AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #1 Skrevet 13. desember 2019 Var litt usikker på om jeg skulle spørre om råd her, føler det er en så ukjent problemstilling sikkert ingen kjenner seg igjen i men la gå, det går såpass mye ut over livet mitt at jeg gjerne ønsker råd. Problemet er at jeg er «redd» for nærhet og sex. Er litt vanskelig å forklare, er jo egentlig ikke direkte redd. Ikke akkurat nervøs heller men vanskelig å beskrive dette.. vet ikke om det finnes noe mer beskrivende og bedre ord å bruke? Kan begynne med å si at det aldri har skjedd noe relatert til seksualitet, nærhet eller sex som gjør at jeg har problemer og har ingen god forklaring på hvorfor eller hvordan jeg kan og burde løse dette. Er i 20-årene nå, har hatt en normal oppvekst og har et vanlig liv i dag (sorry, dårlig på oppsummeringer), men jeg studerer, jobber, har et par hobbyer, er med familie venner osv. Det jeg aldri har hatt er et forhold, kjæreste eller sex med noen. Har vert på et par dater som ikke ble noe mer, utenom det har jeg helt ærlig aldri gjort noe som helst. Tror nok jeg bare rømmer fra alt før det blir noe mer enn prating, så har aldri en gang kysset noen eller noe så lite som å gi en klem eller å holde hender. Har faktisk vert inne på tanken om jeg er aseksuell, men tror nok ikke det er tilfelle. Blir lett betatt og føler det nesten alltid er noen jeg er betatt av, men tør aldri ta kontakt eller ta initiativ til mer. Ellers har jeg ganske dårlig selvbilde, men liker å være sosial og møte nye mennesker. Har et par hobbyer der jeg av og til møter folk, ellers så kan jeg vel ikke si jeg er så veldig glad i å feste eller lignende. Men tror nok det største problemet er dette med at jeg bare rømmer fra alt som har med nærhet å gjøre... Jeg vil jo få kjæreste og jeg vil ha sex, og jeg vil jo selvfølgelig også ha alt , så skjønner ikke helt hvorfor jeg har så store problemer med dette? Noen som har noen råd til hva jeg kan gjøre? Anonymkode: 067df...9aa
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #2 Skrevet 13. desember 2019 Du nevner normal oppvekst og ingen traumer, men det er veldig ofte sånn at de som er oppvokst litt kjølig av en mor eller far vil dra med seg dette og se på nærhet som en trussel. Hvis du har fått mye kos og nærhet i din oppvekst og fremdeles er redd, er det noe med selvbildet ditt som gjør deg redd for dette? Noe med f.eks kroppen du skammer deg over? Anonymkode: 70b7a...87f 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #3 Skrevet 13. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du nevner normal oppvekst og ingen traumer, men det er veldig ofte sånn at de som er oppvokst litt kjølig av en mor eller far vil dra med seg dette og se på nærhet som en trussel. Hvis du har fått mye kos og nærhet i din oppvekst og fremdeles er redd, er det noe med selvbildet ditt som gjør deg redd for dette? Noe med f.eks kroppen du skammer deg over? Anonymkode: 70b7a...87f Vil si jeg har fått mye nærhet av både mamma og pappa. Alltid klem når jeg skulle gå eller kom hjem og ellers som trøst eller andre situasjoner. Føler ikke at jeg har manglet noe der. Har jo flere ting med meg selv og kroppen min jeg ikke liker, men har ikke enormt dårlig selvbilde eller noe som kan forklare akkurat hvorfor jeg har denne redselen for nærhet eller sex. Men kanskje jeg bare ikke føler meg verdig? At jeg ikke fortjener det? At jeg ikke helt klarer tro på at noen virkelig vil/ønsker elske meg for den jeg er... vet ikke... Anonymkode: 067df...9aa
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #4 Skrevet 13. desember 2019 Har du penis under gjennomsnittet? Kan det være at du har sett alt penissnakke og underbevisst tror at du er mindre verdt og ikke elskbar fordi du har liten penis? Anonymkode: 0bd63...1f5 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #5 Skrevet 13. desember 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du penis under gjennomsnittet? Kan det være at du har sett alt penissnakke og underbevisst tror at du er mindre verdt og ikke elskbar fordi du har liten penis? Anonymkode: 0bd63...1f5 Kan det være at ts rett og slett mangler penis? Husj, ha deg tilbake til penistråden din. Anonymkode: 52470...42f 3
Million Skrevet 13. desember 2019 #6 Skrevet 13. desember 2019 Du skriver at du undres på om du er aseksuell, og aldri har hatt sex eller kysset noen. Men hva med onanering? Driver du med det? HAR du seksuelle lyster på egenhånd? Har du det, er du jo ikke aseksuell i hvert fall. Kanskje du bare er veldig sjenert når det kommer til sånne ting, siden du alltid trekker deg unna etter den innledende praten som KUNNE ha ledet til noe mer? Kanskje du bør snakke med noen som kan "snakke deg opp" og gi deg litt mere trygghet på deg selv og "booste" selvtilitten din litt? Lykke til - håper 2020 blir ditt år på kjærestefronten 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #7 Skrevet 14. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du penis under gjennomsnittet? Kan det være at du har sett alt penissnakke og underbevisst tror at du er mindre verdt og ikke elskbar fordi du har liten penis? Anonymkode: 0bd63...1f5 Jeg har en gjennomsnittlig vagina 😉 🍒 Anonymkode: 067df...9aa 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #8 Skrevet 14. desember 2019 2 timer siden, Million skrev: Du skriver at du undres på om du er aseksuell, og aldri har hatt sex eller kysset noen. Men hva med onanering? Driver du med det? HAR du seksuelle lyster på egenhånd? Har du det, er du jo ikke aseksuell i hvert fall. Kanskje du bare er veldig sjenert når det kommer til sånne ting, siden du alltid trekker deg unna etter den innledende praten som KUNNE ha ledet til noe mer? Kanskje du bør snakke med noen som kan "snakke deg opp" og gi deg litt mere trygghet på deg selv og "booste" selvtilitten din litt? Lykke til - håper 2020 blir ditt år på kjærestefronten Jeg vil tro jeg er normal seksuell på egenhånd, uten at jeg egentlig vet hva normalen er for det om det i hele tatt finnes noen? Onanerer en del, men varierer hvor mye. Har dessverre aldri klart å få orgasme dog. Tror nok du kan ha rett, jeg sitter jo med en del tanker om at jeg ikke er verdt å elske og at det nærmest er utenkelig at noen virkelig kunne ville klare å like meg på den måten så blir det kanskje en slags ond sirkel? Fordi jeg trekker meg unna så får jeg aldri opplevd dette (som jeg egentlig virkelig ønsker og trenger) og når "ingen liker meg" så får jeg på en måte bekreftet i mitt eget hode at disse tankene jeg har stemmer? Selv om de sannsynligvis ikke gjør det, for hadde jeg bare sluppet noen inn så hadde det nok ikke vert like sant. Tror jeg virkelig burde snakket med noen om dette, men vet ikke helt hvem? Går til psykolog men føler det kanskje ikke er rette plassen for å snakke om dette? Beklager om dette ikke gir mening, men er litt overtrøtt 😅Takk for dét, håper det samme. Skal i alle fall prøve å legge inn litt mer innsats og fikse mine litt uforståelige issues med dette. Anonymkode: 067df...9aa
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #9 Skrevet 14. desember 2019 Jeg kjenner meg veldig igjen i det som er skrevet til nå i tråden. Er kvinne 28. Anonymkode: 8050f...343
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #10 Skrevet 14. desember 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro jeg er normal seksuell på egenhånd, uten at jeg egentlig vet hva normalen er for det om det i hele tatt finnes noen? Onanerer en del, men varierer hvor mye. Har dessverre aldri klart å få orgasme dog. Tror nok du kan ha rett, jeg sitter jo med en del tanker om at jeg ikke er verdt å elske og at det nærmest er utenkelig at noen virkelig kunne ville klare å like meg på den måten så blir det kanskje en slags ond sirkel? Fordi jeg trekker meg unna så får jeg aldri opplevd dette (som jeg egentlig virkelig ønsker og trenger) og når "ingen liker meg" så får jeg på en måte bekreftet i mitt eget hode at disse tankene jeg har stemmer? Selv om de sannsynligvis ikke gjør det, for hadde jeg bare sluppet noen inn så hadde det nok ikke vert like sant. Tror jeg virkelig burde snakket med noen om dette, men vet ikke helt hvem? Går til psykolog men føler det kanskje ikke er rette plassen for å snakke om dette? Beklager om dette ikke gir mening, men er litt overtrøtt 😅Takk for dét, håper det samme. Skal i alle fall prøve å legge inn litt mer innsats og fikse mine litt uforståelige issues med dette. Anonymkode: 067df...9aa Høres jo ut som at du har funnet årsaken da, manglende selvfølelse og mindreverdighetskomplekser. Så klart er dette noe du kan og burde snakke med en psykolog om. Dette er noe man absolutt kan løse😊 Utenom psykolog burde du kanskje prøve å «hoppe» i det, det verste som kan skje er at du blir avvist, og det kan faktisk alle bli, og er ingen bekreftelse på følelsene du har ovenfor deg selv. Anonymkode: a8d8b...13d 1
visp Skrevet 14. desember 2019 #11 Skrevet 14. desember 2019 Jeg syns egentlig du høres helt normal ut jeg, med tanke på at du aldri har vært intim med noen. Jeg vil tro du roer ned de tankene litt når du er over den terskelen. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå