AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #1 Skrevet 14. desember 2019 Så jeg har et ganske anstrengt til frisør, jeg liker ikke å være hos frisøren, og lurer på om det er flere som meg? Jeg har hatt samme frisør som jeg har likt i flere år, men i fjor hadde hun sluttet, så nå er jeg tilbake på å teste nye, og jeg bare.. blir helt matt! I dag skulle jeg klippe meg hos en ny frisør, og samtalen gikk noe som dette: Hun : "skal vi vaske håret?" Jeg: "Nei, det er nyvasket, så tror det går greit." Hun "Ja, jeg kjenner det er vått.. Men du har veldig fett hodebunn.." Her blir jeg veldig irritert, tenk at det er det første du sier til en kunde?? Jeg: "Ehh.. ja jeg vet?" Så henter hun tingene sine og grer meg og ordner.. Så igjen.. Hun: "Det er jo så synd når du nettopp har vasket det, at man da har fett hodebunn". Så henter hun mirakelprodukter så skal hjelpe, og jeg bare... må høre 3-4 minutter om hvordan de fungerer. Så igjen klipper hun, og stopper opp midt i en klipp. Hun: "ja, jeg ser du har flass også": Og igjen babler om at disse produktene nå kommer til å redde håret mitt.. Hun "Ja, ofte de som har fett hodebunn, så klør hodebunn. Gjør din det?" Jeg: "nei..?" Jeg kjenner jeg ble så irritert! Hva med heller si NOE hyggelig om håret mitt også, ikke bare snakke om det slik at det er verste hun har vært borti.. Føler meg jo kjempebra nå. Dette er kommentarer jeg har hørt før, og jeg har ofte kjøpt de der produktene men jeg synes INGENTING hjelper .Og jeg synes faktisk jeg har ganske fint hår, det er tykt, glansfullt og naturlig mye fall. Og det irriterer meg mest fordi jeg betaler mye for å være der, og har egentlig bare lyst på en fin opplevelse og en ny frisyre, hun kunne jo nevnt det på slutten av timen før jeg skulle betale om disse produktene, og ikke sitte der og trashe meg i 45 minutter og i tillegg ta masse betalt for det.. Er det bare meg som har det slik hos frisøren? Og andre medsøstre med fett hodebunn, hva føler dere hjelper? Anonymkode: 2c4cb...f27 1
Mymlen Skrevet 14. desember 2019 #2 Skrevet 14. desember 2019 Har veldig feit og kløende hodebunn. Jeg bruker økologisk sjampo i form av såpestykker fra skinlove.no, og bruker olje med rosmarin før jeg dusjer. Dette holder hodebunnen helt i sjakk. Jeg klipper meg alltid hos Floke! Det er en frisørkjede som har salonger flere steder i Norge, og er godkjent som grønn frisør. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #3 Skrevet 14. desember 2019 VIl tro du vasker håret for ofte. Da får man fet hodebunn da du forstyrrer den normale produksjonen ved å vaske det hver dag Anonymkode: 2a2bf...e47 12
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #4 Skrevet 15. desember 2019 Jeg hadde sagt "Jeg er klar over at jeg har fet hodebunn, så det holder å si det en gang. " med et smil... Anonymkode: 99f2f...7a5 9
_nubbenella Skrevet 15. desember 2019 #5 Skrevet 15. desember 2019 Du har lov å gi beskjed om at du hørte ho første gangen og at du veit godt kva problemer hodebunnen din har, og at du ikkje har tenkt å betale mange hundre kroner for noe produkt som du allerede har prøvd - på ein fin måte. Enkelte er oppsatt på å selge all slags ekstra drit, ikkje at det er sikkert det gjelder for akkurat denne frisøren, det kan være ho rett og slett blei litt overfokusert på "problemene" dine, for noen er det jo faktisk heilt krise å ha feit hodebunn eller flass. 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #6 Skrevet 15. desember 2019 Jeg har motsatt problem, tørt hår og tørr hodebunn og har fått høre det selv om jeg bruker kvalitetsprodukter fra Pureology. Det verste hos min frisør er lyset. Det er så vanvittig gult og varmt, så alle ujevnheter i huden vises ekstra godt og jeg får rynker jeg ikke har. Er ingen steder jeg føler meg så stygg som hos frisøren. Var hos en annen frisør i sommer, de hadde mer nøytralt/naturlig lys, der så jeg mer ut som vanlig. Sliter med selvtilliten, så klarer ikke se meg i speilet når lyset er sånn som hos min vanlige frisør. Men jeg lukker øynene og klipper meg der likevel siden de er så flinke. Anonymkode: 6d224...c9e 2
kaleidoskop Skrevet 15. desember 2019 #7 Skrevet 15. desember 2019 Høres ut som sist jeg var hos tannlegen. Jeg går annenhvert år da jeg har friske fine tenner. Aldri hull. Men går for å fjerne tannstein og bare ta bilder for sikkerhets skyld. Har flyttet og byttet nå tannlege. Han var helt forferdet over at det var to år siden sist. Var ikke måte på hvor mye tannstein jeg hadde. Dette måtte jeg få fjernet minst to ganger i året. Og jo, jeg hadde jo ikke hull. Men det kunne komme og jeg hadde hint av tannkjøttbetennelse. Har ikke betennelse, men blødde litt da han krafsa inni der. Føler de vare driver med mersalg. Skal bare få inn folk flest mulig ganger. Opplevd samme hos frisør. Jeg endte opp med 4 kurer gjennom en behandling. Alt skulle være så bra for mitt hår, måtte kjøpe den og den kuren etterpå. Da jeg takket nei til kur nr 5 og 6 ble hun sur på meg. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #8 Skrevet 16. desember 2019 På 14.12.2019 den 16.42, Mymlen skrev: Har veldig feit og kløende hodebunn. Jeg bruker økologisk sjampo i form av såpestykker fra skinlove.no, og bruker olje med rosmarin før jeg dusjer. Dette holder hodebunnen helt i sjakk. Jeg klipper meg alltid hos Floke! Det er en frisørkjede som har salonger flere steder i Norge, og er godkjent som grønn frisør. Det kan jeg prøve! Tror kanskje shampoobar kan være noe.. takk for tips 🙂 På 14.12.2019 den 16.45, AnonymBruker skrev: VIl tro du vasker håret for ofte. Da får man fet hodebunn da du forstyrrer den normale produksjonen ved å vaske det hver dag Anonymkode: 2a2bf...e47 Jeg har vært hjemme i permisjon i et år med baby så jeg har ikke vasket det hver dag.. her kan det gå to-tre dager mellom hver. Jeg tror heller det er kombinasjon med dårlig tid i dusjen, sparedusj, veldig tykt hår og feil Shampo er grunnen. På 15.12.2019 den 1.17, AnonymBruker skrev: Jeg hadde sagt "Jeg er klar over at jeg har fet hodebunn, så det holder å si det en gang. " med et smil... Anonymkode: 99f2f...7a5 Ja, jeg skulle gjort det. Kanskje bare avfeie de produktene med en gang, nå begynner jeg å bli dritt lei av å få "tips" om produkter. Hadde hatt en kjip natt med mye våken baby, så var ikke helt forberedt på det. Men skal huske på det neste gang, ikke at jeg noensinne kommer til å klippe meg der igjen. Anonymkode: 2c4cb...f27 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #9 Skrevet 16. desember 2019 På 14.12.2019 den 11.01, AnonymBruker skrev: Er det bare meg som har det slik hos frisøren? Nei, mange frisører er sånn. Jeg har faktisk gitt enkelte beskjed om at det er nok klaging nå, bare klipp håret mitt. Anonymkode: 474bc...c47
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #10 Skrevet 16. desember 2019 Jeg har fått høre at jeg har tynt hår, tørt hår og etterveksten er blitt kommentert selv om det bare er en liten nyanseforskjell på naturlig farge og farget hår. Gidder ikke betale masse penger for å høre dritt om håret mitt som både er sunt og normalt så jeg klipper det heller selv. Anonymkode: c804f...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #11 Skrevet 16. desember 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, mange frisører er sånn. Jeg har faktisk gitt enkelte beskjed om at det er nok klaging nå, bare klipp håret mitt. Anonymkode: 474bc...c47 Synes det er så rart.. Man betaler jo for en tjeneste. Skjønner kanskje at de føler de må si ifra, men de jobber jo i et serviceyrke. Jeg sa jo ifra helt i begynnelsen at jeg vet at jeg har fett hodebunn, så jeg bare. trengte ikke sitte å høre om den hele timen. Trodde liksom frisører skulle ha litt sosiale antenner, de har jo et kjempesosialt yrke der de treffer på nye mennesker hele dagen. Hadde de likt selv å dra til tannlegen og høre "oi, du hadde ganske gule tenner."? Anonymkode: 2c4cb...f27
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #12 Skrevet 16. desember 2019 Jeg får høre at jeg har tørr hodebunn, flass, tørt hår osv. Helt fint det. Det må vi tåle, og de er fagpersoner som skal gi råd. Problemet er når det bikker over til å bli ren produktpushing. Har opplevd mye mer av dette hos frisører i utlandet (Bangkok, Kuala Lumpur) enn i Norge. Anonymkode: d518e...59c
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #13 Skrevet 16. desember 2019 Men når det er sagt, så skulle jeg ønske at tannleger og frisører kunne gjøre jobben din uten å intervjue deg om hvem du er, hvor du jobber, om du har barn, hvor du bor osv. Bare gjør den jævla jobben din! Dette er det aller mest plagsomme med å finne nye frisører for meg de siste årene. Har flyttet mye og møter dette hele tiden. Er så lei! Anonymkode: d518e...59c 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #14 Skrevet 19. desember 2019 Jeg går sjelden til frisøren, mye av grunnen er at jeg ikke finner en frisør som er god på mitt hår. Jeg har grovt og litt stritt hår med krøller. Litt afro light, mindre krøller og litt mindre grovt og stritt. Frisøren skulle bare klippe tuppene. Det første hun sier er "du har skikkelig ullhår. Har aldri sett så ullete hår noen gang" Jo, takk. Om du ikke har noe pent å si, så hold kjeft. Og ihvertfall når du er avhengig av kunder! Hun hadde også et mirakel produkt som skulle gjøre håret mitt mykt. Jeg har sluttet å tro på julenissen, så nei takk. Hun puttet det i håret mitt før jeg rakk å si noe mer. Hjalp det? Nei. Anonymkode: 360aa...20f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #15 Skrevet 21. desember 2019 Mange vasker seg for mye i dag. Det er faktisk et problem, alle produkter vi bruker som tørker ut hud og hår. Giftstoffer rett og slett. Ikke vask håret med såpe mer enn 2-3 ganger i uken, når du har trent for eks. Anonymkode: de7d2...bfd
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #16 Skrevet 22. desember 2019 Jeg hadde en ganske frekk frisør for litt siden, men det gikk mer på hva jeg jobba som og tror nesten hun spurte hva jeg tjente for noe. Hvem er det som gjør det? 😛 Har også opplevd, når jeg hadde vaska håret med en naturlig shampo (helsekost shampo) at de sa at håret ikke var reint på grunn av dette, og de ville vaske på nytt. Mulig at problemet ikke er håret ditt men at det ikke er vaska slik som de ville ha foretrukket. Jeg pleier selv å vaske håret selv på forhånd, og bruker ikke balsam, og da kan de klage litt over det, men ja. Jeg tar ikke håret mitt altfor seriøst, men jeg unngår en del produkter pga allergier. Anonymkode: 2368a...423
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå