Gå til innhold

14 år gamle jenter banker tilfeldige offere!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy faen, jeg hadde anmeldt min egen sønn og gitt han husarrest i et år!   Han skulle samtid måttet leve på wasa knekkebrød uten pålegg og havresuppe laget på vann i 4 år!   Synd ikke disse jentene kan bures inne!   

• Liker 32
Skrevet

Åpne opp Bastøy igjen

• Liker 14
Skrevet

Det er jo her ressursene til Barnevernet bør brukes, ikke i saker som bare er oppspinn og spekulasjoner. Ikke rart at det er mange som blir glemt av barnevernet.

• Liker 14
Skrevet

Siden politiet dessverre ikke kan bure dem inne, slik de burde blitt, så kan de be foreldrene om å ta ansvar. Her burde forelder gi husarrest og fratatt drittungen mobilen og kjøpt en billig mobil som kun kan brukes til å ringe og sende sms. De burde også endre wifi-passordet hjemme slik at drittungen kun får brukt internett på PC med nett via kabel. Uten mobil med wifi/4G så får de heller ikke sendt sånne videoer like lett eller deltatt like aktivt på sosiale medier. 

Siden de er jenter hadde jeg (om jeg hadde hatt barn) også fjernet alt av sminke og hårprodukter. 

• Liker 12
Skrevet (endret)

Og lærerne kan også snakke om dette i klassen, syns jeg. Shame dem, rett og slett. Sånn "I dag skal vi snakke om vold. Så da kan vi begynne med deg Lisa. Politiet var her i går og ba oss om å følge ekstra godt med på deg fordi du og dine venninner utøver vold mot andre. Hva er det som gjør at du ikke klarer å oppføre deg som et normal menneske, når alle de andre i klassen klarer det uten problemer?". 

Endret av Doge
  • Liker 26
Skrevet (endret)

Helt ufattelig. 😮 Jeg blir helt sjokket. Det kunne aldri ha falt meg inn å gjøre noe slikt da jeg var på den alderen. Jeg lurer veldig på hvem foreldrene til disse jentene er, og hvorfor de ikke hindrer dem i å være ute sammen. Det er jo oppførsel som de gjør som gjeng på fritiden. Hvis mitt barn var involvert i noe slikt hadde jeg tatt hen vekk fra situasjonen. Vi hadde heller flyttet enn at hen skulle få henge med den gjengen. De oppfordrer jo hverandre. 

Endret av Chiyo
  • Liker 10
Skrevet
6 timer siden, Doge skrev:

Og lærerne kan også snakke om dette i klassen, syns jeg. Shame dem, rett og slett. Sånn "I dag skal vi snakke om vold. Så da kan vi begynne med deg Lisa. Politiet var her i går og ba oss om å følge ekstra godt med på deg fordi du og dine venninner utøver vold mot andre. Hva er det som gjør at du ikke klarer å oppføre deg som et normal menneske, når alle de andre i klassen klarer det uten problemer?". 

Det har ikke lærere lov til. Man kan snakke om vold, men du skal ikke henge ut enkeltpersoner og snakke om deres lovbrudd. Jeg har jobbet på en skole hvor politiet møtt opp på skolen og hentet ut elever i saker hvor de har spredd nakenbilder av hverandre eller har misbrukt telefonen sin. Politiet valgte å møtte opp på skolen jevnlig og være synlig, og har pratet med ungdommen om lovbrudd. 

Jeg tenker at det kan være en god løsning hvis politiet møter opp på skolen og har et foredrag for elevene om vold og spredning av voldsvideoer. 

• Liker 9
Skrevet

De burde faenmeg senke den kriminelle lavalder og gi dem noen år i buret. 

• Liker 18
Skrevet

Har du en jentunge på 13 år som grisebanker tilfeldige har jo foreldrene allerede totalt failet. Da er det skremmende at både politi og barnevern også failer disse barna. Det står jo i artikkelen at BV er involvert. Men hva hjelper det når de fleste er nyutdannede unge jenter på noen og tyve, uten egne barn? Og med lite livserfaring. Samtaler på et barnevernskontor hjelper jo ikke når de allerede er så skakkjørt. De burde brytes opp fra miljøet og flyttes til en annen kant av landet. Få tett oppfølging av trygge voksne og masse terapi. Da kanskje det er håp. Det er jo et skrik om hjelp fra de som utøver volden også dette her.

• Liker 7
Skrevet
17 timer siden, Sidabmao skrev:

Det er jo her ressursene til Barnevernet bør brukes, ikke i saker som bare er oppspinn og spekulasjoner. Ikke rart at det er mange som blir glemt av barnevernet.

BV bruker ikke ressursene på saker som bare er oppspinn og spekulasjoner. Disse jentene er sannsynligvis et resultat av at BV ikke har grepet inn i disse familiene tidligere.

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, Hummingbird2 skrev:

Har du en jentunge på 13 år som grisebanker tilfeldige har jo foreldrene allerede totalt failet. Da er det skremmende at både politi og barnevern også failer disse barna. Det står jo i artikkelen at BV er involvert. Men hva hjelper det når de fleste er nyutdannede unge jenter på noen og tyve, uten egne barn? Og med lite livserfaring. Samtaler på et barnevernskontor hjelper jo ikke når de allerede er så skakkjørt. De burde brytes opp fra miljøet og flyttes til en annen kant av landet. Få tett oppfølging av trygge voksne og masse terapi. Da kanskje det er håp. Det er jo et skrik om hjelp fra de som utøver volden også dette her.

Du vet åpenbart ingen verdens ting om BV.

• Liker 4
Skrevet

Det er vel ikke politisk korrekt å spørre men..

Er dette innvandrerungdom? 

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, Pipaluk said:

Så du i det hele tatt videoen? Jeg synes nå de så ganske hvite ut jeg da, men har det egentlig noe å si uansett?.... Media elsker å skylde på utledninger for alt, så hadde nok vært skrevet i overskriften hvis dette var tilfellet.

• Liker 3
Skrevet

Kan man få banke 14 år gamle jenter som overfaller andre for å forsvare offeret?

Si ja, vær så snill...

• Liker 9
Skrevet
16 minutter siden, Pipaluk said:

Man ser tydelig at de er hvite som snø. Og jeg tviler veldig på at det ville vært akseptabelt i miljøet for innvandrerjenter å oppføre seg sånn.

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, rebony skrev:

Så du i det hele tatt videoen? Jeg synes nå de så ganske hvite ut jeg da, men har det egentlig noe å si uansett?.... Media elsker å skylde på utledninger for alt, så hadde nok vært skrevet i overskriften hvis dette var tilfellet.

Jeg har ikke sett videoen.

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Sol70 skrev:

Man ser tydelig at de er hvite som snø. Og jeg tviler veldig på at det ville vært akseptabelt i miljøet for innvandrerjenter å oppføre seg sånn.

Har vært borti flere saker med jentevold som inkluderer innvandrerungdom.  Men de er som regel ikke i store grupper. 

Jeg synes bare det er positivt at ikke innvandrere får skylda for alt

Endret av Pipaluk
Skrevet

Fy fader! Jeg hadde samlet sammen en haug voksne og dratt disse jentene hjem i håret og snakket med foreldrene! Hvis politiet ikke kan gjøre noe hadde jeg søren meg gjort noe selv!

• Liker 9
Skrevet

Jeg lurer litt på hvorfor ingen av de andre under 15 år har gitt disse jentene skikkelig bank. 🤔De andre ungdommene må være drittlei oppførselen deres, så kanskje de får smake sin egen medisin når de får nok. Hvis det er sånn at de gjør dette ofte, og alle vet hvem de er, så vil vel det til slutt være noen andre ungdommer under den kriminelle lavalderen som vil kanskje bestemme seg for å ta igjen.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...