer jo sikkert til å møte denne damen ofte ifm at de er hos far. Ville bare svart dem at dere fortsatt er venner, men det har ikke blitt tid til å møtes så mye lenger. Dette er voksne problemer, du trenger ikke involvere barna i slikt.

Anonymkode: 5755e...7d3

• Liker 10
Skrevet

Det kommer helt an på hvor gamle barna er. Hvis de er mindreårige skal de slippe å forholde seg til dette. Er de voksne bør dere kunne snakke om det, spesielt hvis det er de som tar det opp.

Anonymkode: f06ce...667

Skrevet

Trenger ikke forklare det utover «Før lekte du mye med X og Y, nå er du ikke så mye sammen med Y lenger, men liker godt å leke med X og Z». Trenger ikke åpne de voksnes verden for mye for små barn...

Anonymkode: 45b6a...59a

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Trenger ikke forklare det utover «Før lekte du mye med X og Y, nå er du ikke så mye sammen med Y lenger, men liker godt å leke med X og Z». Trenger ikke åpne de voksnes verden for mye for små barn...

Anonymkode: 45b6a...59a

Helt enig. Ikke bland barn i voksendrama

Anonymkode: a341c...050

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...