AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #1 Skrevet 13. desember 2019 https://www.nettavisen.no/okonomi/butikkene-tommes-for-julevarer---helt-enorm-pagang/3423894983.html Det er rett og slett pinlig hvordan folk går berserk i butikken for å spare noen kroner. Vi som bare skal ha de vi skal ha i normale mengder, og gjerne betaler normal pris, får ikke tak i det vi skal ha. Håper dere pådrar dere maveonde av all marsipanen og gløggen. Fråtser som fulle sjømenn. Skjerp dere! * I flere butikker Nettavisen har vært innom, har det vært tomt i hyllene hvor prisene på julevarer er svært lave. Priskrigen har ført til at folk har gått amok på julehandelen. - Det har vært stor etterspørsel etter julevarene, og det er en del butikker som har gått tom for marsipangriser og gløggmiks, forteller kommunikasjonssjef Kristine Aakvaag Arvin i Kiwi. Det varierer selvsagt fra butikk til butikk på hvilke varer som er utsolgt, men blir det tomt, er det ikke noe å gjøre med. - Det har vært litt lite marsipangriser noen plasser. Det produseres jo et visst volum av julevarer, og vi kan ikke alltid etterbestille om det blir tomt for sesongvarer, forklarer Aakvag Arvin. Anonymkode: 9c0d4...7db 12
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #2 Skrevet 13. desember 2019 Folk har et trangere og trangere budsjett. Ikke rart da at folk kjøper mat når de har råd. Anonymkode: 59800...bea 21
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #3 Skrevet 13. desember 2019 Beklager, jeg er en av de skyldige 🙊 elsker julemarsipan. Da det kostet 8 kr tok jeg med meg en hel eske. Koser meg med en gris hver dag i desember Anonymkode: cd9ef...3f4 14
Jadzia Skrevet 13. desember 2019 #4 Skrevet 13. desember 2019 Mandler er det total mangel på i hele distriktet her. Irriterer fletta av meg, da jeg bruker mandler i mye bakst gjennom hele året, og spesielt nå i jula med kransekaker osv. Så jeg får ikke laget det i år. Har lært da, neste år skal jeg hamstre inn FØR de setter ned prisene. Det er egentlig kun mandler og melis jeg er interessert i av det som settes ned, da det kun er det jeg bruker. Så marsipangrisene var utsolgt overalt nå og, og melisbeholdningen synger på siste verset. Men jevnt over, legger jeg merke til at butikkene går tom for veldig mye rundt to uker før jul, og da er det tomt til langt ut på nyåret. Så jeg har begynt å handle inn store deler av det jeg trenger i jula allerede i november for å være sikker på at jeg får det. 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #5 Skrevet 13. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Beklager, jeg er en av de skyldige 🙊 elsker julemarsipan. Da det kostet 8 kr tok jeg med meg en hel eske. Koser meg med en gris hver dag i desember Anonymkode: cd9ef...3f4 Diabetes lenge leve... Anonymkode: 14c09...1fa 16
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #6 Skrevet 13. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk har et trangere og trangere budsjett. Ikke rart da at folk kjøper mat når de har råd. Anonymkode: 59800...bea Marsipan, gløgg og melis er rene sulkerbombene, ikke noe å leve på. De belaster senere helsesystemet med plagene sine. Anonymkode: 14c09...1fa 7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #7 Skrevet 13. desember 2019 Blir faktisk skikkelig trist av det. Samtidig vet jeg at jeg må handle det jeg skal ha nå, og ikke vente til lille julaften, for da kommer det til å være tomt. Vil heller ha jevnt lavere priser gjennom hele året og at butikkene faktisk har det jeg skal kjøpe når jeg trenger det... Anonymkode: 72607...24b 15
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #8 Skrevet 13. desember 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk har et trangere og trangere budsjett. Ikke rart da at folk kjøper mat når de har råd. Anonymkode: 59800...bea Folk har aldri hatt bedre kjøpekraft. Anonymkode: 9c0d4...7db 14
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #9 Skrevet 13. desember 2019 Har dere som "ikke får tak i det fordi det er utsolgt" virkelig ikke et alternativ utenom Rema 1000, Kiwi og Extra i nærheten? Jeg synes det er bra at folk hamstrer når det er billig. Har de planer om å benytte seg av det viser det god økonomisk sans. Anonymkode: 8aa1f...6f2 7
GammelKaktus Skrevet 13. desember 2019 #10 Skrevet 13. desember 2019 Har aldri opplevd at det har vært mangel på disse varene hos Meny eller Obs. Er helst Rema, Kiwi og Extra som mangler disse typisk nedsatte julevarene. 3
Sirah Skrevet 13. desember 2019 #11 Skrevet 13. desember 2019 Selv om man har dårlig råd så trenger man faktisk ikke fire kartonger med marsipangriser eller 20 liter gløgg - sånn for å sette det på spissen. Helt ok at man kjøper når ting er billig, men man trenger jo ikke å miste all vett og forstand. 34
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #12 Skrevet 13. desember 2019 Jeg har ikke så god råd, og er veldig glad for priskrigen. Jeg baker til mange, og sparer mye på å benytte sjansen. Hittil har jeg fått tak i 2 kilo mandler, men nå er det tomt i nærbutikkene. Håper de får inn mer, for jeg trenger en kilo til for å bli ferdig med julebaksten. Melis har jeg heldigvis fått tak i nok av. Anonymkode: 86669...439
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #13 Skrevet 13. desember 2019 57 minutter siden, Sirah skrev: Selv om man har dårlig råd så trenger man faktisk ikke fire kartonger med marsipangriser eller 20 liter gløgg - sånn for å sette det på spissen. Helt ok at man kjøper når ting er billig, men man trenger jo ikke å miste all vett og forstand. At man ikke trenger det er ikke ensbetydende med at man ikke vil ha det. Folk får kjøpe så mye de vil så lenge butikkene ikke begrenser. Anonymkode: 8aa1f...6f2 2
abc123detvardet Skrevet 13. desember 2019 #14 Skrevet 13. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Koser meg med en gris hver dag i desember Husk: "Du blir det du spiser" 12
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #15 Skrevet 13. desember 2019 5 minutter siden, abc123detvardet skrev: Husk: "Du blir det du spiser" Søt? Anonymkode: 72607...24b 33
AnonGuy Skrevet 13. desember 2019 #16 Skrevet 13. desember 2019 Det viser tydelig hvorfor fattige forblir fattige, de kjøper det de IKKE trenger bare fordi det er på billigsalg. Dumme fattige 8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #17 Skrevet 13. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Diabetes lenge leve... Anonymkode: 14c09...1fa Hvor får du det fra at man får en autoimmun sykdom av å spise en liten marsipangris her dag i en måned? Tror du diabetes er det samme som mandelallergi? Anonymkode: f83e6...3be 13
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #18 Skrevet 13. desember 2019 Selvfølgelig er det pinlig. Men pinlige folk dominerer. Anonymkode: 5ce88...393 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #19 Skrevet 13. desember 2019 Dette skjer jo hvert år. Og synes det er festlig med de som går med handlevogn, med en kasse melis, nok grøt til å spise det daglig i 2 mnd, marsipangriser i flere esker. De får jo ikke spist dette. Jeg har dårlig råd, og var og handlet her forrige dagen, det ble 8 marsipangriser, jeg har 2 barn, så blir 4 til hver, og en pose med nisse seigmenn, en pakke melis, en pose non stop og en pakke pepperkakedeig, og en pakke grøt. Dette kommer vi jo til å spise. Kjøper da virkelig ikke mer enn vi trenger. Og selv om det er jul, trenger vi ikke å dytte i oss dritt daglig. Anonymkode: eef01...b57 14
Husholdning1 Skrevet 13. desember 2019 #20 Skrevet 13. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette skjer jo hvert år. Og synes det er festlig med de som går med handlevogn, med en kasse melis, nok grøt til å spise det daglig i 2 mnd, marsipangriser i flere esker. De får jo ikke spist dette. Jeg har dårlig råd, og var og handlet her forrige dagen, det ble 8 marsipangriser, jeg har 2 barn, så blir 4 til hver, og en pose med nisse seigmenn, en pakke melis, en pose non stop og en pakke pepperkakedeig, og en pakke grøt. Dette kommer vi jo til å spise. Kjøper da virkelig ikke mer enn vi trenger. Og selv om det er jul, trenger vi ikke å dytte i oss dritt daglig. Anonymkode: eef01...b57 Hvordan vet du hvilket forbruk andre har av bestemte varer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå