Pernille Skrevet 6. september 2002 #1 Del Skrevet 6. september 2002 Har invitert ca. 25 stykker, til vennekalas hjemme i vår 3-roms neste helg. Det vil nok bli noe trangt om plassen hvis alle kommer, men der det er hjerterom.... Gleder meg villt allerede! Kunne gjerne tenkt meg å lage en velkomstdrikk + Severe noe snadder som ikke byr på for mye styr å lage til, og som er enkelt å servere..... Noen forslag??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 6. september 2002 #2 Del Skrevet 6. september 2002 Vi har flere ganger servert grønsaker med dipp med stort hell. Dropp den tradisjonelle stangselerine, for den er det ingen som liker, men ha heller masse gulrot og agurk. Paprika liker mange, og nå på høsten kan for eksempel nepe være tingen. Squasj er også bra. Dessuten kan du kjøpe for eksempel salte brødstenger og papadam (kjøpes i innvandrerbutikker, pensles med olje og "stekes" i mikroen) som også kan dippes. Lag dippene selv, gjerne hvitløksmaiones (aioli), tzatsiki med flere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille Skrevet 10. september 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 10. september 2002 Jeg tror nok jeg går for noe sånt ja - grønnsaker m/dipp er jummy, lett å lage og lett å like! Sånne brødstenger og brød var en god idè, det skal jeg se etter :D Har en oppskrift på noen ostestenger, så da kan jeg jo kanskje lage litt av dem også.... Noen som har flere forslag på fingermat som kan være snadder sammen med, eller i tillegg til, dip og grønnsaker? Gjerne noe med litt mat i, til de småsultene herrer og fruer . Eller flere typer dip??? Ellers er gjengen glad i søtsaker, og dette er en bursdagsfest - kanskje har du noen hærlige små, søte kaloribomber å anbefale? Mmmmmmmm....... Har funnet noen forslag til velkomstdrikk, så den er forsåvidt i boks. Hadde likevel vært moro med forslag hvis noen har en heidundranes go`drikk/punsj på lager. Det kommer alltids en fest.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillebeth Skrevet 10. september 2002 #4 Del Skrevet 10. september 2002 har en ganske morsomvelkomstdrink, som de som er glad i søtt sier er veldig god.....og veldig enkel!! Du blander like deler vodka og blå curacao, blander i sprite til passe styrke og tilsetter litt limejuice. Det er selve drinken. Dagen i forvegen fryser du en sandkasse-bøtte eller noe liknende med vann i. Rett før drinken skal severes legger du isklumpen i en bolle, heller drinken rundt (isklumpen må være så stor at den fortsatt synes etter dette), slipper oppi noen seigmenn og eventuelt en liten plastbåt...... og voila: TITANIC Vel bekomme, og lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 10. september 2002 #5 Del Skrevet 10. september 2002 Hvis du får tak i tørris, kan du lage en kjempetøff effekt; legg tørrisen i bunnene av punsjbollen, så begynner det å syde og boble! Ser ut som et skikkelig heksebrygg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå