AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #1 Skrevet 14. desember 2019 Hei, jeg er gravid i 6te uke (første graviditet, så er helt blank og stressa). Pulsen min er helt off. Jeg er aktiv treningsjente så har til vanlig full kontroll på den. Har vanligvis hvilepuls på 57. Nå som flere graviditetstester viser gravid (og mensen har uteblitt i 2 uker) har pulsen min vært alt fra 80 når jeg ligger og slapper av, til plutselig 55 dagen etter. Jeg har googlet meg ihjel og blir bare stressa av dette. Har nå tatt av meg Fitbit klokken og skal prøve å avvende meg fra å bruke den - føler jeg bare sjekker den annethvert minutt og trekker alle verdens konklusjoner på bakgrunn av den. Utover det er alt bra. Har bestilt første legetime og teller ned dagene til den. Anonymkode: 0874f...3f3
Imsen Skrevet 14. desember 2019 #2 Skrevet 14. desember 2019 Hvilepulsen, og pulsen, skal stige når du er gravid. Min gikk også opp 10–15 slag allerede i uke 5–6. Det er rett og slett veldig mye ekstra blod som skal pumpes rundt i kroppen og til livmoren: Quote During pregnancy, the amount of blood pumped by the heart (cardiac output) increases by 30 to 50%. As cardiac output increases, the heart rate at rest speeds up from a normal prepregnancy rate of about 70 beats per minute to 80 or 90 beats per minute.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #3 Skrevet 14. desember 2019 Synes min begynner å bli vel høy, er akkurat kommet i tredje trimester. Anonymkode: e387a...1c5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #4 Skrevet 14. desember 2019 Hadde rundt 100 hele svangerskapet. Normalt 60. Anonymkode: 9c085...34d
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #5 Skrevet 14. desember 2019 Jeg tok også av meg fitbiten fordi jeg begynte å analysere hvilepulsen. Den gikk litt opp og ned her og, men lå generelt høyere enn vanlig. Alt gikk bra tross hoppende hvilepuls. Nå i som høygravid prøvde jeg å ta den på igjen, og nå er pulsen skyhøy. Men jeg tok den av igjen fordi jeg følte meg så lat (får ikke til å bevege med så mye om dagen). Anonymkode: 1e2f2...3c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå