Gå til innhold

Hvor lenge etter en festeblødning kan man forvente en positiv test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man har hatt en festeblødning og er gravid, når kan man ta en test og «forvente» at den er positiv? 

Har Googlet og funnet ut at man kan teste når man forventer mensen, men hva hvis man ikke vet når man kan forvente å få mensen?

Anonymkode: 9cb1e...836

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ta test om du vet at du er gravid? Gå heller til legen så får du også en mulig termindato

Festeblødning har jeg aldri hatt eller hørt om. Har 3 barn selv 

Anonymkode: 80933...d38

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ta test om du vet at du er gravid? Gå heller til legen så får du også en mulig termindato

Festeblødning har jeg aldri hatt eller hørt om. Har 3 barn selv 

Anonymkode: 80933...d38

En blødning kan jo være flere ting, men dersom det er en festeblødning (altså at egget fester seg) og man da er (eller blir, om du vil) gravid; når har det blitt produsert nok hcg til at det kan slå ut på en test?

Det er riktignok mere vanlig at folk IKKE har det, men det er ikke så uvanlig heller.

Jeg hadde sannsynligvis det med nr. 2, men tenkte ikke noe over det (før legen nevnte noe om det) og det tok lang tid før jeg tok en test som var så sterk at jeg helt sikkert kunne visst om graviditeten en del tidligere..

Har hatt en blødning nå som ligner den jeg hadde med nr. 2, og dersom det er graviditet er det flott det, men det er ikke krise om det ikke er det helle; jeg vil bare kunne ta en test og vite at resultatet er det som faktisk stemmer.

Jeg er jo ikke helt teit heller da. Fikk derimot et spørsmål til da, hvorfor gå inn- og kommentere noe i en tråd om en festeblødning når man ikke engang har hørt om det?

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man har hatt en festeblødning og er gravid, når kan man ta en test og «forvente» at den er positiv? 

Har Googlet og funnet ut at man kan teste når man forventer mensen, men hva hvis man ikke vet når man kan forvente å få mensen?

Festeblødning har jeg aldri hatt (men hørt om) i mine tre graviditeter. Men jeg har derimot hatt en festedip når egget festet seg på 7dpo (jeg var temper) og testet positivt på 10dpo, altså tre dager etter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...