Gå til innhold

Cutters, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 14.12.2019 den 11.10, AnonymBruker skrev:

Har nettopp fått Cutters i byen, og vurderer å ta meg en hårklipp. Noen som har erfaringer?

Anonymkode: 32c7b...afe

Både gode og dårlige. Men stort sett helt greit.

Nå har jeg ikke langt hår da.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Langt hår SKAL stusses regelmessig! Minimum hver 4.måned! Og gå til en skikkelig frisør som faktisk setter av 30-45 minutter! Cutters er ikke frisører i mine øyne, ville aldri gått dit selv! 15 min?? Min frisør bruker 40 minutter på tuppene mine. Jeg har langt hår til midjen. Skal man ha langt hår må man også ha råd til å ta vare på det. 

Cutters er noe mannen min kunne gått til. Han bruker maskin og klipper seg selv. Men om maskinen skulle streike kunne han gått dit. 

Hvem slipper «frisører» fra Cutters opp i håret sitt? Gå heller til en lærling! 

Anonymkode: 7d1c0...ab7

Frisør selv?

Jeg har langt, tykt og veldig uproblematisk hår. Klipper det maks én gang i året. Da er det sjelden særlig slitt. Elsker Cutters. Jeg vil nemlig bare få klippet håret rett av, mer eller mindre. Men det skal altså en frisør ha >800 kroner for, ene og alene fordi det er en «dameklipp» – jeg har sjelden sittet lengre enn 20–25 minutter i en frisørstol, med mindre jeg har forsøkt å spare penger på å gå til en lærling (hvor jeg har endt opp med å sitte i tre–fire timer!). Frisørene hos Cutters har brukt omtrent like lang tid og jeg har vært akkurat like fornøyd som når jeg har vært hos overprisede salonger (ja, jeg synes faktisk over 800 kroner for 20 minutters arbeid er en hårreisende pris – hadde salongene enda satt en pris som baserte seg på den faktiske frisyren man ville ha og tiden de brukte hadde saken vært en annen). 

Jeg har riktignok veldig «enkelt» hår, vil ha en enkel klipp og håret vokser fort. Jeg kunne sikkert klipt meg selv, om jeg følte jeg kom godt nok til bak. Har man større forventninger og krav så ville jeg gått et annet sted.

Anonymkode: dadfd...076

• Liker 4
Skrevet
På 14.12.2019 den 16.19, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på Cutters to ganger, begge ganger for en enkel stuss av tuppene. Den første gangen var jeg fornøyd, den andre gangen ble det helt skjevt og jeg måtte til ordentlig frisør likevel. Da blir det dyrt totalt sett, så jeg kommer ikke til å bruke Cutters igjen.

Anonymkode: b60a8...245

Hvorfor går du ikke tilbake og ber dem rette opp? Det er da like selvfølgelig å gjøre det der som på en annen salong? 

Anonymkode: 54781...b5f

• Liker 2
Skrevet

Frisørene hos Cutters har gjerne jobbet som frisør i mange år, på andre salonger tidligere. Fordi de jobber på Cutters, er de ikke noe dårligere frisører av den grunn enn dem som jobber på salonger med andre navn.

Anonymkode: 9b84c...bad

• Liker 2
Skrevet

Mammas venninne er for øvrig frisør og underviser i faget. Hun har anbefalt å holde seg unna helt siden de begynte i Norge, for i begynnelsen hadde de ikke mulighet til å vaske hår. De har fortsatt salonger der man ikke får vasket håret. Det skal frisører ha mulighet til å gjøre pga. hygiene.

Skrevet
På 14.12.2019 den 11.10, AnonymBruker skrev:

Har nettopp fått Cutters i byen, og vurderer å ta meg en hårklipp. Noen som har erfaringer?

Anonymkode: 32c7b...afe

Veldig dårlig erfaring. Gjort det tre ganger i mangel på ledig tid hos andre. Blitt skjevt og ser uklippet ut hver gang. 

Anonymkode: 82d47...5c1

Skrevet
På 14.12.2019 den 13.52, AnonymBruker skrev:

Her er det masse utlendinger som jobber på cutters, klipper kun barna der. 

Anonymkode: 19691...495

Fordi du er allergisk mot folk fra utlandet da eller?

Anonymkode: ad22f...368

• Liker 1
Skrevet

Klippet meg der 3 ganger, stort sett ganske fornøyd. Kommer nok til å fortsette med det. 

Anonymkode: a1297...e7d

Skrevet

Stuss er helt greit å gjøre der. Ingen vits å bruke 500kr + for stuss i en vanlig frisør.

Anonymkode: 72086...e57

• Liker 1
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Langt hår SKAL stusses regelmessig! Minimum hver 4.måned! Og gå til en skikkelig frisør som faktisk setter av 30-45 minutter! Cutters er ikke frisører i mine øyne, ville aldri gått dit selv! 15 min?? Min frisør bruker 40 minutter på tuppene mine. Jeg har langt hår til midjen. Skal man ha langt hår må man også ha råd til å ta vare på det. 

Cutters er noe mannen min kunne gått til. Han bruker maskin og klipper seg selv. Men om maskinen skulle streike kunne han gått dit. 

Den personen jeg kjenner med flottest hår klippa håret sitt første gang da hun var langt uti 20-årene.  

Herregud, ingen regel som sier at man må klippe håret sitt så eller så ofte. 

Anonymkode: f3b56...d0a

• Liker 2
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Cutters. 

Anonymkode: 5232e...540

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri klippet meg hos Cutters, men jeg klippet meg på Nikita en gang og frisøren brukte under 5 minutter på klippen... 🙄 (langt hår som skulle stusses og klippe skrå lugg) Inkludert vask og føn var jeg der i mindre enn 15 minutter, så hvorfor en frisør skulle bruke mer enn 15 minutter på en stuss vet ikke jeg. Det er vel heller ikke akkurat rakettforskning, jeg klipper meg selv (!) og blir minst like fornøyd som når jeg går til en dyr frisør 🙄

Det er faktisk fullt mulig å utføre en grei stuss eller etasjeklipp på langt hår selv på under 2 minutter (YouTube kan vise deg hvordan) så at det er absolutt nødvendig å betale en frisør overpris «minst hver 4 måned» er det reneste tullball. 

Anonymkode: ca7fb...935

• Liker 4
Skrevet

Veldig fornøyd med cutters. 

Anonymkode: c7768...a89

Skrevet
På 16.12.2019 den 8.32, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går du ikke tilbake og ber dem rette opp? Det er da like selvfølgelig å gjøre det der som på en annen salong? 

Anonymkode: 54781...b5f

Jeg stolte ikke nok på dem til å la dem forsøke å rette det opp. Det begynte å bli altfor kort og jeg var redd for at de skulle gjøre det enda verre.

Anonymkode: b60a8...245

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har stusset håret hos Cutters med varierende resultater.

Ca halvparten av gangene har jeg vært fornøyd, men jeg har også opplevd å ha blitt klippet skjevt der. Jeg går til en annen frisør nå. 

Skrevet

Aldri vert med cutters selv da jeg både farger og klipper med frisør men kjenner igjen noen av de ansatte på den lokale salongen. Mange av dem har lang erfaring fra andre salongener. 

Anonymkode: 14f74...5e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...