Gå til innhold

Kan vibratoren min være smittet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått mycoplasma genitalia, det er ikke så mange som vet hva dette er, men det ligner veldig på klamydia, men er vanskeligere å bli kvitt, spesielt den typen jeg har fått, da over halvparten av alle påviste mycoplasma-smittede personer i Norge har en type mycoplasma som begynner å bli resistens. Før noen dømmer, så lå jeg kun med en eneste gutt jeg var glad i og det var ikke ons, og han lyvde og sa han var frisk, men han var ikke det.. Jeg har gått på antibiotika, skal ta en test om noen uker for å se om jeg er frisk (må gå 4 uker etter endt behandling før jeg tester på nytt). Mycoplasma er ikke registrert som kjønnssykdom enda, selv om det er det, derfor har jeg i følge norsk lov ingen plikt å fortelle dette til noen, og han jeg lå med trengte da heller ikke å fortelle dette til meg, som resulterte i at jeg ble smittet (og må også betale for kjempe dyr medisin selv). 

Er det flere som har hatt dette og som ikke har blitt friske ved første behandling? Hvor mange behandlinger måtte du ta før du ble frisk? Min største frykt er å bli steril.. 

Og kan vibratoren min ha blitt smittet? Jeg brukte den for noen uker siden før jeg begynte på antibiotika. Har ikke turt å bruke den under behandlingen. Men nå har jeg kanskje vært dum og brukt den igjen.. men har kun brukt den på klitten eller på trusa, så ikke inni, kan den smitte likevel?

Mycoplasma er uten cellehinne, noe som klamydia har, så derfor er den så vanskelig å bli kvitt, men usikker på hvor lenge den da kan overlever på seksleketøy? Jeg innbiller meg at bakteriene lever noe lengre enn klamydiabalterier?

Noen som eventuelt har erfaring med mycoplasma og leketøy, eventuelt klamydia sammen med leketøy? 

Anonymkode: 554cf...5aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vasker den hver gang du bruker den er den ikke smittet. 

Anonymkode: e49e3...e62

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du vasker den hver gang du bruker den er den ikke smittet. 

Jeg glemte å skrive at jeg har ikke vasket den i mellomtiden, la den bare bort uten å gjøre noe 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg glemte å skrive at jeg har ikke vasket den i mellomtiden, la den bare bort uten å gjøre noe 

Evt smitte vil evt etterhvert dø ut, så det avhenger av hvor lang tid i mellom osv. Men er det kun deg selv som bruker den, så smitter du ikke deg selv. Når antibiotika har gjort sitt, så er du immun mot akkurat den bakterie/virus så deler du den ikke med andre bør du føle deg trygg. Men av hygieniske årsaker så vask den etter bruk. Men husk du er ikke immun mot smitte fra noen andre da du ikke er immun mot deres virus/bakterie. 

Skrevet

Slike leketøy må vaskes mellom hver bruk

Anonymkode: 20ccb...eef

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja den kan være smittet.

Og du må serr vaske sånne ting for du ville ikke ha grisete bakterier inni deg som har ligget og goddjort seg i ukesvis. Faen så kvalme folk er ass 

Anonymkode: 9a149...66a

• Liker 1
Skrevet

Oj...det dukker opp stadig nye kjønnssykdommer.

Anonymkode: a3d59...64a

Skrevet

Hatt det og blei kvitt det fort. Vask leketøyet ditt godt og ta kuren din så blir du frisk.

Anonymkode: ecfa5...59b

Skrevet

I teorien så overlever ikke mikrober lenge utenfor kroppen. Men jeg vet ikke om jeg hadde tatt sjangsen.

Man skal alltid vaske leketøy etter bruk, desinfisere det. Men enda kan det være groper i den (avhengig av material) der noe kan overleve litt. Selv om det er lenge siden det var i bruk så vet jeg ikke.

Hadde ikke brukt det før jeg var helt smittefri. Men selv da, jeg hadde nok mistet «lysten» med bare å prøve å bruke et leketøy som det en gang har vært smitte på. For det har det vært. Spørsmålet er mer om mikrobene har overlevd. 

Anonymkode: 635cc...280

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...