AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #1 Skrevet 13. desember 2019 Jeg fant en splitter ny samlebok av en kjent barneforfatter (vil ikke si for mye fordi mottakeren henger her og kjenner alltid igjen det jeg skriver 😂), for bare 50kr! Og det var en special edition med mye vakre tegninger og ukjente historier. Fant 2 rammer på bruktbutikken som jeg putta fine bilder fra oppveksten til en person som nettop har fått seg hus. 20 kr til sammen. I tillegg får de hjemmelagde ting som har tatt timesvis. Har lagd utrolig mye klær, et pledd, og skal lage votter og tøfler til svigers. Anonymkode: fedfa...ab5 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #2 Skrevet 13. desember 2019 Jeg er ikke så frekk at jeg gir bort brukte ting. Tenker også mer på hva mottakeren ønsker seg enn på pris. Anonymkode: 296e1...41f 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #3 Skrevet 13. desember 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke så frekk at jeg gir bort brukte ting. Tenker også mer på hva mottakeren ønsker seg enn på pris. Anonymkode: 296e1...41f Det er ingenting frekt med det. De jeg har kjøpt det til oppfordrer også til å få brukt. Jeg listet opp prisen bare for å påpeke at man kan spare, er ikke alle som kan gi mye mer enn det i gave, eller så kan det gi folk mulighet til å gi flere gaver hvis de ønsker. Anonymkode: fedfa...ab5 16
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #4 Skrevet 13. desember 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke så frekk at jeg gir bort brukte ting. Tenker også mer på hva mottakeren ønsker seg enn på pris. Anonymkode: 296e1...41f Enig. Hadde blitt fornærmet hvis jeg hadde fått noe brukt selv. Da foretrekker jeg ingen gave. Jeg kjøper aldri noe brukt, synes det er ekkelt. Anonymkode: b01f4...b48 4
Gjest Omy Skrevet 13. desember 2019 #5 Skrevet 13. desember 2019 57 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke så frekk at jeg gir bort brukte ting. Tenker også mer på hva mottakeren ønsker seg enn på pris. Anonymkode: 296e1...41f 7 minutter siden, AnonymBruker said: Enig. Hadde blitt fornærmet hvis jeg hadde fått noe brukt selv. Da foretrekker jeg ingen gave. Jeg kjøper aldri noe brukt, synes det er ekkelt. Anonymkode: b01f4...b48 Skulle ønske jeg kunne downvote disse. Jeg kjøper helst alt brukt. I vår familie gir vi ikke gaver til andre enn barna, vi gir beskjed om at det er donert til veldedighet istedet. Jeg har én gave å gi i år, skulle gjerne gitt brukt, men det var umulig.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #6 Skrevet 13. desember 2019 Jeg gjorde det nesten, gamle pokemon spill, men med fare for at de kan være falske (har gjort bomkjøp selv med det), så orket jeg ikke å risikere det. Ble da heller et nytt spill, så får personen selv velge om h*n ønsker å ta sjangsen Kan legge til at jeg også har kjøpt fine ikke falske pokemon spill også, men siden et er gave er det ekstra greit å ikke gå på en smell 😅 Hadde GameStop hatt hadde jeg ikke nølt, men fra private så kan man gå på en smell. I fjor fikk min far en slik perm med Donald Blader, det falt godt i smak 😄 Finnes mye fint som kan kjøpes å gis, gjerne ofte mye som man ikke får tak i den dag i dag 😄 Anonymkode: a35c4...0e2 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #7 Skrevet 13. desember 2019 0kr. Vet jeg får noe selv, men har ingen planer om å gi noe tilbake. Har lite penger, og mangler mye andre tar som en selvfølge. Derfor har jeg ikke ønske om å gi. Hadde økonomien min vært romsligere, hadde jeg nok hatt glede av å gi. Men ikke så lenge det går på bekostning av mine egne behov. Anonymkode: 49915...776 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #8 Skrevet 13. desember 2019 Ikke kjøpt noe brukt. Anonymkode: 15474...b5a 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #9 Skrevet 13. desember 2019 Har gitt bort mine egne brukte truser til naboen. Uten å vaske dem. Tror han blir glad. Anonymkode: 214b7...290
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #10 Skrevet 13. desember 2019 Brukt lego og brio til barna😊 Anonymkode: ee8ea...2b7 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #11 Skrevet 13. desember 2019 Og dvd-er (Disney-klassikere) som ungene kan ha på hytta 😊 Anonymkode: ee8ea...2b7 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #12 Skrevet 13. desember 2019 Kjøpt en brukt lastebil med tilbehør på fretex, vasket det og det ser ut som nytt. Blir en av julegavene til 1 åringen min. Anonymkode: 281bc...826 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #13 Skrevet 13. desember 2019 Virker som folk forbinder "brukt" med slitt, utvaska, skittent skrap! Det er millioner av varer på finn med prislappen ennå på, til 80% avslag! Vi finner jo ikke dritt når vi kjøper brukt, jeez. Anonymkode: fedfa...ab5 15
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #14 Skrevet 13. desember 2019 har kjøpt et lego starwarssett som har gått ut av produksjon til sønnen min. Det fikk han ifjor og. Datter fikk en elektronisk duppeditt ifjor - hun vet fremdeles ikke at den var brukt. Anonymkode: 7fd19...cd0 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #15 Skrevet 13. desember 2019 En gave foreløbig, den er ønsket av mottager og umulig å få tak i ny. Anonymkode: a43df...7ad
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #16 Skrevet 14. desember 2019 Ski og skisko til sønnen min til en fjerdedel av ny pris. Han skulle egentlig få det utenom, men siden det var brukt kun 1 gang og så helt nytt ut, så ble det pakket inn som en ekstra julegave. Anonymkode: 05df5...2ff
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #17 Skrevet 14. desember 2019 Jeg har ingenting i mot brukte ting, og handler en god del brukt interiør til meg selv fordi jeg liker retro-stilen. Men å handle brukte julegaver til andre, det gjør jeg ikke altså! Har man ikke råd til å kjøpe noe nytt eller muligheten til å gi bort noe pent håndarbeid, da får det heller være. Jeg har ikke regnet på hvor mye penger jeg har brukt på julegaver totalt, men ligger nok rundt tre til fem tusen kr. Har ikke god råd, men gir bort skikkelige julegaver likevel. Anonymkode: 43696...d1b 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #18 Skrevet 14. desember 2019 Kjøper oftest brukt 👍 Får ofte dobbelt så dyre gaver enn "avtalt" pris. Mye selges i original forpakning. Ikke julegave men kjøpte feks 10 spisestuestoler som selges nå for 1500 pr stk på Bohus for 1500 for alle 10. Så sjekk Finn før du kjøper 👍 Anonymkode: 3bed1...fe8 4
kaleidoskop Skrevet 14. desember 2019 #19 Skrevet 14. desember 2019 (endret) Jeg har kjøpt glass i krystall serien søster samler på brukt. Broren min venter barn, de får en veldig pent brukt trip trapp stol. Nevø får retro Nintendo som han ønsket seg. Alle er opplyst om at det blir brukte gaver i år. Men vi har holdt på med dette et par år allerede. Alt er ikke brukt, gir også nye klær, men kommer an på hva vi gir og hva de ønsker seg. Det har ingenting med pris å gjøre. Men overproduksjon av fult brukbare ting. Endret 14. desember 2019 av kaleidoskop 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå