Gå til innhold

Hvor låne penger raskt og online?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å låne nesten 10.000,- som jeg trenger ganske raskt.. Rydde opp i rot.. Hadde jeg hatt 7-8 mnd til å skaffe de hadde det ikke vært noe problem, jeg har grei nok inntekt til at jeg kan klare å betale 1500 i mnden... men jeg trenger pengene nå, altså må jeg låne... Men jeg vil ikke at gubben skal finne ut at jeg har rota det til, og vil derfor unngå vår lokale bank, og helst en bank som ikke sender ut lånepapirer eller faktura per post (ikke så lett å unngå spørsmål rundt det..)... Noen tips til hvor jeg kan søke? 

Kan ikke stille bolig til sikkerhet, men har lønnsslipper som viser at jeg har fast lønn i 100% stilling og ganske gjennomsnittlig inntekt iallefall (og ja, har skjerpa meg..veldig..).. 

Anonymkode: 42e1d...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lurt. Men du kan sikkert få et forbrukslån. Eller kredittkort i en annen bank. Men les denne artikkelen først:

https://e24.no/privatoekonomi/i/8mGVPA/slaar-alarm-kortene-du-ikke-bruker-kan-bli-regnet-som-gjeld

Om du velger forbrukslån, så velg en sikker på bank. 

Hvorfor må du låne penger? Hvis det er snakk om regninger som må betales eller varer som skal betales, så kan du kanskje få ordnet nedbetaling i stedet?

Anonymkode: eb4c1...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2019 den 15.39, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lurt. Men du kan sikkert få et forbrukslån. Eller kredittkort i en annen bank. Men les denne artikkelen først:

https://e24.no/privatoekonomi/i/8mGVPA/slaar-alarm-kortene-du-ikke-bruker-kan-bli-regnet-som-gjeld

Om du velger forbrukslån, så velg en sikker på bank. 

Hvorfor må du låne penger? Hvis det er snakk om regninger som må betales eller varer som skal betales, så kan du kanskje få ordnet nedbetaling i stedet?

Anonymkode: eb4c1...4a6

Det VAR til regninger i utgangspunktet, men fikk et privat lån av (tidligere....) venn.. Har betalt ned fast, og det har gått helt fint, men må nå betale alt resten på en gang... Gubben vet ikke om det og kommer ikke til å tilgi det, og jeg vil gjerne rydde opp i dette selv... Men har ikke sjans til å skaffe pengene bare på èn lønning, jeg har ikke mer enn 3500 hver mnd (der somregel litt av det alltid går til feks medisin, eller en bussbillett eller lignende, så reelt er det vel snakk om 2000...) etter alle faste utgifter og mat er betalt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det VAR til regninger i utgangspunktet, men fikk et privat lån av (tidligere....) venn.. Har betalt ned fast, og det har gått helt fint, men må nå betale alt resten på en gang... Gubben vet ikke om det og kommer ikke til å tilgi det, og jeg vil gjerne rydde opp i dette selv... Men har ikke sjans til å skaffe pengene bare på èn lønning, jeg har ikke mer enn 3500 hver mnd (der somregel litt av det alltid går til feks medisin, eller en bussbillett eller lignende, så reelt er det vel snakk om 2000...) etter alle faste utgifter og mat er betalt.. 

Har du muntlig avtale med kompisen din, så kan ikke han plutselig kreve alt.

Anonymkode: 31f5b...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muntlig avtale er like bindende som er skriftlig avtale, det er bare vanskeligere å bevise dersom det blir en tvist. 

Anonymkode: 9ac60...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe du kan selge? (Hvordan kom du opp i rotet? Kjøpt noe du ikke trengte?)

Anonymkode: bd375...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bank norwegian er vel de som slenger mest penger etter deg uten å spørre om hva de skal brukes til. 

Anonymkode: 4f5a9...3fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere... Noen som vet om bank norwegian eller ferratum sender ut feks årsmelding eller fakturaer pr post? Eller sender de kun elektronisk? 

Jeg vet at en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig... og jeg er dritskuffa over henne, samtidig som jeg forstår motivasjonen hennes for å få tilbake pengene med en gang.. jeg har betalt kun 500-1000 i mnden til henne, men regnet på at jeg klarer 2000-2500 pr mnd hvis jeg unngår utskeielser, så jeg kan betale ned et forbrukslån på under ett år.. Men innen vi evt ville komme til et punkt hvor jeg eller hun må bevise noe som helst har det allerede blitt masse bråk som òg vil involvere mannen... 

Har ikke noe av verdi jeg kan selge, det meste eier jeg jo bare felles med mannen, og egne klær etc er ikke mye verdt (i tillegg til at jeg generelt ikke akkurat har en overfylt garderobe så trenger vel det jeg har..). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google "forbrukslån" og sammenlign rentene på de ulike tilbyderne. Evt kan du registrere deg på Lendo.no, og be om tilbud fra lånegivere der. Det som da kommer inn, er satt opp slik at du lett skal kunne sammenligne vilkår som renter osv. Etter hva jeg har hørt, skal det ikke koste noe å registrere seg hos Lendo. Når du først er i suppa og MÅ skaffe deg det dyreste lånet som finnes (forbrukslån uten sikkerhet), så kan du i alle fall sikre deg at du har fått den laveste av alle blodrentene de tilbyr...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...