Hmmmmmm Skrevet 12. desember 2019 #1 Skrevet 12. desember 2019 Jeg har nå holdt det gående i en mnd. Til info for dere som ikke vet hva jeg prater om. Faster i 16-18 timer inkl sovetid. Spisevindu: 6-8 timer. Begynte for å prøve å gå ned i vekt uten at jeg må telle kalorier. Vil spise den middagen andre i familien spiser, og kose meg litt innimellom. Går ikke fort ned i vekt, men så har jeg spist en del god mat da. Men jeg har løsere bukser nå, og magen har krympet. Lurer på om det er andre der ute som trives med denne måten å spise på over lengre tid? Ser for meg at dette er noe jeg kan fint klare å fortsette med. Har en søster som ikke spiser kveldsmat, har da tenkt at det er noe jeg skulle ønske jeg ikke spiste selv. Følt at det er et meningsløst måltid når man tross alt skal legge seg. Nå har jeg altså vendt meg av med den vanen. Merker ingen sult en så lenge.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #2 Skrevet 12. desember 2019 Gjorde det under eksamensperioden i oktober/november bare for å teste om jeg fikk mer energi. Og det opplevdes som ganske produktivt å starte lesingen klokka sju med et par svarte kaffekopper, og spise første måltid klokka 12. Jeg gikk ikke ned i vekt fordi jeg var så stressa at jeg konstant småspiste usunne ting mens jeg leste, dog innenfor vinduet. 😅 Jeg hadde litt problemer med å faste i helger, hvis jeg var ute på en lørdagskveld f.eks. så ødela det jo mye. Men jeg skal fortsette med dette etter jul, trivdes med å spise på denne måten. Trenger å gå ned litt i vekt også. 😶 Anonymkode: 012f5...165 3
Hmmmmmm Skrevet 13. desember 2019 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2019 Jeg opplever også at det er en fin måte å spise på. Har gått ned 1.4 kg på 4 uker. Men har da hatt en helg fri, med mye extra både mat og kake. Tipper jeg spiste 4000 kalorier mer en jeg pleier🙊 pluss to enkelt dager der jeg spiste litt etter spisevinduet. 1,4 kg er ren nedgang uten vannvekt. Veide meg en uke etter at jeg startet slik at det ble mer reelt. Så med så mye kos, og ikke føle at jeg er på slanker'n så har det vært enkelt:) Dette er absolutt noe jeg også kommer til å fortsette med. Gleder meg til å se om nedgangen fortsetter. Men juleuka har jeg besøk så det kommer til å bli altfor tøft å faste så mye. Så tipper det blir en pause da
Hmmmmmm Skrevet 14. desember 2019 Forfatter #4 Skrevet 14. desember 2019 Oj oj oj. Jeg gikk på vekta nå, og til min store overraskelse har jeg gått ned i ren nedgang 2,8 kilo på en mnd. Hipp hipp hurra🤗💃 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #5 Skrevet 14. desember 2019 For meg er dette den måten å spise på som det mest naturlige. Så jeg følger periodisk faste og har gjort det i mange år uten å være klar over at det hadde et navn. Har aldri gått hverken opp eller ned i vekt av dette, har alltid vært normalvektig. Anonymkode: 588dc...be1 3
Hmmmmmm Skrevet 14. desember 2019 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2019 Min søster som veide 10 kg mindre en meg, før jeg gikk ned har også nesten naturlig nok spist på denne måte. Hun har spist frokost, lunsj, og middag. Men aldri kvelds. Jeg har derimot sjeldent spist frokost, men lunsj, middag og alltid kvelds. Men føler at ved å sette en strek for når man er ferdig med å spise unngår man småspising på kvelden også. Antagelig derfor jeg går ned i vekt. Når jeg når den vekta kalori mengden jeg inntar tilsier, så vil det nok stabilisere seg der. Planen er å være glad for den vekta, og fortsette på samme planen. Jeg har bare noen få kg jeg vil bli kvitt. Slik som jeg spiser så føler jeg ikke at jeg slanker meg. Spiser akkurat det jeg vil. Inkl fast food eller godis. Når spiser du og når slutter du å spise sånn ca?
Hmmmmmm Skrevet 14. desember 2019 Forfatter #7 Skrevet 14. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: For meg er dette den måten å spise på som det mest naturlige. Så jeg følger periodisk faste og har gjort det i mange år uten å være klar over at det hadde et navn. Har aldri gått hverken opp eller ned i vekt av dette, har alltid vært normalvektig. Anonymkode: 588dc...be1 Når spiser du og når gir du deg med å spise? Glemte å sitere deg når jeg skrev innlegge under🙈
Katten.2.0 Skrevet 14. desember 2019 #8 Skrevet 14. desember 2019 Har spist slik ganske naturlig i mange år. Aldri vært et frokost-menneske. 1
Hmmmmmm Skrevet 14. desember 2019 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2019 Akkurat nå, Katten.2.0 skrev: Har spist slik ganske naturlig i mange år. Aldri vært et frokost-menneske. Men har du da spist lunsj, middag og kveld? Evt når er det naturlig for deg å slutte å spise på kvelden?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #10 Skrevet 14. desember 2019 Jeg spiser lunsj, middag og noen ganger kvelds. Aldri frokost (Hvis ikke jeg er på hotell 🤣). Alltid gjort det sånn. Spiser litt sjokolade og frukt og sånn mellom måltidene. Får masse pes av de rundt meg, det er visst mye bedre med 6 små måltider. Det kunne jeg aldri klart. Anonymkode: f6eac...2fa 1
Katten.2.0 Skrevet 14. desember 2019 #11 Skrevet 14. desember 2019 22 minutter siden, Hmmmmmm said: Men har du da spist lunsj, middag og kveld? Evt når er det naturlig for deg å slutte å spise på kvelden? Jeg spiser som regel ikke før jeg har vært våken i seks til åtte timer, og da spiser jeg gjerne ett til to måltider som holder meg mett resten av kvelden. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #12 Skrevet 16. desember 2019 På 14.12.2019 den 10.05, Hmmmmmm skrev: Når spiser du og når gir du deg med å spise? Glemte å sitere deg når jeg skrev innlegge under🙈 Jeg spiser lunsj og middag, sånn i hovedsak. Spiser første måltid mellom 11 og 12 og spiser siste måltid mellom 18 og 19. Det er dette som føles naturlig for meg. Men det er viktig for meg å understreke at jeg ikke får rundt og sulter. Jeg er sulten litt før måltidene, men sulten gnager ikke fra jeg står opp til første måltid. Noen ganger er jeg sulten til frokost og da spiser jeg selvsagt. Anonymkode: 588dc...be1 3
Hmmmmmm Skrevet 16. desember 2019 Forfatter #13 Skrevet 16. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser lunsj og middag, sånn i hovedsak. Spiser første måltid mellom 11 og 12 og spiser siste måltid mellom 18 og 19. Det er dette som føles naturlig for meg. Men det er viktig for meg å understreke at jeg ikke får rundt og sulter. Jeg er sulten litt før måltidene, men sulten gnager ikke fra jeg står opp til første måltid. Noen ganger er jeg sulten til frokost og da spiser jeg selvsagt. Anonymkode: 588dc...be1 Det er slik jeg spiste i mange år før jeg tillot meg selv flere måltider. Hadde ikke store problemer med å holde vekta før når jeg spiste få måltider. Nå som jeg har kun spist lunsj og middag en stund, slik som du, føler jeg meg som mer slik jeg var før. Er heller ikke sulten før kl nærmer seg 11-12. Stopper også for det meste å spise ved 6-7 tiden. Håper det er noe jeg virkelig kan holde fast ved. Har gått ned noen kg nå. Håper på et par til. Da er denne måten å spise på en fin måte å holde vekta og:) 1
334 Skrevet 16. desember 2019 #14 Skrevet 16. desember 2019 Det har flere fordeler enn at du kan gå ned i vekt..
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #15 Skrevet 20. desember 2019 Jeg spiser ofte første måltid i tre-tiden. Vil heller ha spisevindu på kvelden enn på morgenen, da jeg er sulten etter trening på kvelden. Når jeg spiser frokost spiser jeg bare det i tillegg, og får altså i meg mye mer kalorier den dagen. Anonymkode: 90167...acf 1
Hmmmmmm Skrevet 20. desember 2019 Forfatter #16 Skrevet 20. desember 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser ofte første måltid i tre-tiden. Vil heller ha spisevindu på kvelden enn på morgenen, da jeg er sulten etter trening på kvelden. Når jeg spiser frokost spiser jeg bare det i tillegg, og får altså i meg mye mer kalorier den dagen. Anonymkode: 90167...acf jeg har satt spisevindu til seks-syv, for på kvelden småspiser jeg mest. Merker at jeg da unngår mye mer usunt. Men så spiser jeg både godis og kaker, I tillegg til lunsj og middag.🙉 Det er det som er fint med det, at man venner seg fort til et spisemønster man trives med, Jeg føler ikke lenger mye sult utenfor spisevinduet mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå