Hilde Skrevet 30. mai 2005 #1 Skrevet 30. mai 2005 Vi har bestilt sommerferie som vi har betalt depositum på. Nå viser det seg at nettsiden vi har bestilt hotell fra ikke tilbyr online betaling på restbeløpet, ergo vi må enten betale via kort over telefon (regner med at vi da må opplyse kortnr og utløpsdato..), eller med sjekk. Hvordan vil det foregå å sende en sjekk til utlandet? Blir det fryktelig dyrt kanskje?
Veslejenta Skrevet 30. mai 2005 #2 Skrevet 30. mai 2005 Dere kan ikke overføre på konto da? Er det en konto innen EØS, hvor dere har IBAN-nummer og det hele, koster det vanligvis under femtilappen når du bruker nettbank. Sparebank 1 har 100 kroner for under 1000 og 200 for over 1000 kroner, og 80 kroner tillegg hvis de skal sende sjekken for deg.
Hilde Skrevet 30. mai 2005 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2005 Det er mulig, jeg har sendt mail, forhåpentligvis kan jeg overføre via nettbank, det hadde jo vært veldig greit. På hjemmesiden deres stod det nemlig bare "via kort over telefon eller sjekk". Men om jeg ber de sende sjekken for meg, må mottaker signere for dette, eller hvordan er sikkerheten? Jeg har virkelig ikke peiling, og ser for meg at jeg sender avgårde nesten 5000 kr uten at noen mottar de..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå