Gjest kittkatt Skrevet 14. desember 2019 #1 Skrevet 14. desember 2019 Hvordan unngå at klær i viskose krymper?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #2 Skrevet 14. desember 2019 Det er faktisk så enkelt som at du bare må dampe dem, så blir de vanlige igjen Anonymkode: 628df...ec3
OppNedPåAlt Skrevet 16. desember 2019 #3 Skrevet 16. desember 2019 Aner ikke, har måttet slutte å kjøpe slike klær, da de aller fleste overlever kun en vask hos meg
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #4 Skrevet 16. desember 2019 Viskose vasker jeg som ull, eller på eget viskoseprogram i vaskemaskinen. Har aldri opplevd at de har krympet. Bruker mye viskose, så det er ikke så ille å måtte kjøre egen vask med bare det. Anonymkode: 8e360...890 1
Perelandra Skrevet 16. desember 2019 #5 Skrevet 16. desember 2019 Jeg bruker også en del klær av viskose. Etter vask pleier jeg å henge til tørk på en kleshenger. Da får plagget formen tilbake. Eventuelt kan det også hjelpe å stryke, men som oftest er det nok bare å tørke på en kleshenger.
Lillemy- Skrevet 22. desember 2019 #6 Skrevet 22. desember 2019 Jeg har noen klær av viskose og har også opplevd at plaggene krymper i vask. Skal prøve å følge rådene i denne tråden jeg og.
Ullvott Skrevet 22. desember 2019 #7 Skrevet 22. desember 2019 Jeg opplever at det er store variasjoner i hvor mye viskose krymper. Uansett om jeg behandler plaggene på akkurat samme måte kan jeg erfare at ett plagg holder størrelse og fasong, mens et annet krymper MYE hver gang det vaskes. Akkurat nå sliter jeg med en bluse som var romslig da jeg kjøpte den, men som nå strammer noe infernalsk over puppene. Dette til tross for at jeg har gått ned mange kilo fra jeg kjøpte den til nå. 😠
Hollie Skrevet 22. desember 2019 #8 Skrevet 22. desember 2019 Aldri noen gang opplevd at klær i 100% viskose krymper. Vasker på 30 grader
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #9 Skrevet 22. desember 2019 4 timer siden, Lillemy- skrev: Jeg har noen klær av viskose og har også opplevd at plaggene krymper i vask. Skal prøve å følge rådene i denne tråden jeg og. Eller følge vaskeanvisningen. Da er også mye gjort 👍😃. Anonymkode: d9abe...0b9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #10 Skrevet 23. desember 2019 Jeg synes viskose alltid krymper til tross for forsiktig vask. Men storr sett ferdigkrympet etter første vaak. Løser det ved å kjøpe en str for stor hvis de har. Dessverre har de ofte ikke større str.. Anonymkode: 409a7...edd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå