Gå til innhold

Far er spillegal. Rett av meg å tappe kontoen hans?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har oppdaget at faren min har spillegalskap og spiller for minst 10.000 i mnd. Jeg har enda ikke konfrontert han med det siden han er i Syden nå. Jeg vil ta dette face 2 face når han kommer hjem neste uke. Han har ikke peiling på Internett og har derfor fått hjelp av meg til å få seg nettbank. Det var her jeg oppdaget spillegalskapen hans. 

Han er pensjonist og har nå 28.000 utbetalt ( mindre skatt i desember ). Han ringte meg ivrig og spurte hvor mye han har fått utbetalt. Jeg skjønner at han bevrer etter å komme hjem igjen og spille. Er veldig fristet til å sette mye av hans penger på min konto til jeg har tatt praten med han. Jeg er bortreist til lørdag neste uke og han kommer hjem på torsdag. Jeg er redd han da har rukket å spille bort over 10.000 innen jeg får tatt praten med han. 

Er det greit at jeg tar mesteparten av pengene over på min konto til jeg har tatt praten? Jeg orker ikke å se på at flere tusen blir kastet i dass mens jeg ser på. 

Anonymkode: 7d3cc...cb3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har oppdaget at faren min har spillegalskap og spiller for minst 10.000 i mnd. Jeg har enda ikke konfrontert han med det siden han er i Syden nå. Jeg vil ta dette face 2 face når han kommer hjem neste uke. Han har ikke peiling på Internett og har derfor fått hjelp av meg til å få seg nettbank. Det var her jeg oppdaget spillegalskapen hans. 

Han er pensjonist og har nå 28.000 utbetalt ( mindre skatt i desember ). Han ringte meg ivrig og spurte hvor mye han har fått utbetalt. Jeg skjønner at han bevrer etter å komme hjem igjen og spille. Er veldig fristet til å sette mye av hans penger på min konto til jeg har tatt praten med han. Jeg er bortreist til lørdag neste uke og han kommer hjem på torsdag. Jeg er redd han da har rukket å spille bort over 10.000 innen jeg får tatt praten med han. 

Er det greit at jeg tar mesteparten av pengene over på min konto til jeg har tatt praten? Jeg orker ikke å se på at flere tusen blir kastet i dass mens jeg ser på. 

Nei

Det vil kvalifisere som tyveri

Han er en voksen mann og det er hans pengee, ikke dine

• Liker 27
Skrevet
Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev:

Nei

Det vil kvalifisere som tyveri

Han er en voksen mann og det er hans pengee, ikke dine

Så da skal jeg bare se på at han kaster bort tusenvis av kroner?

Han har i tillegg over 1.million i gjeld. 

Ts

• Liker 2
Skrevet

Han får selvfølgelig alle pengene tilbake, men først skal jeg informere han om den dritten han driver med!

Ts

• Liker 3
Skrevet

Han får selvfølgelig alle pengene tilbake, men først skal jeg informere han om den dritten han driver med!

Ts

Fremdeles tyveri

Han er en voksen mann er ikke din jobb å være formyndere hans.

• Liker 24
Skrevet
1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Fremdeles tyveri

Han er en voksen mann er ikke din jobb å være formyndere hans.

Ja, da får han bruke alle pengene sine, så får jeg selv kjøpe gaver til barnebarna hans, siden han «ikke har råd i år, kan du legge ut?». 

Han skal jeg hvertfall sørge for at får behandling og verge! :sinna: 

Ts

• Liker 5
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da får han bruke alle pengene sine, så får jeg selv kjøpe gaver til barnebarna hans, siden han «ikke har råd i år, kan du legge ut?». 

Ts

Lykke til

Skal mye mer enn det du beskriver her for at han blir satt under vergemål

Behandling er frivillig så han må i tilfelle ønske det selv

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke greit å ta andre sine penger. For et spørsmål...

• Liker 5
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ts

Du kan selvsagt gjøre det, men da kan faren din anmelde deg for tyveri

Anonymkode: e0a0b...a4f

• Liker 6
Skrevet
22 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Lykke til

Skal mye mer enn det du beskriver her for at han blir satt under vergemål

Behandling er frivillig så han må i tilfelle ønske det selv

Når mannen spiller bort alt, får masse inkasso og går flere dager uten mat?

Ts

• Liker 2
Skrevet

Ts

Siden du ikke hører på oss så får du prøve og se hva som skjer...

• Liker 11
Skrevet

Dere som svarer her...Det virker som dere syntes det er helt greit at faren min har spilleproblemer? Hadde dere ikke tatt tak hvis dere gjaldt deres egne foreldre? 

Ts

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Det er hans problem, det er også hans problem at han ikke har penger til å kjøpe gaver til barnebarn.  Du har ingenting med det så sant han ikke er dement eller har andre sykdommer som går utover hans kognitive evner. 

• Liker 13
Skrevet

Dere som svarer her...Det virker som dere syntes det er helt greit at faren min har spilleproblemer? Hadde dere ikke tatt tak hvis dere gjaldt deres egne foreldre? 

Ts

Tror du bør lese svarene en gang til.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Jeg skjønner du er frustrert og at du vil hjelpe, men du må fortsatt holde loven. Du har ingen rett til å ta vare på pengene hans uten hans samtykke, uansett hvor mye han sliter. Men du trenger heller ikke rydde opp for han med å låne penger eller handle gaver for han. Det er å gjøre han en bjørnetjeneste.

Ta praten med han og henvis han til plasser hvor han kan få hjelp mot spilleavhengighet, eventuelt kontakt fastlegen hans og få hun eller han til å hjelpe han. Men han må ønske å ta i mot hjelp, du kan ikke presse han til det.

Endret av FluffyJuggernaut
  • Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Det er hans problem, det er også hans problem at han ikke har penger til å kjøpe gaver til barnebarn.  Du har ingenting med det så sant han ikke er dement eller har andre sykdommer som går utover hans kognitive evner. 

Faren min eier ikke hygiene, han klarer ikke å ta vare på seg selv og stinker rett og slett urin. Han klarer heller ikke å ta vare på huset han bor i, gjengrodd med skit og man mister appetitten av å være der. Kunne aldri spist noe han hadde servert. Han sover også dårlig ( dette sier han selv ) og spiller for det verste på over 60.000 kr ( på en mnd ). Han går hele tiden ned i vekt pga dårlig økonomi. Dette har jeg jo nå funnet ut skyldes spilling. 

Har også oppdaget at han kommer til å få tvangsutlegg. 

Hans bror har vært hos legen med bekymringsmelding.

Ts

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, FluffyJuggernaut skrev:

Jeg skjønner du er frustrert og at du vil hjelpe, men du må fortsatt holde loven. Du har ingen rett til å ta vare på pengene hans uten hans samtykke, uansett hvor mye han sliter. Men du trenger heller ikke rydde opp for han med å låne penger eller handle gaver for han. Det er å gjøre han en bjørnetjeneste.

Ta praten med han og henvis han til plasser hvor han kan få hjelp mot spilleavhengighet, eventuelt kontakt fastlegen hans og få hun eller han til å hjelpe han. Men han må ønske å ta i mot hjelp, du kan ikke presse han til det.

Endelig et godt svar. Takk.

Ts

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Fremdeles skal det langt mere til

• Liker 6
Skrevet

Glemte å nevne at broren var bekymret pga dette med hygiene, han vet ikke om spillegalskapen enda. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...