Gå til innhold

Hvordan klarer dere å bruke barnevogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser overalt mødre som triller rundt på små babyer (under 6 mnd), og lurer på hvordan de får det til. 

Jeg har hatt to babyer, Og ingen av dem har jeg kunnet legge i vogn før de var rundt 10 mnd. Først da sluttet de å gråte i vogna, og aksepterte å ikke være tett inntil meg. Jeg brukte vogn litt de første ukene,men tok de opp og knyttet de på meg så snart de skrek. 

Hvordan gjør dere andre mødre det? Lar dere babyen skrike i vogna? Skriker ungen ikke i vogna? Tar dere ungen ut og legger den i vogna igjen når den skriker? Ja, lurer rett og slett  på hvordan dere gjør det 🤔

Anonymkode: fb928...f7a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare ett barn, men han har ALDRI grått i vognen sin. Ikke når jeg legger ham ned, ikke på begynnelsen av trilleturen, ikke underveis, og ikke mot slutten. Du har vel deltatt i barselgruppe eller har venninner med babyer, slik at du vet at ikke alle babyer er like? Noen HATER vogn, men det tror jeg er et mindretall.

Anonymkode: e5a84...6af

• Liker 9
Skrevet

Jeg har to barn, ingen av de skrek i vogna, bare la de ned å begynte å trille.. 

Anonymkode: 38601...a55

• Liker 6
Skrevet

Mine har trivdes BETYDELIG bedre i vogn etter at sportsdel er tatt i bruk og de kommer litt opp. Har tatt den i bruk mye før anbefalt, og latt de sitte bittelitt oppreist i nokså flat posisjon. Da kan de sitte/ligge og kikke litt. 

Anonymkode: 6c9f7...914

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser overalt mødre som triller rundt på små babyer (under 6 mnd), og lurer på hvordan de får det til. 

Jeg har hatt to babyer, Og ingen av dem har jeg kunnet legge i vogn før de var rundt 10 mnd. Først da sluttet de å gråte i vogna, og aksepterte å ikke være tett inntil meg. Jeg brukte vogn litt de første ukene,men tok de opp og knyttet de på meg så snart de skrek. 

Hvordan gjør dere andre mødre det? Lar dere babyen skrike i vogna? Skriker ungen ikke i vogna? Tar dere ungen ut og legger den i vogna igjen når den skriker? Ja, lurer rett og slett  på hvordan dere gjør det 🤔

Anonymkode: fb928...f7a

Jeg vil tro det har mest med barnet å gjøre?  Første barnet vårt var glad i vogna. Kunne gå tur i flere timer og hun var fornøyd enten hun sov eller ikke. Kan huske en gang at jeg måtte ta henne opp og bære henne hjem. Nummer to derimot var en vogn-nekter. Han kunne til nød sovne i vogna hvis den var i bevegelse, men etter 20-30 minutter våknet han og da var det ingen nåde - han skulle opp! Lot han aldri ligge å gråte. Da han var rundt 5-6 mnd kunne jeg få han til å sove opp til 2 timer i vogna (så sant den var i bevegelse), men jeg gjorde ingenting spesielt utenom å fortsette å prøve...

Anonymkode: 16a8e...c15

• Liker 4
Skrevet

Meg over her: Og jeg har ofte hatt med bæresele i tillegg, i tilfelle de ville opp. 

Anonymkode: 6c9f7...914

• Liker 1
Skrevet

Altså unger er jo forskjellige. Noen trives godt i vogn, andre ikke. Min eldste kunne bodd i vogn, min yngste likte ikke vogn før hun var 6-7 mnd, men ja hun måtte ligge der noen ganger når jeg skulle levere og hente i barnehagen feks. Hun likte ikke bæring heller, og det var enklere å bruke vogn til og fra. 

Anonymkode: cdf66...89d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to barn som har ligget i vogn. 

Det måtte en tilvenning til da de var nyfødte. Da ble de tatt opp når de skrek, korte turer. Pleide alltid å mate og skifte bleie rett før så ikke det ga skriking. Etterhvert ble de trygge og likte å ligge i vogna som rørte på seg. Kanskje litt duving som i magen?

Etterhvert når vi fikk system på dupper, så la jeg baby i vogn og trillet når det var duppetid. Da sovnet de raskt. Da kunne vogna stå ute mens de sov et par timer. Eller jeg trillet en tur.

De ville ikke ligge i vogna utenfor dupping, hvis de ikke var noe action. Det var kjedelig og de skrek. På matbutikk så brukte jeg bilstol på vognhjulene, da fikk de se.

Så vi har brukt vogn fra første uka, og det tok kanskje et par uker  før de begynte å akseptere å ligge der for trilling og dupping. Husker ikke helt, men synes det gikk greit.

Anonymkode: 44ab0...f2e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to barn. Begge var lite glad i vogn de første 5-6 månedene, men aksepterte å ligge litt der når de var trøtte og skulle sove. Når vi byttet til sportsdel ved 5-6 måneder ble barna svært glad i vogn og kunne gjerne ut å trille i timevis hver dag, i skogen, butikken eller i byen. 

Anonymkode: 91847...b3e

• Liker 1
Skrevet

barna mine har alltid elsket vognen, bæretøy derimot har de protestert på. 

Anonymkode: 71c61...688

• Liker 7
Skrevet

Jeg brukte sjal de første fire månedene, men så ble han så tung at jeg ble redd for å få scenebetennelse så da bare la jeg han i vognen, etter to-tre ganger var han fornøyd med det også. Jeg begynte (tilfeldig) å legge han ned i vognen på toget fordi jeg pendlet litt den perioden og da sovnet han med en gang på grunn av bakgrunnsstøyen (hvit støy), fortsatte med å legge en mobiltelefon med "white noise" liste på Spotify i vognen, men det tok ikke lang tid før han aksepterte vognen sånn som den var.

• Liker 1
Skrevet

Min baby er som et klistremerke, men vogn funker utrolig nok. :) 

Passer alltid på at hun er tørr, mett og trøtt før jeg legger henne oppi og som regel sovner hun veldig raskt. Hvis hun blir liggende helt våken prøver jeg å gjøre turen så kort som mulig, for da kan det bli gråting etter hvert da det er kjedelig for henne å ligge der lenge og glo i kalesjen 😅

Anonymkode: 005b0...799

• Liker 1
Skrevet

Min var fornøyd i vogna fra første stund. Litt misnøye rundt halvåret, men det ordnet seg når vi gikk over til sportsdel.

Brukte vogna til dagsovin inne fra første dag hjemme, vet ikke om det kan ha hatt noe å si.

Anonymkode: efe26...cfe

• Liker 2
Skrevet

Har tre barn som har elsket både vogn og bæretøy. Har ikke gjort noe spesielt for det. Kanskje det er all brosteinen her jeg bor? :) 

Rundt 5-6 måneder blir de gjerne utålmodig og vil opp og se, da er det på tide å bytte til sportsdel. 

Anonymkode: 35695...24d

Skrevet

Begge mine har hatet vognbagen. Jeg har lurt på det samme som deg, HVA gjør jeg feil liksom, når jeg har greid å få to unger som er så like. Kjenner ikke så mange andre med totale vognnektere. 

Så har det for vår del snudd fra ca 6 mnd med begge to, ved bytte til sportsdel. Hun minste sover nå plutselig bedre i vogn enn i sjal, det er helt magisk! Men hun liker ikke å bli trillet rundt over lengre tid hvis hun er våken, så jeg bruker sjelden vogn i byen osv, da det bare ender med bråk. 

Men ja, vi er nok bare så heldige at vi har fått ekstra nærhetssøkende babyer... :P jeg kunne ikke gjort særlig mye annerledes bortsett fra skrikekur (la baby skrike i vogna gang etter gang), men det har vært uaktuelt. 

Skrevet

Husker jeg var så misunnelig på mødrene som var ute og trillet babyen sin. Vår første nektet å ligge der, uansett omstendigheter. Ved ca 6 mnd aksepterte han det, og sovnet 5/10 ganger. Var så lykkelig at jeg kunne begynte å grine. 

Anonymkode: 5770c...519

• Liker 1
Skrevet

Min baby sovner alltid i vogna, eller ligger våken og bare titter opp på meg 😂😍 Gråter han er det enten fordi han er sulten eller har full bleie. Når de to er fikset så sovner han igjen.

Anonymkode: 22655...914

Skrevet

Unger er ulike da.. Min har aldri hylt i vogna, tvert i mot. Om han er urolig og skriker så blir han stille umiddelbart når jeg legger han der :) Sovner pronto når jeg begynner å trille. Men han fordrar ikke bæresjal, mange babyer elsker jo det. De er bare forskjellige! 

Skrevet

Har to barn hvor begge har villet ligge tett og ikke sove alene. 
nr 1 nektet å ligge i vognen til hun var 9 mnd , her ble bæresele redningen. 
nr 2 klarer jeg overraskende nok å få i vognen , hvis han er mett så sovner han med en gang . Han hater riktignok bæreselen , og må bli bært vanlig . 

har ikke gjort noe for å få til verken det ene eller andre , så svaret er vel at bArn er forskjellige 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...