Gå til innhold

Body av eller på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg steriliserte kattungen min på 6 mnd og kattemor idag. Og nå er natta kommet. De vil ikke ha på seg body så jeg tok dem av. Men er så redd for at noe skal skje? Hva anbefaler dere. Er hunnkatter begge 2 ;) jeg kom hjem ca 20:00 og de sto ikke opp før langt etter :0 og er redd at de starter og Sleike og mitt værste mareritt at det skal sprekke opp. Hva tenker dere? Går det fint uten body. De sleiker ikke som jeg har sett bare snusa . Mvh dyreeier til 4 katter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å legge meg til å sove uten at de har body på. De fleste dyr liker ikke å ha på klær eller skjerm etter operasjon, men det er nødvendig og de finner seg stort sett fort til rette.

• Liker 5
Skrevet

Ha på body! Det er kjempeuheldig om de skulle begynne å slikke og bite i sårene/stingene. Her er det infeksjonsfare + som du skriver, sårene kan faktisk sprekke opp. Disse tingene er det reell mulighet for at kan skje.

De blir vant til å ha bodyene på 🙂

Anonymkode: 82852...d30

• Liker 4
Skrevet

Har aldri brukt body på mine katter ved kastrering. Ikke skjerm heller. Det går helt fint

Anonymkode: 4783f...289

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri brukt body på mine katter ved kastrering. Ikke skjerm heller. Det går helt fint

Ja dyrlegen sa det samme. Men uheldigvis har kattemor hoppet og spretter så såre hennes har blødd litt ser helt ut vertfall

Skrevet
31 minutter siden, Arne21 skrev:

Ja dyrlegen sa det samme. Men uheldigvis har kattemor hoppet og spretter så såre hennes har blødd litt ser helt ut vertfall

Jeg fikk beskjed om at det skal MYE til før noe revner, det er som oftest så mange sting både utvendig og innvendig at det ikke er noen krise om de mister/tar et sting eller to. 

Skrevet

Body på.
Det spiller virkelig ingen rolle om katten ikke vil ha den på, den SKAL på. Ikke bare for at såret skal holdes unna potensielle undersøkende kattetunger, men også fordi bodyen nettopp gjør dem litt slappere og "sykere" slik at de holder seg mer i ro.

Vi kastrerte våre i høst, og vi måtte holde bodyen på snuppa en uke ekstra fordi hun ble så himla aktiv da den ble tatt av, slik at det var stor fare for at såret kunne åpnes opp av all aktiviteten.

• Liker 3
Skrevet

Kattungen har fått på seg body men sen vi kjøpte/fikk av dyrlegen til kattemor er for stor og sårstykke på bodyen treffer feil. Så prøver og la mor gå uten gidder ikke og betale 300kr for enda en

Skrevet

Du kan lage body av strømper aller lignende.

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Minya skrev:

Body på.
Det spiller virkelig ingen rolle om katten ikke vil ha den på, den SKAL på. Ikke bare for at såret skal holdes unna potensielle undersøkende kattetunger, men også fordi bodyen nettopp gjør dem litt slappere og "sykere" slik at de holder seg mer i ro.

Vi kastrerte våre i høst, og vi måtte holde bodyen på snuppa en uke ekstra fordi hun ble så himla aktiv da den ble tatt av, slik at det var stor fare for at såret kunne åpnes opp av all aktiviteten.

Bare tull at de skal holdes så mye i ro. Så lenge de ikke klikker helt så skal det mye til for at de skal klare å rive det opp da de sys både innvendig og utvendig. Katten min blir rett og slett miserabel av det, å lar sår være i fred så lenge hun får tilstrekkelig smertelindring. 

Skrevet

Katten vår brukte en dag på å bli vant til bodyen. Det går over.

En annen gang måtte hun ha skjerm og det likte hun enda mindre! Det ble hun ikke vant med. Men, noen ganger så må man bare. En katt forstår ikke sitt eget beste når det kommer til dette.

Anonymkode: 7d5d1...8fb

• Liker 2
Skrevet
På 13.12.2019 den 7.04, AnonymBruker skrev:

Forskjell på kastrering hos hannkatter og sterilisering hos hokatter. Sistnevnte er et større inngrep😉

Skrevet
2 timer siden, Diamant20 skrev:

Forskjell på kastrering hos hannkatter og sterilisering hos hokatter. Sistnevnte er et større inngrep😉

Nei du tuller? 
jeg har aldri brukt skjerm eller body, på hverken hunnkatt eller hannkatt, å jeg har til sammen hatt 8 🙄

Skrevet
På 14.12.2019 den 8.25, Diamant20 skrev:

Hunnkatter blir foresten ikke sterilisert ;) men kastrert. 
sterilisering er et gammelt uttrykk, men betyr faktisk at man bare klipper eggledere/sædledere. Ved kastrering fjernes alle reproduktive organer som eggstokker, livmor og testikler. Så vet du det ;) 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hunnkatter blir foresten ikke sterilisert ;) men kastrert. 
sterilisering er et gammelt uttrykk, men betyr faktisk at man bare klipper eggledere/sædledere. Ved kastrering fjernes alle reproduktive organer som eggstokker, livmor og testikler. Så vet du det ;) 

Det kalles sterilisering på vår dyrlege sin nettside 😊

Skrevet

Ville tatt body på. Ingen katter liker vel body :P  Min katt klarte å ta av seg sin selv (har brukt 2 varianter hun fikk av begge) men jeg tok den nå på igjen hele tiden..

Anonymkode: 9aa9c...7e3

Skrevet
58 minutter siden, Diamant20 skrev:

Det kalles sterilisering på vår dyrlege sin nettside 😊

Å dyrlegen sier da feil, det er av gammel vane. Man burde forvente så lite som at dyrleger veit forskjell på inngrep de tilbyr 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...