Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er mulig jeg brukte feil ord. TS har uansett 148.000 på konto. Grunnen til at 23.000 som står oppført som disponibelt, er at disse kan tas ut før 31/12 uten «straff». 

Anonymkode: 71a1a...8da

Nei. TS har 125000 på konto.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har snakket med banken nå har 125.000 bokført på kontoen og 23.000 disponibelt. Det blir sperret den 31.12 og da har jeg 148.000 bokført på kontoen ved slutten av 2019. 
Dette gjelder Nordea. 

tusen takk for alle svar uansett! Kan gjerne legge ved skjermbilde fra banken hvis noen er i tvil!

Anonymkode: 7c061...dfe

Var visst jeg som hadde rett da gitt...

Skrevet
Akkurat nå, Traktor skrev:

Var visst jeg som hadde rett da gitt...

Nei. Hvis noen i banken har opplyst at dette er riktig har de nok misforstått noe.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Nei. Hvis noen i banken har opplyst at dette er riktig har de nok misforstått noe.

Enkelte klarer åpenbart ikke å innrømme at de tar feil. Min bank Obos gjør det forøvrig akkurat slik som TS sin bank. 

Skrevet
1 minutt siden, Traktor skrev:

Enkelte klarer åpenbart ikke å innrømme at de tar feil. Min bank Obos gjør det forøvrig akkurat slik som TS sin bank. 

Tvilsomt. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Traktor skrev:

Nei, det gjør de ikke... OBOS viser bokført beløp som er lik sperret beløp + disponibelt beløp. 

Trådstarter har åpenbart 125k, kan ta ut de 23k som står som dispodibelt, mens resterende 102k er sperret.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, The Bubble Boy skrev:

Nei, det gjør de ikke... OBOS viser bokført beløp som er lik sperret beløp + disponibelt beløp. 

Trådstarter har åpenbart 125k, kan ta ut de 23k som står som dispodibelt, mens resterende 102k er sperret.

Nokså opplagt :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg startet en ny chat med kundeservice, for å høre hva kundebehandler nummer 2 sa. Han sa det motsatte av hva hun første kundebehandleren sa, altså at det er slik som Husholdning1 beskriver. 

Jeg satt inn 23.000 for 10 dager siden, men de var visst nok bare ikke blitt bokført. Han oppdaterte noe greier, og da fikk jeg riktig status på disponibel 148.000 og bokført 148.000. 

Det var rett og slett en bug i systemet, som gjorde at bokføringen ikke hadde kommet inn på en eller annen måte. Kundebehandler nummer 2, sa ihvertfall det motsatte av nummer 1. 😅

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg startet en ny chat med kundeservice, for å høre hva kundebehandler nummer 2 sa. Han sa det motsatte av hva hun første kundebehandleren sa, altså at det er slik som Husholdning1 beskriver. 

Jeg satt inn 23.000 for 10 dager siden, men de var visst nok bare ikke blitt bokført. Han oppdaterte noe greier, og da fikk jeg riktig status på disponibel 148.000 og bokført 148.000. 

Det var rett og slett en bug i systemet, som gjorde at bokføringen ikke hadde kommet inn på en eller annen måte. Kundebehandler nummer 2, sa ihvertfall det motsatte av nummer 1. 😅

Du endte uansett opp med den høyeste summen 😄

Skrevet
Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Du endte uansett opp med den høyeste summen 😄

Ja! 🤭 Tusen takk for svar alle sammen! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...