Ayam Skrevet 30. mai 2005 #1 Skrevet 30. mai 2005 Min samboer og jeg har bestemt oss for å gifte oss, men der er ett skår i gleden... Min bror- den eneste jeg har- har den senere tid gjort en hel del ting som jeg har problemer med å skulle feie under teppet. Tigene han har gjort er blant annet; meldt meg og min samboer til barnevernet ( ubegrunnet i følge bvtjenesten), satt ut rykter om oss ( vi skal vistnok være narkomane) etc etc. Siste varat jeg fikk en sms en lørdag morgen i halv fem tiden hvor han mente jeg er hjernevasket, hvor han sier jeg er luft for han og hvor han ber med råtne i helvette!!!!! Min bror nyter stor anseelse som "hjelpe-Jens" i bygda, og "ingen" vil tro at han kan gjøre slik- det er nok bare jeg som er både hårsår og vrir litt på ting og tar alt opp i verste mening. Delikat!!! Vel- skal min store dag overskygges av at han blir tatt inn i varmen av neg, og slipper å stå for noe av det han gjør, eller skal jeg måtte gå hele bryllupsdagen min å forklare hvorfor han ikke er tilstede? Har en veldig liten familie og har mye felles venner. Håper noen tar seg tid til å svare meg på dette, da det sliter meg!
Gjest Embla s Skrevet 30. mai 2005 #2 Skrevet 30. mai 2005 Jeg tror jeg ville bedt ham uansett. Vist meg som den største, hvis du skjønner.
Gjest gjesten Skrevet 30. mai 2005 #3 Skrevet 30. mai 2005 Off - det var jo ikke nsilt det han har gjort da. Hvordan tror du han vil oppføre seg i bryllupet? Tenk deg godt om før du gjør noe!
tommeline Skrevet 30. mai 2005 #4 Skrevet 30. mai 2005 Det der var en så spesiell situasjon at jeg ikke klarer å sette meg inn i den og gi noen konkrete råd. Men hvis du velger å ikke invitere ham, syns jeg det blir et veldig tydelig signal om at du kutter ut ham som familie. Og det kan være ganske brutalt...
Gjest Birger Skrevet 30. mai 2005 #5 Skrevet 30. mai 2005 Min samboer brøt med sin eldre bror og hans kone for noen år tilbake. Av grunner som er for personlige til å komme inn på i dette fora. Denne broren og hans kone er ikke bedt i vårt bryllup. Vi har diskutert problemstillingen mye, og har kommet fram til at det er vårt bryllup. Ergo bestemmer vi hvem som blir bedt. Å hevde at å bryte med familie er for brutalt, mener jeg må være opp til hver enkelt å bestemme selv. Situasjoner oppstår noen ganger mellom familiebåndene, og ikke alltid lar de seg løse. Synes ikke det skal være obligatorisk å måtte opprettholde fasaden for å verne om foreldre og andre familiemedlemmer. Om de ønsker å ha kontakt må de gjerne det, men ikke bland inn de som bevisst velger bort denne kontakten på tross av familiebånd. Det finnes noe som heter at venner kan en velge, men ikke familie.
Gjest brud i sommer Skrevet 31. mai 2005 #6 Skrevet 31. mai 2005 Har selv en halvbror jeg har lite kontakt med, som jeg vurderte å la være å be.. (Han har aldri gjort meg noe.., vi er bare veldig ulike - og har vokst opp i to ulike hjem. Kjenner han ikke så godt). Ba han likevel, da jeg vet at det betyr mye for han. Han er ivrig på kontakt med oss.. Men hvis historien din stemmer (at den er objektiv og ikke veeeeldig vinklet fra din side...) ville jeg ALDRI bedt han i bryllupet. Dette er din dag. Og jeg ville ikke brydd meg engang om det blir å regne som et brudd med han.. Makan til oppførsel skal man (heldigvis) lete lenge etter. Kutt han fra lista!! Og; ha den flotteste dagen i livet ditt!!
aline Skrevet 31. mai 2005 #7 Skrevet 31. mai 2005 har du tatt vare på smsen fra ham? har dere to alene prøvd å prate sammen? spurt ham hvorfor? dersom barnevernet kan fortelle at han, uten god grunn, har meldt dere til barnevernet, du har en sms der han ber deg/dere råtne i helvete og at du er luft for ham, så vil jo begge disse tingene kunne vise både deg og ham og evt andre som mener at det er du som overreagerer, at det faktisk ikke er det. HAR dere narkotika i hjemmet deres? har han noen som helst bakgrunn for sine beskyldninger? vanskelig dette her! om det er mulig, så ville jeg forsøkt å få en samtale mellom kun deg og ham i forkant, fortalt at du pga det som har skjedd er usikker på hva du vil, og prøve å løse opp i evt floker eller bråk først. fortell at du ikke ønsker at hele dagen skal bli en stor krangel mellom deg og ham, og at du derfor er i tvil om du kan be ham eller ikke slik tingene ligger an, og prøv å rydd. har du ditt på det rene og han likevel fortsetter å oppføre seg som han har gjort, så ville jeg faktisk valgt å ikke be ham! dagen er en hyllest til deg og din kjære, det er ikke en dag for ham eller for alle å mene noe om deg og ditt forhold til ham! har dere liten familie, så ville jeg sagt enkelt ifra til dem også, at du har prøvd men ikke ser noen annen mulighet en å ikke be ham da han ikke ønsker å ha fikse ting mellom dere, og at dette er ditt ønske for deres store dag!
Ayam Skrevet 1. juni 2005 Forfatter #8 Skrevet 1. juni 2005 Hei, og takk for svar. Svarer samlet på litt forskjellig her... Nei- det er ikke, har aldri vært og kommer aldri til å finnes narkotika i mitt hjem! Jeg er TOTALT i mot narkotiske midler, og er lite for alkohol. Drikker kanskje en flaske øl tilsammen på ett år... Til den som lurte på om innlegget er veeeeeldig vinklet av mitt synspunkt kan jeg bare svare; Jeg har ikke att med alt- har moderert meg kraftig da jeg ikke ville trodd det jeg leste om jeg var utenforstående...!! Den som mente at hun ville bedt ham uansett- vist seg som den største; vel og greit, men føler at det vil være å godta hans oppførsel, og svelge kameler, og at det dermed er godtatt at han sier og gjør som han vil! Tror ikke han vil komme til å si eller gjøre noe i selve bryllupet hvis han blir bedt, men jeg har heller ikke lyst å finne ut av det- om noen forstår! Vil ikke at sjangsen på å invitere for så å oppdage at han faktisk sier eller gjør noe som kan ødelegge min dag! Om det kan virke brutalt å ikke invitere han i bryllupet, og dermed kutte han ut av min familie, kan så være. Men jeg føler vel at det han har sagt og gjort er mer brutalt og han evt får ta konsekvensene av egen handling... Det hele er veldig vanskelig da alt er sårt og foreldrene våre blr slitt i mellom. De prøver å gjøre miner til slett spill- for fasadens del... Takker igjen for svar, og er fremdeles i tenkeboksen! klem
Gjest septemberbrud05 Skrevet 2. juni 2005 #9 Skrevet 2. juni 2005 Dette er en vanskelig problemstilling. Jeg føler, etter å ha lest det siste innelgget ditt, at du allerede har bestemt deg for å ikke be din bror. Kanskje trenger du bare noen råd for hvordan du evt. skal takle reaskjonene fra familie og venner på hvorfor din bror ikke er tilstede? Det er ingen grunn til å be mennesker du kan forvente at vil ødelegge den store dagen deres. Dette gjelder både vanskelige brødre, små barn etc. Dette høres kanskje kynisk ut, men etter å ha lest om andre som har fått ødelagt dagen sin pga vanskelige småbarn, familiemedlemmer etc., synes jeg rett og slett det er bedre å ikke be disse menneskene i det hele tatt! Du vil nok få reaksjoner på at broren din ikke er bedt, men hvorfor ikke si til de som spør, " det er av personlige årsaker min bror ikke er tilstede i dag"? Ingen har jo egentlig noe med hvorfor han ikke er bedt. Hadde jeg vært deg hadde jeg rett og slett ikke bedt han. Lykke til!
Ayam Skrevet 2. juni 2005 Forfatter #10 Skrevet 2. juni 2005 Jo, du har nok rett- har vel bestemt meg... Takk for innlegget ditt, og rådet på hva jeg evt kan svare hvis noen spør! Lykke til selv, på din store dag!! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå