Gå til innhold

Ond sirkel

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen har bodd sammen i 10 år. Vi har to barn på 4 og 6 år. Jeg er mye sliten, og sexlivet har lenge skrantet. Det eksisterer knapt. En gang i uka spør mannen om «En hjelpende hånd» til en runk. Han prøver seg sjeldent på sex, men spør noen ganger i hverdagen om «kanskje vi skal prøve å ligge i kveld» på en litt sånn artig måte.. Jeg synes det er kleint, men forstår hvorfor det har blitt sånn. 

Jeg har elendig selvtillit og sliter med å akseptere kroppen min. Jeg vet han tenner på meg og han er flink til å vise det/fortelle meg det.

I det siste har jeg kjent at jeg vil ha sex. Lenge siden sist.. men. Jeg vil ikke ta initiativ. Tenner ikke på det. Hvordan få han til å ta initiativ uten at han «spør om sex» ? 

Anonymkode: 16859...824

Dette må være noe av det mest tafatte og dummeste jeg har lest på lang lang tid. 

Du har i lang tid vært for sliten til sex, noe du helt sikkert har vist med kroppsspråket og verbalt i en årrekke.. Han underkues til å "spørre" om dere kan ha et ligg, noe du synes er kleint.. Og nå som du har fått tilbake sexlysten så forventer du at han helt ut av det blå bare skal skjønne det, og ta for seg. Samtidig vil du ikke, ønsker du ikke å ta initiativ til sex. 

Det er så fordummede at jeg ikke har ord for det. 

Hadde han bare tatt for seg når du ikke er så lysten på sex så hadde du lagd et innlegg på KG da også, at du har en mann som ikke respekterer deg, nå lager du et innlegg fordi han ikke tar for seg fordi du har fått tilbake sexlysten. Det neste blir vel at du lager et innlegg på KG fordi det blir for rutinepreget, men du kommer ikke med noen forslag selv til å  gjøre det litt mer spennende. 

Jeg hadde kastet deg på hue og ræva ut av huset hadde du vært samboeren min.

Anonymkode: 38a72...cf6

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dessverre vanskelig å komme seg ut av den onde sirkelen men det går hvis dere begge prater sammen og gjør noe fysisk begge. Dere har ikke prøvd å snakke om fantasier som dere har da, dele fantasier? I ett forhold er det to og begge må jobbe for at forholdet skal fungere, hjelper ikke når kun den ene jobber og den andre ikke jobber. Ønsker dere lykke til og håper dere får det til 

Anonymkode: 3f06f...e60

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette må være noe av det mest tafatte og dummeste jeg har lest på lang lang tid. 

Du har i lang tid vært for sliten til sex, noe du helt sikkert har vist med kroppsspråket og verbalt i en årrekke.. Han underkues til å "spørre" om dere kan ha et ligg, noe du synes er kleint.. Og nå som du har fått tilbake sexlysten så forventer du at han helt ut av det blå bare skal skjønne det, og ta for seg. Samtidig vil du ikke, ønsker du ikke å ta initiativ til sex. 

Det er så fordummede at jeg ikke har ord for det. 

Hadde han bare tatt for seg når du ikke er så lysten på sex så hadde du lagd et innlegg på KG da også, at du har en mann som ikke respekterer deg, nå lager du et innlegg fordi han ikke tar for seg fordi du har fått tilbake sexlysten. Det neste blir vel at du lager et innlegg på KG fordi det blir for rutinepreget, men du kommer ikke med noen forslag selv til å  gjøre det litt mer spennende. 

Jeg hadde kastet deg på hue og ræva ut av huset hadde du vært samboeren min.

Anonymkode: 38a72...cf6

Oisann.

Jeg er enig i veldig mye av det du skriver. Her ligger det selvsagt mye bak. Som barn med flere diagnoser, sykehusinnleggelser, utroskap og sykdom. Det er lett å dømme. Forstår det. Jeg er langt i fra perfekt.

Flaks at jeg eier huset da, så det blir vanskelig å kaste meg ut.

TS.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oisann.

Jeg er enig i veldig mye av det du skriver. Her ligger det selvsagt mye bak. Som barn med flere diagnoser, sykehusinnleggelser, utroskap og sykdom. Det er lett å dømme. Forstår det. Jeg er langt i fra perfekt.

Flaks at jeg eier huset da, så det blir vanskelig å kaste meg ut.

TS.

Den du siterer har jo rett i mye av det den skriver, men du går rett i forsvar. Det er lite konstruktivt. Hvis du heller mener at du vil skille deg fra mannen din og faren til barna dine, enn å snakke med han - og få samlivet opp å gå igjen - så synes jeg du bør gå noen runder med deg selv. 

Skrevet
27 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Den du siterer har jo rett i mye av det den skriver, men du går rett i forsvar. Det er lite konstruktivt. Hvis du heller mener at du vil skille deg fra mannen din og faren til barna dine, enn å snakke med han - og få samlivet opp å gå igjen - så synes jeg du bør gå noen runder med deg selv. 

Det er ikke det jeg mener. Går mange runder med meg selv jeg. Stort sett det jeg driver med..

Når man har vært igjennom en tøff tid, så er det fort gjort å gå i forsvar når man føler seg angrepet og kritisert. Vi har holdt på å miste barnet vårt flere ganger de siste par årene. Det gjør noe med alt. Men nå vil jeg videre. Prøve å få samlivet opp å gå. Søker råd, men blir motløs av såpass krass kritikk.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det jeg mener. Går mange runder med meg selv jeg. Stort sett det jeg driver med..

Når man har vært igjennom en tøff tid, så er det fort gjort å gå i forsvar når man føler seg angrepet og kritisert. Vi har holdt på å miste barnet vårt flere ganger de siste par årene. Det gjør noe med alt. Men nå vil jeg videre. Prøve å få samlivet opp å gå. Søker råd, men blir motløs av såpass krass kritikk.

Tror vedkommende bare mente å få deg til å våkne litt, og det funket jo ;)

Jeg tror at mannen din hadde respondert med å "ta for seg" hvis du bare tok et aldri så lite initiativ først. Det trenger ikke være så komplisert. Kyss han litt ekstra intens og gi han flørtende blikk, så tenker jeg han tar hintet.

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du søker råd, men det opplagte her er jo å snakke med mannen, ikke å vente på råd om hvordan han skal bli tankeleser. Hvis du synes det er kleint å snakke om, så skriv en melding, eller et brev,  eller gi ham link til dette innlegget. Han gjør seg sårbar hver gang han snakker frampå om å ligge, nå er det din tur å gjøre deg sårbar.  Snu spiralen oppover, og begge vil takke deg for det. 

Anonymkode: f394d...0cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...