AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1 Skrevet 12. desember 2019 Har du prøvd å faste? Hva følte du etter 3 dager? Har snart fastet i to dager på te vann og litt kraft m salt. Føler meg helt ok. Hadde ganske lite karb i kostholdet fra før. Anonymkode: e3418...909 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #2 Skrevet 12. desember 2019 Jeg fastet i 4 dager. Etter ca 24t fikk jeg utrolig mye energi, men 3dagen var jeg veldig sulten og uvel. På 4. dagen orket jeg ikke mer. Jeg drakk kun vann og kaffe. Mest trolig hadde sult følelsen forsvunnet på dag 5. Men kroppen min tåler faste litt dårlig. Bør nok la kroppen lære seg å bruke ketonlegemer mer effektivt som energi før jeg prøver neste gang. Anonymkode: 3623a...1cb
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #3 Skrevet 12. desember 2019 Fastet i 4 dager en gang for mange år siden. Da følte jeg meg sulten igjen, så da begynte jeg å spise igjen. Som man skal. Husker at det gikk overraskende lett. Det står på lista mi nå at jeg skal faste i noen dager. Har hørt mye positivt om det. Autofagi. Men har litt mye på tapeten de neste ukene, så det får bli i 2020. Så til AB over meg, det er ikke meningen at du skal gå så lenge som mulig. Det er meningen at du skal gå noen dager, til kroppen forteller deg at den vil ha energi igjen og da skal du spise. Så det høres ut som at du skulle spist igjen etter 3 dager. Men ja, det med ketonlegemer er et poeng for å ha mer energi siden kroppen vil bruke fett som energi når man ikke spiser noe karbohydrater. Anonymkode: 6fba3...937 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #4 Skrevet 13. desember 2019 Har periodisk faste hver dag på 18 timer, men vurderer å teste 24-48 timer en dag. Anonymkode: d7d04...874 1
mlifjeld Skrevet 16. desember 2019 #5 Skrevet 16. desember 2019 har hatt mange 3-5 dagers faster en 7 dagers og en 10 dagers faste. Trikset er å være tilpasset ketoner før du begynner. Ellers blir du veldig sulten og sliten i starten. Uansett så er de 3 første dagene de værste. Du tenker mye på mat (hvertfall gjør jeg det) og sulten kan komme og gå. Men etter dag 3 blir alt bare lettere og lettere. Særlig om du passer på å få i deg nok salt hver dag. Lavt saltnivå gjør deg sliten og slapp. Etter dag 3 nyter jeg faktisk lukten av andres mat uten å føle behovet for å spise. Jeg passer også på å holde kroppen i aktivitet med lett styrketrening og gåturer gjennom hele fasten. Det hjelper på energinivået og det er fint å holde seg i aktivitet når man får så mye ekstra tid. Det vanskeligste med å faste for meg er egentlig at dagene blir så kjedelige uten avbrekkene med et måltid. Nå elsker jeg i tillegg å lage mat så det hjelper jo ikke.. Jeg liker veldig godt å faste, jeg får så mye energi samtidig som jeg ønsker å være i autophagy så mye som mulig. Du øker drastisk autophagy etter 24t faste. Det er en prosess i kroppen som fjerner svake gamle celler og er forebyggende for f.eks kreft og alzheimers. En japansk forsker vant faktisk nobelprisen i medisin i 2016 for forskning på autophagy så det er ikke bullshit. Jeg liker også det at jeg får nullstilt alle matvaner og avhengigheter. f.eks om jeg ønsker å slutte med kaffe eller kunstig søtning. Det er også en utolig stor mental utfordring og du lærer mye om deg selv om kroppen din og hvor sterk du egentlig er. Selvfølgelig går du også ned mye i vekt, siden du kun lever på kroppens eget fett. Men jeg ville vært forsiktig med å faste mye om det er den eneste motivasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå