Gjest Warrior Skrevet 14. desember 2019 #1 Skrevet 14. desember 2019 Hva faen er det med mennesker? Tenker bare på seg selv og gjør livet surt for andre. Bare et helvete for meg og de jeg er glad i. Kun for mennesker er noen jævla egoister og selvdiggere. «Jeg kommer først, jeg driter i om jeg setter andre liv i fare» «Er jeg syk så går jeg overalt å smitter folk som er svake for jeg driter i det. Barna sender jeg syk overalt for jeg driter i om mitt barn smitter alle andre» »Jeg er frekk mot alle andre enn meg selv og utroskap er den nye normalen så da gjør jeg det også» Jeg spyr av denne verden!🤮 Jeg vil av. Orker ikke mer. Det var så godt før. De siste åra har det klikket helt for folk. Er det rart livsgleden forsvinner helt? «Hjelpe andre mennesker er du gal? Kan ikke det vet du. Gidder ikke.» Fy faen. Så kommer denne jula i år også. Når jeg ikke orker! Nei slipp meg av. Jeg bare ødelegger folk likevel. Vil gjerne vite hva det er med mennesker først.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #2 Skrevet 14. desember 2019 Folk overlever ved å være egoistiske. Dessverre, men sånn er det. Anonymkode: b4d98...5d1 2
Gjest Warrior Skrevet 14. desember 2019 #3 Skrevet 14. desember 2019 Ja kanskje de overlever, men de tar livet av andre.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #4 Skrevet 14. desember 2019 56 minutter siden, Warrior skrev: Ja kanskje de overlever, men de tar livet av andre. Sånn har det alltid vært siden menneskets opprinnelse. Alt liv konkurrerer om å oppnå best mulige vilkår for seg og sine, og dette er helt naturlig for mennesker også. Og det har egentlig alltid vært sånn. Grunnen til at det tilsynelatende var bedre før var ta folk var litt flinkere til å skjule det siden kulturelle/religiøse normer stod mye sterkere, der man var programforpliktet til å behandle andre bra. Når denne kristne kulturarven nå er på vei ut, så blir menneskets brutalitet mer synlig igjen. Anonymkode: ce1d5...59c 1
Gjest Warrior Skrevet 14. desember 2019 #5 Skrevet 14. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn har det alltid vært siden menneskets opprinnelse. Alt liv konkurrerer om å oppnå best mulige vilkår for seg og sine, og dette er helt naturlig for mennesker også. Og det har egentlig alltid vært sånn. Grunnen til at det tilsynelatende var bedre før var ta folk var litt flinkere til å skjule det siden kulturelle/religiøse normer stod mye sterkere, der man var programforpliktet til å behandle andre bra. Når denne kristne kulturarven nå er på vei ut, så blir menneskets brutalitet mer synlig igjen. Anonymkode: ce1d5...59c Det var da ikke noe mer kristendom på 90 tallet og 2000 tallet enn det er nå. Folk har jo klikka helt og det er ikke en verden alle klarer å leve i. Til og med småunger får gjøre hva faen de vil og være ekkel mot andre.
Pia Sofia Skrevet 14. desember 2019 #6 Skrevet 14. desember 2019 Jeg synes det er omvendt! At folk absolutt bryr seg! Kanskje det ikke gjelder hele verden, men folka du omgås! På tide å bytte ut noen venner, kanskje? 3
wintergirl Skrevet 14. desember 2019 #7 Skrevet 14. desember 2019 Det er intet nytt under solen. Det som er har alltid har vært, bare at nå er alt mer åpent pga Internett. Men selvsagt var noe bedre før, men noe er også bedre nå enn før. Husk det fantes mye utroskap og dritt før også. Kvinner kunne ikke ta høyere utdannelse og samfunnet la opp til at kvinner skulle være mer avhengig av menn, men samtidig så vel folk generelt flinkere til å hjelpe hverandre enn i dag hvor altfor mange har nok med sitt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #8 Skrevet 14. desember 2019 Det er internettet skyld. Anonymkode: 7717f...20d
Gjest Warrior Skrevet 14. desember 2019 #9 Skrevet 14. desember 2019 47 minutter siden, Pia Sofia skrev: Jeg synes det er omvendt! At folk absolutt bryr seg! Kanskje det ikke gjelder hele verden, men folka du omgås! På tide å bytte ut noen venner, kanskje? Det er ikke noe galt med vennene mine. Kunne ikke bedt om bedre venner.
Pia Sofia Skrevet 14. desember 2019 #10 Skrevet 14. desember 2019 10 minutter siden, Warrior skrev: Det er ikke noe galt med vennene mine. Kunne ikke bedt om bedre venner. Men da er jo ikke alle mennesker fæle! 1
Gjest Warrior Skrevet 14. desember 2019 #11 Skrevet 14. desember 2019 40 minutter siden, Pia Sofia skrev: Men da er jo ikke alle mennesker fæle! Nei jeg har ikke sagt alle, men veldig veldig mange og de klarer å ødelegge andres liv.
Gjest Warrior Skrevet 14. desember 2019 #12 Skrevet 14. desember 2019 Det er de fæle som kommer lengst i verden og får leve godt.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #13 Skrevet 14. desember 2019 1 time siden, Warrior skrev: Nei jeg har ikke sagt alle, men veldig veldig mange og de klarer å ødelegge andres liv. Slutt å omgås de som ødelegger andres liv. Anonymkode: cc99b...7d8 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #14 Skrevet 14. desember 2019 5 timer siden, Warrior skrev: Det var da ikke noe mer kristendom på 90 tallet og 2000 tallet enn det er nå. Folk har jo klikka helt og det er ikke en verden alle klarer å leve i. Til og med småunger får gjøre hva faen de vil og være ekkel mot andre. Ikke nødvendigvis mer nei, men det var noe mer tabubelagt å ytre seg eller oppføre seg på en måte som stod i strid med typiske blueferdige idealer (som altså er basert på den kristne kulturarven selv om man ikke nødvendigvis identifiserer seg som kristen selv). Med inntoget av internett for nesten alle og sosiale medier har den lille resten av disse verdiene gått ut av vinduet fortere enn man kunne telle til ti. Denne teknologiske revolusjonen har også gjort det enklere for ekstremister, f. eks. blant religiøse og de med en politisk slagside, å slippe til med sin stemme, noe som har påvirket mange. Vi kommer dessverre til å oppleve en stadig mer aggressiv fremferd ovenfor hverandre, med en stadig sterkere segmentering av grupper basert på faktorer som politisk oppfatning og religiøs tilhørighet. Anonymkode: ce1d5...59c
Gjest Chroma Skrevet 14. desember 2019 #15 Skrevet 14. desember 2019 Jeg er enig med deg. Alle er ikke fæle, men mange er det.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #16 Skrevet 14. desember 2019 Ganske enig. Dette minner meg om noe søsteren min fortalte meg når hun tok tbanen for noen år siden en kveld. En mann var veldig agressiv og ville snakke med henne,hun flyttet seg flere ganger og han kom etter. Det var flere folk som var der,men alle så bort ville ikke blande seg. Det er tragisk at man er så lite hjelpsom mot sine medmennesker,typisk norsk å bare lukke øynene og tenke på seg selv. Anonymkode: 575d8...674 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #17 Skrevet 14. desember 2019 8 timer siden, Warrior skrev: Hva faen er det med mennesker? Tenker bare på seg selv og gjør livet surt for andre. Bare et helvete for meg og de jeg er glad i. Kun for mennesker er noen jævla egoister og selvdiggere. «Jeg kommer først, jeg driter i om jeg setter andre liv i fare» «Er jeg syk så går jeg overalt å smitter folk som er svake for jeg driter i det. Barna sender jeg syk overalt for jeg driter i om mitt barn smitter alle andre» »Jeg er frekk mot alle andre enn meg selv og utroskap er den nye normalen så da gjør jeg det også» Jeg spyr av denne verden!🤮 Jeg vil av. Orker ikke mer. Det var så godt før. De siste åra har det klikket helt for folk. Er det rart livsgleden forsvinner helt? «Hjelpe andre mennesker er du gal? Kan ikke det vet du. Gidder ikke.» Fy faen. Så kommer denne jula i år også. Når jeg ikke orker! Nei slipp meg av. Jeg bare ødelegger folk likevel. Vil gjerne vite hva det er med mennesker først. Ja det lurer jeg også på... Anonymkode: 98621...e86
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #18 Skrevet 14. desember 2019 10 timer siden, Warrior skrev: Hva faen er det med mennesker? Tenker bare på seg selv og gjør livet surt for andre. Bare et helvete for meg og de jeg er glad i. Kun for mennesker er noen jævla egoister og selvdiggere. «Jeg kommer først, jeg driter i om jeg setter andre liv i fare» «Er jeg syk så går jeg overalt å smitter folk som er svake for jeg driter i det. Barna sender jeg syk overalt for jeg driter i om mitt barn smitter alle andre» »Jeg er frekk mot alle andre enn meg selv og utroskap er den nye normalen så da gjør jeg det også» Jeg spyr av denne verden!🤮 Jeg vil av. Orker ikke mer. Det var så godt før. De siste åra har det klikket helt for folk. Er det rart livsgleden forsvinner helt? «Hjelpe andre mennesker er du gal? Kan ikke det vet du. Gidder ikke.» Fy faen. Så kommer denne jula i år også. Når jeg ikke orker! Nei slipp meg av. Jeg bare ødelegger folk likevel. Vil gjerne vite hva det er med mennesker først. Enig... Mye avskyelighet omkring og folk tenker ikke engang over hvordan de oppfører seg. De lever i en komfortverden med høy kognitiv dissonans. Anonymkode: 055c4...276
Cinnamondiva Skrevet 15. desember 2019 #19 Skrevet 15. desember 2019 Ja er enig at folk er mer kaldere og mer egoistiske. Mye utnytting blant mennesker. Man he bare godt av mer kristne verdier egebtlig 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #20 Skrevet 15. desember 2019 11 timer siden, Warrior skrev: Hva faen er det med mennesker? Tenker bare på seg selv og gjør livet surt for andre. Bare et helvete for meg og de jeg er glad i. Kun for mennesker er noen jævla egoister og selvdiggere. «Jeg kommer først, jeg driter i om jeg setter andre liv i fare» «Er jeg syk så går jeg overalt å smitter folk som er svake for jeg driter i det. Barna sender jeg syk overalt for jeg driter i om mitt barn smitter alle andre» »Jeg er frekk mot alle andre enn meg selv og utroskap er den nye normalen så da gjør jeg det også» Jeg spyr av denne verden!🤮 Jeg vil av. Orker ikke mer. Det var så godt før. De siste åra har det klikket helt for folk. Er det rart livsgleden forsvinner helt? «Hjelpe andre mennesker er du gal? Kan ikke det vet du. Gidder ikke.» Fy faen. Så kommer denne jula i år også. Når jeg ikke orker! Nei slipp meg av. Jeg bare ødelegger folk likevel. Vil gjerne vite hva det er med mennesker først. Enig. Skremmende hvor selvopptatte folk er. Mangel på empati. Er det oljen som har gjort folk sånn ? Bortskjemt og storforlangende ? Orker ikke labour work og krever minst 500.000 i startlønn etter bachelor. Gjør ikke en dritt for andre. Medmenneskeligheten er gone Anonymkode: 54718...03e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå