AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #1 Skrevet 13. desember 2019 Jeg er i en langvarig situasjon hvor jeg er usikker på hvor ærlig (evnt ego) jeg bør være. Svigermoren min har ved flere anledninger skjelt meg ut, selv om det kan gå lenge i mellom og hun er veldig snill til vanlig. I fjor feiret vi jul sammen, men det ble en elendig feiring for meg. Kvelden endte med utskjelling. Vil ikke skrive hvorfor i tilfelle noen kjente leser, men det var angående et hverdagslig valg jeg og mannen tok. Si for eksempel det var å kjøpe en bobil usett. Altså, noe som de sikkert tenkte var dumt, men som heller ikke er deres sak å mene noe om. Nå maser de om å feire sammen igjen. Jeg har lyst til å være ærlig å si at det ønsker jeg ikke pga hennes oppførsel i fjor. Men, en liten del av meg vil beholde den gode stemninga som for det meste er, og bare si nei med en unnskyldning. Mannen vil at vi bare skal si nei. Hvordan ville dere gjort det? Anonymkode: 831ba...e9e
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #2 Skrevet 13. desember 2019 Hadde sagt nei. Det er ok å ha en formening, men ikke å skjelle noen ut. Det er ikke hennes sak. Anonymkode: f6145...3e2
Krissi91 Skrevet 13. desember 2019 #3 Skrevet 13. desember 2019 Tenker at for å bevare husfreden som det så fint heter, så kan du bare si nei. Men det er en kortsiktig løsning tenker jeg. Hvis du vil gjøre det du kan for å unngå at dette skjer flere ganger, så kan det jo være lurt å ta det opp med henne på en ordentlig måte. Det kan bli litt kleint der og da, men i det lange løp så kan det jo hende at hun slutter å legge seg opp i ting hu ikke har noe med. Da vil dere jo også få en bedre relasjon.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #4 Skrevet 13. desember 2019 Hadde sagt som så at jeg setter pris på relasjonen deres(og det gjør du jo), men at jeg ikke vet hvor mye mer relasjonen vår tåler. Du kan si at hun trenger ikke like det du gjør, men å skjelle det ut over det er uakseptabelt. Gjør hun det flere ganger så blir relasjonen deres å ta skade av det og det er et valg hun da tar. Da er den tydeligvis ikke viktig nok for henne. Jeg synes også du skal kreve en unnskyldning for sist. Anonymkode: b5ad9...77c 1
_nubbenella Skrevet 13. desember 2019 #5 Skrevet 13. desember 2019 Eg hadde sagt nei og vært ærlig om grunnen om dei spurte, men det er meg. Eg liker ikkje å bli skjelt ut for ting andre ikkje har noe med å gjøre, mitt liv og mine valg angår ingen andre, og det hadde vedkommende fått høre beste gang h*n prøvde å kjefte på meg som om eg var eit barn. Kva gjorde mannen din når mor hans holdt på i fjor?
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #6 Skrevet 13. desember 2019 Ts her. Mannen fikk også passet påskrevet 🙄 Takk for alle rådene så langt. Jeg er egentlig for at man skal ha lov til å være litt selvsentrert, og dermed også forklare hvorfor vi sier nei til feiring... Men.jeg må også leve med folka så lenge jeg er gift med sønnen deres, så... Anonymkode: 831ba...e9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå