Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fikk du el når du gikk på Letrozol? 

Gyn sa at hvis jeg har lang syklus så vil ikke det helt stemme med FF feks. Etter jeg har begynt med Letrozol.. 

Har syklus på 33 dager nå før pillestart.. og egentlig el ( ifølge FF) 25-28 desember .. 

Men kan det hende el kommer tidligere da?

Anonymkode: 92574...250

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syklus 1 med letrozol varte i 27 dager. Hadde eggløsning på dag 15.
Syklus 2 med letrozol varte i 30 dager. Hadde eggløsning på dag 17.
Syklus 3 med letrozol varte i 27 dager. Hadde eggløsning på dag 15.
Ble gravid i syklus 4 med letrozol, men hadde eggløsning på dag 13.

Når eggløsningen kom var med andre ord litt varierende hos meg, noen ganger kom den tidligere mens andre ganger litt senere.

Skrevet

Såpass ja, tusen takk for svar.. ta el test ca en uke etter pilleslutt da kanskje?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Såpass ja, tusen takk for svar.. ta el test ca en uke etter pilleslutt da kanskje?

Da jeg gikk på letrozol ble jeg fulgt opp på klinikken med ultralyd for å se hvordan egget og slimhinnen i livmoren så ut, og da kunne de fortelle meg ca. når jeg forventet eggløsning. Så da tok jeg eggløsningstester fra og med et par dager før forventet eggløsning til jeg fikk positiv test. Jeg vet ikke om du får slik oppfølging? Når du starter å teste vil vel komme litt an på hvilken dag og hvor lenge du skal ta letrozol.

Skrevet
16 minutter siden, hotfudge skrev:

Da jeg gikk på letrozol ble jeg fulgt opp på klinikken med ultralyd for å se hvordan egget og slimhinnen i livmoren så ut, og da kunne de fortelle meg ca. når jeg forventet eggløsning. Så da tok jeg eggløsningstester fra og med et par dager før forventet eggløsning til jeg fikk positiv test. Jeg vet ikke om du får slik oppfølging? Når du starter å teste vil vel komme litt an på hvilken dag og hvor lenge du skal ta letrozol.

Nei ingen oppfølging før 3 pp med piller.. da kunne hun kalle meg inn og følge det nøye om det trengtes.. Da kunne jeg også ta dobbel dose..

skal ta de fra dag 4 til dag 9 

Skrevet

Ok, jeg ville kanskje begynt å teste for eggløsning allerede fem dager etter siste pille med letrozol for den syklusen.

Skrevet

På runde 1 med dobbel dose letrozol fikk jeg eggløsning på dag 16. På runde 2 med dobbel på dag 13. Jeg tar dag 3-7.

Denne syklusen begynte jeg å teste allerede på dag 6. Vanligvis har jeg drøyd til ca dag 10. 

Noen opplever å få eggløsning mye senere enn vanlig også. For meg virker det litt som «Lotto». 

Anonymkode: eab77...aaf

Skrevet

Dobbel dose Letrozol her.

Syklus 1: EL på dag 14.

Syklus 2: EL på dag 12.

:) 

• 2 uker senere...
Skrevet

Dobbel dose: Dag 15

Trippel dose: Dag 19

Anonymkode: e3160...805

Skrevet

Dobbel dose: EL enten dag 17 eller 18

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dobbel dose: Dag 15

Trippel dose: Dag 19

Hvorfor trippel dose når du fikk el av dobbel?

Anonymkode: 1437f...7d2

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor trippel dose når du fikk el av dobbel?

Anonymkode: 1437f...7d2

Fikk eggløsning i juli på dobbel. De påfølgende mnd så fikk jeg ikke eggløsning på dobbel. Eggløsning igjen på første trippel. 

Skrevet

Jeg har hatt eggløsning på de to første dosene. Tar tredje nå. Har eggløsning hver måned fra før av, men Hausken ønsker å prøve dette uansett for å gjøre alle forhold optimale.

Anonymkode: 92315...aff

Skrevet

Alltid fått el slim et par dager før el, går på trippel dose med lz og nå er jeg på dag 20 men ikke fått el slim eller el.. Er det rart ?

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alltid fått el slim et par dager før el, går på trippel dose med lz og nå er jeg på dag 20 men ikke fått el slim eller el.. Er det rart ?

Har også hatt el slim et par dager før positiv test. Den pp her så var det ikke noe slim, men testen ble positiv den 19, og da kom slimet å. Trippel her å.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...