AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #1 Skrevet 13. desember 2019 Har googla mitt lokale senter i en mindre by men finner ikke ut om også polet er åpent denne søndagen? Anonymkode: 626d9...65c
Pillarguri Skrevet 13. desember 2019 #3 Skrevet 13. desember 2019 Nei. Polet følger lovregulerte åpningstider og har aldri åpent på søndager. 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #4 Skrevet 13. desember 2019 2 minutter siden, Pillarguri skrev: Nei. Polet følger lovregulerte åpningstider og har aldri åpent på søndager. Gamle særnorske bestemmelser, slik som øl kan kun kjøpes fra 09-20(18) og ikke på søndagen, valgdagen osv Anonymkode: dbbb8...e68
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #5 Skrevet 13. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gamle særnorske bestemmelser, slik som øl kan kun kjøpes fra 09-20(18) og ikke på søndagen, valgdagen osv Anonymkode: dbbb8...e68 Noen endringer er gjort. Valdagen f.eks er Polet åpent. Og dager før helligdager. Anonymkode: b53b9...cfa
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #6 Skrevet 13. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Noen endringer er gjort. Valdagen f.eks er Polet åpent. Og dager før helligdager. Anonymkode: b53b9...cfa Men aldri søndager nei. Anonymkode: b53b9...cfa
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #7 Skrevet 13. desember 2019 Takk for svar. Veldig norsk ja, og litt sjarmerende, men lurer på om de tror jeg blir fullere av juleøl kjøpt på søndag enn på mandag. Eller kanskje de er redd jeg ikke skal komme meg på jobb på mandag 😉 Anonymkode: 626d9...65c 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #8 Skrevet 13. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har googla mitt lokale senter i en mindre by men finner ikke ut om også polet er åpent denne søndagen? Anonymkode: 626d9...65c Gå alltid rett til kilden, i ditt tilfelle: Vinmonopolets hjemmeside. Så slipper du å bruke tid på å google og ikke finne riktig svar. Anonymkode: dba77...cf3 1
The Kitten Skrevet 13. desember 2019 #9 Skrevet 13. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Veldig norsk ja, og litt sjarmerende, men lurer på om de tror jeg blir fullere av juleøl kjøpt på søndag enn på mandag. Eller kanskje de er redd jeg ikke skal komme meg på jobb på mandag 😉 Anonymkode: 626d9...65c Min bror bodde i en liten by i Pennsylvania noen år. Der var det kun bensinstasjonene som hadde lov til å selge øl og vin. Så det er ikke bare i Norge man finner sære regler.
AlkoMann Skrevet 13. desember 2019 #10 Skrevet 13. desember 2019 Hvilket land tror du du bor i ? Norge er ikke Danmark . Jeg vil anbefale polsk sprittaxi
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #11 Skrevet 15. desember 2019 På 13.12.2019 den 18.36, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Veldig norsk ja, og litt sjarmerende, men lurer på om de tror jeg blir fullere av juleøl kjøpt på søndag enn på mandag. Eller kanskje de er redd jeg ikke skal komme meg på jobb på mandag 😉 Anonymkode: 626d9...65c Ja, du kan så si. At polet stenger kl. 18. (og på 15 lørdager) med noen variasjoner (og noen steder muligens litt tidligere enn det, sjekk åpningstidene på polets egne nettsider) henger igjen fra gammelt av, og er en plage for oss som jobber i krevende yrker med lange arbeidsdager (10-12 timer eller mer, slik at vi ikke får gjort ærend som har korte åpningstider). Dermed må jeg bruke noen timer førstkommende lørdag i stedet for å kunne gjøre det mer effektivt på veien hjem. Så kan man vel si at det kanskje ikke er så farlig med bare polet, men det gjelder jo andre ting som posten (ordinært postkontor), passkontor og banker osv. også, så det er ufattelig irriterende. Men greit. Jeg oppfatter at norske myndigheter ikke egentlig vil legge til rette for de som yter mye med lange arbeidsdager, så da får vi bare kjøpe det i utlandet i stedet, så bortfaller den inntekten. (Det er bare synd det ikke er noen flere jobbreiser før jul, da hadde jeg selvsagt tatt vinhandelen i forbindelse med det). Anonymkode: 36fb1...e5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå