Gå til innhold

Tror du norsk langrenn er ren? Eller tror du de flinke til å skjule det?

Er norsk langrenn ren?  

54 stemmer

1. 1. Er norsk langrenn ren?

• Ja
      24
    • Nei
      29

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener du?

Anonymkode: 08afe...4df

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Litt uskyldig leppekrem og maks dose astmamedisin må da være lov, eller?

Skrevet

TV2 hadde en dokumentar det ble oppstyr om, der de avslørte at norske langrennsutøvere dopet seg med sprøyter med noe. Jeg har ikke klart å finne den igjen. Jeg husker ikke hva den het, jeg var barn den gangen så.

Anonymkode: c3bcb...c02

Skrevet

De pusher grensene, men jeg tror de er relativt rene.
De fremstår rett og slett ikke profesjonelle nok i forhold til doping til at de ville sluppet unna med systematisk doping over tid som ville hatt noen betydning. 

Og for å være helt ærlig, jeg er ikke sikker på om nivået totalt er så høyt.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TV2 hadde en dokumentar det ble oppstyr om, der de avslørte at norske langrennsutøvere dopet seg med sprøyter med noe. Jeg har ikke klart å finne den igjen. Jeg husker ikke hva den het, jeg var barn den gangen så.

Anonymkode: c3bcb...c02

På Rikets tilstand. Gerhard Helskog bommet. Han måtte beklage. Men betyr det at det ikke kunne være noe i det?

• Liker 5
Skrevet

Mye rart i norsk langrenn.

Astmamedisin som brukes både av de (ekstremt) mange som har astma og de som ikke har det. Sundby tok vel 50 ganger det som er vanlig dagsdose i en smell før renn.. . Og så sier man det ikke har effekt?! Hvorfor drive på med det da?

Therese som både dobbelt- og trippelsjekker absolutt alt, lege med 30 års erfaring som ikke greier å plukke ut hverken dopingmerke eller at stoffet slutter på -BOL. Og så brukes jo ikke den kremen mot slike lepper som Therese hadde i det hele tatt?  Nei, dette er så usannsynlig at det MÅ være en dekkhistorie over doping. Og alle nordmenn sier hun er tatt for omtrent å bruke lypsyl - nei hun er tatt for doping, 200x så mye som contador hadde i blodet når han ble tatt var det hun hadde i blodprøve sin.

Og nå kom Swix-skandalen opp på dette. Har fått advarsler om hvor skadelig flour er for naturen for 10 år siden, folk som blir syke på fabrikker og i smørebuer.

Og så var det miljøet generelt med foreldres ambisjoner, spiseforstyrrelser, utstyrpress, 6-åringer som får flour under skia og helst skal bli klubbmester i 1. Klasse (var slik i skiklubben vår iaf).

Fysj! For mye penge forderver sport. 

Anonymkode: 87899...400

• Liker 21
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Astmamedisin som brukes både av de (ekstremt) mange som har astma og de som ikke har det. Sundby tok vel 50 ganger det som er vanlig dagsdose i en smell før renn.. . Og så sier man det ikke har effekt?! Hvorfor drive på med det da?

Therese som både dobbelt- og trippelsjekker absolutt alt, lege med 30 års erfaring som ikke greier å plukke ut hverken dopingmerke eller at stoffet slutter på -BOL. Og så brukes jo ikke den kremen mot slike lepper som Therese hadde i det hele tatt?  Nei, dette er så usannsynlig at det MÅ være en dekkhistorie over doping. Og alle nordmenn sier hun er tatt for omtrent å bruke lypsyl - nei hun er tatt for doping, 200x så mye som contador hadde i blodet når han ble tatt var det hun hadde i blodprøve sin.

Og nå kom Swix-skandalen opp på dette. Har fått advarsler om hvor skadelig flour er for naturen for 10 år siden, folk som blir syke på fabrikker og i smørebuer.

Og så var det miljøet generelt med foreldres ambisjoner, spiseforstyrrelser, utstyrpress, 6-åringer som får flour under skia og helst skal bli klubbmester i 1. Klasse (var slik i skiklubben vår iaf).

Nordmenn er naive. 

• Liker 12
Skrevet

Jeg tror norsk langrenn er ren. Men det er nok også fordi jeg "tror godt om nordmenn". Er selvsagt mulig at Norge doper utøverne, men klarer å holde det skjult. 

Anonymkode: 6c0a9...60b

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror de ligger rett innafor grenseverdier og bruker ting som enda ikke er på dopinglista. Jeg tror de systematisk holder seg rett innafor. Og det synes jeg er det samme som doping. Snart må de dumme seg ut og bli tatt. 

Anonymkode: e1114...592

• Liker 12
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så enig med deg! Folk må slutte å tro alle er uskyldige bare fordi de er norske. 

Anonymkode: 41f76...909

• Liker 6
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn er naive

Utlendinger er misunnelige fordi vi er så mye bedre enn dem. 

Anonymkode: 76778...e1e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utlendinger er misunnelige fordi vi er så mye bedre enn dem. 

Haha - ingen bryr seg om langrenn utenfor landets grenser. Sverige for eksempel: mye mer fokus på fotball og ishockey/bandy. I Danmark har man omtrent ikke hørt om det (andet enn at kronprinsen gikk over Grønland og da måtte han ha med ski og hunder), og i Finland er de også mye mer opptatt av ishockey (og bastu).

Igjen en del av den norske naiviteten. Langrenn er en verdenssport - dessverre bare i Norge 😂😂😂

• Liker 4
Skrevet

Nordmenn er ikke rene. Jeg sluttet å se på langrenn etter at Johaug ble tatt. Det er en skandale hvordan hun ble støttet, i stdet for å bli utestengt på livstid. All dopingen med astmamedisin er også en skamplett. For ikke å snakke om Bjørn Dæhlie og hans høydehus til det ble forbudt. Norge burde slutte totalt med å bevilge penger til langrenn. Vi bruker millioner på en sport der nordmenn vinner pga doping og pga at andre nasjoner ikke prioriterer grenen. Det er direkte pinlig.

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror norsk langrenn er renere enn de fleste andre land rett og slett siden norges antidoping er flinkere enn de fleste andre land og komme på uanmeldt besøk for å ta prøver utenom konkurranse og sesong.

Anonymkode: 1f249...2a9

• Liker 1
Skrevet

Tror nok de bruker ett eller annet. Se bare på intervjuet på Skavlan, der Skavlan presser Anders Aukland, som vrir seg unna. Og at Ventoline ikke er prestasjonsfremmende, er bare vrøvl. Bruker det selv, og merker melkesyra forsvinner etter noen sekunder. 

Anonymkode: c0569...175

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha - ingen bryr seg om langrenn utenfor landets grenser. Sverige for eksempel: mye mer fokus på fotball og ishockey/bandy. I Danmark har man omtrent ikke hørt om det (andet enn at kronprinsen gikk over Grønland og da måtte han ha med ski og hunder), og i Finland er de også mye mer opptatt av ishockey (og bastu).

Igjen en del av den norske naiviteten. Langrenn er en verdenssport - dessverre bare i Norge 😂😂😂

Svenskene er gode i idretter de finner opp selv. Bordtennis og sånn. 

Og er dansker gode til noe som helst? Bortsett fra et og annet bra fotballresultat (med norsk trener)? 

Nei, heia Norge! 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok de bruker ett eller annet. Se bare på intervjuet på Skavlan, der Skavlan presser Anders Aukland, som vrir seg unna. Og at Ventoline ikke er prestasjonsfremmende, er bare vrøvl. Bruker det selv, og merker melkesyra forsvinner etter noen sekunder. 

Anonymkode: c0569...175

Det er ikke akkurat vanlig at Ventoline gjør. Jeg har brukt Ventoline i årevis og har aldri merket at det er prestasjonsfremmende i den form at det fjerne melkesyre. Ikke står det noe om det i felleskatalogen heller. Det virker på bronkiene. For friske mennesker får man kanskje et litt høyere opptak, men noen store ting er det ikke. Hvis man tar høye doser så får man bivirkninger i form av skjelvinger og høy puls, det er ikke morsomt. 

Anonymkode: 45921...533

• Liker 1
Skrevet

Ser for meg at luften i trailerne deres er full av astmamedisin og at det kommer skyer med astmamedisindamp ut av lufteventilene.

Hvis astmamedisin ikke hadde hatt noen effekt, så hadde vel hverken de med eller uten astma brukt det.

Anonymkode: 6e594...cae

• Liker 2
Skrevet

Vi er nok renest i verden, men vi pusher grensene. Vi driver ikke med regelrett dopingjuks. 

Veldig glad for at vi har denne kulturen i Norge. Utøverne vet nok at i Norge er det helt uakseptabelt å dope seg til gode prestasjoner. 

Har vi egentlig hatt noen dopingjukssaker siden Steffen Kjærgaard, blant profilerte utøvere? Lurer litt på hvordan det går med ham, i en antidopingnasjon som Norge. Må føles helt jævlig, hvis han har litt følelser, og dette vil følge ham livet ut. Ja da, "det er bare sport", men likevel. 

Har noen øst-europeiske venner på Facebook som ikke helt skjønner dette med dopingkultur, og for eksempel diskuterer Marit Bjørgen 🤦‍♂️

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror norsk langrenn er renere enn de fleste andre land rett og slett siden norges antidoping er flinkere enn de fleste andre land og komme på uanmeldt besøk for å ta prøver utenom konkurranse og sesong.

Anonymkode: 1f249...2a9

Norsk antidoping er ikke flinke. Da Johaug ble tatt, var det lenge siden sist hun var testet (over et halvt år),  mens konkurentene fra andre land ble testet månedlig. Unskyldningen fra antidoping Norge var at det ikke var nødvendig å teste norske utøvere like ofte, fordi det var så usannsynlig at de dopet seg. 🤨🤥

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...