AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #1 Skrevet 13. desember 2019 Jeg er så lei. Vi har vært sammen i sju år, og har en datter på fem. Hele tiden har han sagt at han en dag skal ta førerkort, men dette skjer jo aldri. Han er så sløv på alle områder, og å ta førerkort blir for mye slit for han, stakkar... Jeg kjører hit og dit og frem og tilbake hele tiden. Han og dattera sitter i baksetet. Sa noen taxi?! Syns det er så ufattelig usexy å ha en mann som ikke kan kjøre bil, eller som bryr seg døyten om det. Han syns også at siden det kun er jeg som bruker bilen så er det mine utgifter. Jeg har hatt så mange turer på verksted, og hatt så mye ekstraarbeid med den bilen, mens han bare heiser på skuldrene og kunne ikke brydd seg mindre. JEG KLIKKER! Bør jeg sette hardt mot hardt? Jeg har hatt så lyst til å gå fra han mange ganger (han er sløv på alle områder), men jeg klarer ikke tanken på at han skal ha ansvar for dattera vår alene. Han klarer ikke en gang å skjønne at man må henge opp våte barnehageklær så hun har tørre klær til neste dag liksom... åhhhhhh så lei! Nå går jeg bare og gleder meg til å kjøre land og strand til familie på juleselskaper mens han sitter i baksetet og stirrer på mobilen sin... Anonymkode: 6bdc3...86a 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #2 Skrevet 13. desember 2019 "Nå tar du førerkort, ellers forlater jeg deg. Det føles ut som om jeg har to barn, ikke ett" Hvorfor holdt ut så lenge? Livredd for å være alene? Anonymkode: 3e08b...ca5 20
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #3 Skrevet 13. desember 2019 Jeg hadde solgt bilen og begynt å ta buss. Du må ihvertfall slutte å kjøre ham, han betaler jo ikke engang 😲 Hele fyren høres rimelig slask ut. Dette er ett kroneksempel på noen som har kjøpt seg en hel gris for å få ei lita pølse. Anonymkode: 0a39a...b43 35
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #4 Skrevet 13. desember 2019 Han skal forøvrig også betale på bilen. Halvparten av utgiftene. Anonymkode: 3e08b...ca5 20
Maleficenta Skrevet 13. desember 2019 #5 Skrevet 13. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei. Vi har vært sammen i sju år, og har en datter på fem. Hele tiden har han sagt at han en dag skal ta førerkort, men dette skjer jo aldri. Han er så sløv på alle områder, og å ta førerkort blir for mye slit for han, stakkar... Jeg kjører hit og dit og frem og tilbake hele tiden. Han og dattera sitter i baksetet. Sa noen taxi?! Syns det er så ufattelig usexy å ha en mann som ikke kan kjøre bil, eller som bryr seg døyten om det. Han syns også at siden det kun er jeg som bruker bilen så er det mine utgifter. Jeg har hatt så mange turer på verksted, og hatt så mye ekstraarbeid med den bilen, mens han bare heiser på skuldrene og kunne ikke brydd seg mindre. JEG KLIKKER! Bør jeg sette hardt mot hardt? Jeg har hatt så lyst til å gå fra han mange ganger (han er sløv på alle områder), men jeg klarer ikke tanken på at han skal ha ansvar for dattera vår alene. Han klarer ikke en gang å skjønne at man må henge opp våte barnehageklær så hun har tørre klær til neste dag liksom... åhhhhhh så lei! Nå går jeg bare og gleder meg til å kjøre land og strand til familie på juleselskaper mens han sitter i baksetet og stirrer på mobilen sin... Anonymkode: 6bdc3...86a Og dette marrakelset av en mann har du holdt ut med i 7 år? Hvorfor har du ikke klikka mye før? 20
Hactar Skrevet 13. desember 2019 #6 Skrevet 13. desember 2019 Så han ser på bilen som din utgift fordi det er du som kjører den? Den var frisk, du. Det minste man måtte kunne forlange, er at han finansierer kjøringen siden du må gjøre jobben. Men ja, den fyren hadde fått tatt seg frem på egenhånd. Oi, er det hans tur å hente i barnehagen? Jaja, det finnes vel buss eller sykkel til formålet. Han har jo åpenbart ikke bruk for bil. 31
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #7 Skrevet 13. desember 2019 Min mann har heller ikke førerkort. Han betaler alle utgifter på bilen inkl drivstoff. Det er hans "betaling" for at jeg kjører over alt. Anonymkode: 91885...930 10
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #8 Skrevet 13. desember 2019 Usexy med en mann som forventer at dama skal være privatsjåfør... her hadde det vært fullstendig uaktuelt! Be han om å gå eller ta buss altså. Anonymkode: f6a1b...26a 11
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #9 Skrevet 13. desember 2019 Vet du om han klarer å kjøre bil hahaha? Jeg selv er livredd bak rattet og takler det dårlig. Har aldri kommet over skrekken, så det er bare samboeren min som har lappen. Nå er vi ganske unge og han fyller 25 år ganske snart. Da skal vi begynne å prøve igjen med meg siden jeg kan øvelseskjøre med han (og forhåpentligvis føler jeg med tryggere hvis han sitter ved siden av og støtter). Hvis han er usikker og ikke føler han klarer å kontrollere bilen kan du la han øvelseskjøre. Skal dere ett sted så bare ta på en L og la han kjøre? Samboeren min har sagt veldig klart i fra at jeg må ha lappen før vi skal ha barn, og det gir meg ganske mye motivasjon. Så kanskje noe som motiverer han kan hjelpe. Har også veddemål at om jeg ikke klarer lappen før lillesøsteren hans (hun er nå 14 år) skylder jeg han en 55” tv. Forskjellen her er at jeg betaler 50/50 på bilen. Både billån, bensin og verksted. Av og til spanderer jeg en full tank også. Skulle vell egentlig bare mangle? Anonymkode: 29169...f4d 4
Maleficenta Skrevet 13. desember 2019 #10 Skrevet 13. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du om han klarer å kjøre bil hahaha? Jeg selv er livredd bak rattet og takler det dårlig. Har aldri kommet over skrekken, så det er bare samboeren min som har lappen. Nå er vi ganske unge og han fyller 25 år ganske snart. Da skal vi begynne å prøve igjen med meg siden jeg kan øvelseskjøre med han (og forhåpentligvis føler jeg med tryggere hvis han sitter ved siden av og støtter). Hvis han er usikker og ikke føler han klarer å kontrollere bilen kan du la han øvelseskjøre. Skal dere ett sted så bare ta på en L og la han kjøre? Samboeren min har sagt veldig klart i fra at jeg må ha lappen før vi skal ha barn, og det gir meg ganske mye motivasjon. Så kanskje noe som motiverer han kan hjelpe. Har også veddemål at om jeg ikke klarer lappen før lillesøsteren hans (hun er nå 14 år) skylder jeg han en 55” tv. Forskjellen her er at jeg betaler 50/50 på bilen. Både billån, bensin og verksted. Av og til spanderer jeg en full tank også. Skulle vell egentlig bare mangle? Anonymkode: 29169...f4d Litt pinglete av en mann å være redd for å kjøre da... 6
Hannahkarlsen Skrevet 13. desember 2019 #11 Skrevet 13. desember 2019 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Litt pinglete av en mann å være redd for å kjøre da... Er jævlig pinglete av meg som jente å være redd for å kjøre. Men vi har alle våre problemer. 16
HalldirV2 Skrevet 13. desember 2019 #12 Skrevet 13. desember 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei. Vi har vært sammen i sju år, og har en datter på fem. Hele tiden har han sagt at han en dag skal ta førerkort, men dette skjer jo aldri. Han er så sløv på alle områder, og å ta førerkort blir for mye slit for han, stakkar... Jeg kjører hit og dit og frem og tilbake hele tiden. Han og dattera sitter i baksetet. Sa noen taxi?! Syns det er så ufattelig usexy å ha en mann som ikke kan kjøre bil, eller som bryr seg døyten om det. Han syns også at siden det kun er jeg som bruker bilen så er det mine utgifter. Jeg har hatt så mange turer på verksted, og hatt så mye ekstraarbeid med den bilen, mens han bare heiser på skuldrene og kunne ikke brydd seg mindre. JEG KLIKKER! Bør jeg sette hardt mot hardt? Jeg har hatt så lyst til å gå fra han mange ganger (han er sløv på alle områder), men jeg klarer ikke tanken på at han skal ha ansvar for dattera vår alene. Han klarer ikke en gang å skjønne at man må henge opp våte barnehageklær så hun har tørre klær til neste dag liksom... åhhhhhh så lei! Nå går jeg bare og gleder meg til å kjøre land og strand til familie på juleselskaper mens han sitter i baksetet og stirrer på mobilen sin... Anonymkode: 6bdc3...86a Hadde det ikke vært for at dette bare var piss, så hadde jeg nesten hatt medfølelse, men akk...du prøver for hardt.
Maleficenta Skrevet 13. desember 2019 #13 Skrevet 13. desember 2019 1 minutt siden, Hannahkarlsen skrev: Er jævlig pinglete av meg som jente å være redd for å kjøre. Men vi har alle våre problemer. Men det er mer forståelig, da menn av natur er mer risikosøkende enn kvinner pga mengden testosteron. Så er lite mandig syns jeg å være redd for noe som menn flest liker. 6
Silva Pluvialis Skrevet 13. desember 2019 #14 Skrevet 13. desember 2019 Det er ikke alle som ønsker eller er i stand til å ta lappen. Sykdom, redusert kognitiv kapasitet eller konsentrasjonsvansker kan gjøre det medisinsk uforsvarlig å ha sertifikatet. En del medikamenter utelukker også kjøring. Vet ikke om noe av dette gjelder for mannen din TS? Vet du den egentlige grunnen til at han ikke har lappen? 1
Alice123 Skrevet 13. desember 2019 #15 Skrevet 13. desember 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mann har heller ikke førerkort. Han betaler alle utgifter på bilen inkl drivstoff. Det er hans "betaling" for at jeg kjører over alt. Anonymkode: 91885...930 En venninne av meg og mannen har samme løsning (har har pga sykdom ikke lappen). Han fullfinansierer bilen fordi hun alltid må kjøre. 2
Maleficenta Skrevet 13. desember 2019 #16 Skrevet 13. desember 2019 4 minutter siden, Gorilla skrev: Det er ikke alle som ønsker eller er i stand til å ta lappen. Sykdom, redusert kognitiv kapasitet eller konsentrasjonsvansker kan gjøre det medisinsk uforsvarlig å ha sertifikatet. En del medikamenter utelukker også kjøring. Vet ikke om noe av dette gjelder for mannen din TS? Vet du den egentlige grunnen til at han ikke har lappen? Ts har vært sammen med han i 7 år. Om det var noe slikt hadde hun visst det. 3
HalldirV2 Skrevet 13. desember 2019 #17 Skrevet 13. desember 2019 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Ts har vært sammen med han i 7 år. Om det var noe slikt hadde hun visst det. Ikke si du spiser dette?
Maleficenta Skrevet 13. desember 2019 #18 Skrevet 13. desember 2019 5 minutter siden, HalldirV2 skrev: Ikke si du spiser dette? Hvorfor ikke? Er mange idioter der ute 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #19 Skrevet 13. desember 2019 Jeg har lappen (utrolig nok), men er en elendig sjafør. Virkelig elendig. Så her er det mannen som kjører overlat, jeg tar ansvar for andre ting. Totalt sett så går det opp i opp, og det er vel det som er nødvendig. Du hadde antagelig irretert deg mindre om han bidro på andre måter. Ikke alle er skapt for å sitte bak rattet. Anonymkode: 44fc5...150 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #20 Skrevet 13. desember 2019 Jobber han? Anonymkode: cca0b...3b8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå