Gå til innhold

De foreldrene som driver med samværssabotasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og som virkelig ljuger for å sette stopper for samværet. Tenker ikke på dem som hindrer samvær pga barnets beste men samværssabotasje. 

Hvordan klarer dem det? Ikke få dårlig samvittighet? 

Anonymkode: 796a1...8f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem vet... Kanskje de er bitre etter samværsbrudd, redde for at barnet ikke skal trenge dem like mye som før, ikke vil være alene, vil straffe eksen og glemmer at det straffer barna også? Eller er så fanget i sine egne følelser at de ikke skjønner hva de holder på med?

Jeg aner virkelig ikke

Anonymkode: 44d0a...7f4

Skrevet

Hva med de fedrene som gir faen i barnet sitt og later som mor driver samværs sabotasje slik at omverden ikke finner ut hvor stor drittsekk de er ?

Store mørketall der. Det finnes ingen grunn til å ikke ha samvær med barnet sitt.

Anonymkode: 0f097...2d5

• Liker 7
Skrevet
På 13.12.2019 den 11.45, AnonymBruker skrev:

Og som virkelig ljuger for å sette stopper for samværet. Tenker ikke på dem som hindrer samvær pga barnets beste men samværssabotasje. 

Hvordan klarer dem det? Ikke få dårlig samvittighet? 

Anonymkode: 796a1...8f1

Har jeg også mange ganger tenkt på... Her har det gått så langt at barnevernet endelig er på banen etter flere år hvor mor har holdt seg i grenseland bevisst for å ikke bli tatt. Helt sinnsykt. 

Har selv ett barn som bor fast her og det rive i hjertet når overgangen blir vanskelig til det andre hjemmet. Heldigvis bedre må som barnet er eldre, men før... Syntes det var kjempe vondt, og kunne aldri gjort slikt. 

Anonymkode: 51e39...3a2

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem vet... Kanskje de er bitre etter samværsbrudd, redde for at barnet ikke skal trenge dem like mye som før, ikke vil være alene, vil straffe eksen og glemmer at det straffer barna også? Eller er så fanget i sine egne følelser at de ikke skjønner hva de holder på med?

Jeg aner virkelig ikke

Anonymkode: 44d0a...7f4

Tror nettopp dette er flere av utfordringene en slik person har. Tenker de må være fanget inni noe når de ikke ser at barna lider under dette. 

Anonymkode: 51e39...3a2

Skrevet

Far her saboterer egne samvær. Han har ikke stilt opp på 9 år. Om det har fått noen konsekvenser? For barnet: ja. For far: nei. 

Helt vilt at folk bare kan gi blaffen i sitt eget barn!! 

Anonymkode: 74f83...9f1

• Liker 1
Skrevet

Noen har rett og slett ikke samvittighet. De sier at de kan gå over lik for å få det som de vil, for de "kjenner ikke likstanken".

Ellers tenker jeg at i noen tilfeller er det snakk om omsorgssvikt hvor det beste for barnet er mindre samvære. Da vil gjerne den "fornærmede" beskylde den andre for samværssabotasje for å redde sin egen fasade.

Anonymkode: 56838...f0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...