AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1 Skrevet 12. desember 2019 Hva gjør dere utover i romjula når familien reiser hjem og kjøleskapet flyter over av rester? Horoskopet og sjamanene tilsier at det blir rester av pinnekjøtt, medisterkaker, julepølse, kalkunbryst. Fint å få det unna før det blir nyttårsmiddag. Det går selvfølgelig an å bare varme opp med poteter og tilbehør, men det må da være mer spennende ting å gjøre? Anonymkode: 1b1f1...9e1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #2 Skrevet 12. desember 2019 Jeg hadde vel kanskje fortsatt å småspise på det til så mange måltider jeg hadde orket, eventuelt så hadde jeg kanskje kuttet alt (ihvertfall medisterkakene, pølsen og kalkun) i småbiter og laget "pytt i panne". Sammen med f.eks. ternede poteter eller raspeballer, og kanskje med egg oppi. Rester av pinnekjøtt kan plukkes fra hverandre for å lage suppe eller lapskaus. Å ha det i sursøt saus høres også ut som en god ide. Jeg har spist noe lignende på kinarestaurant som var veldig godt. Du kan også dele opp kjøtt i terninger eller mindre biter og fryse ned, og la kjøttet være litt "løst fra hverandre" i fryseposen, da kan det raskt brukes i annen mat rett fra fryser uten at det trengs å tine først. Kanskje ikke verdens mest spennende forslag, men det er jo ikke alltid så mye man kan gjøre med slik mat annet enn å "varme opp igjen for å spise det slik det var laget i utgangspunktet" eller å lage pytt i panne og lapskaus av. Anonymkode: 8e44f...50c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #3 Skrevet 13. desember 2019 Jeg har lyst å prøve sursøt saus til pinnekjøtt jeg også - sånn løksaus som serveres til fersk suppe. Takk for forslaget En annen ting jeg synes fungerte godt å bruke pinnekjøtt til er dillkjøtt - http://verdensmat.no/?tag=dillkjott Kalkunbryst ville jeg kanskje hatt en gryterett med fløtesaus eller spist med paprikasaus - avhengig av hva du har hatt som tilbehør. Eller laget en salat med hvitløksdressing til. Jeg fant dette forslaget på julepølse og medisterkaker: https://www.aperitif.no/oppskrifter/oppskrift/julepolser-og-medisterkaker-til-juletapas/61417 Anonymkode: 72299...e1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå