AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1 Del Skrevet 12. desember 2019 Jeg har gått på dps noen år. Det har vært mye behandlerbytte noe som har påvirket meg veldig i perioder. Det ser ut til at jeg vil trenge langvarig behandling. Min nåværende behandler sier at hun lurer på å henvise meg til privat psykolog med avtale. Hun legger det fram som at da blir det mer stabilt og ikke slike bytter. Hun legger det også fram som at det er litt opp til meg om jeg vil overføres eller bli på dps. Hva tenker dere er best? Er det noen fordeler med å bli på dps (vil de bare ha meg ut av økonomiske grunner og høyt trykk av nye pasienter)? Hvorfor er det mindre sannsynlig at en privat slutter? Og hva skjer i såfall da? Er litt redd for å falle ut av systemet på en måte.. Og hva med døgnavdelingen? Kan man benytte den når man går privat? Anonymkode: 47d4a...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #2 Del Skrevet 12. desember 2019 Er ikke privat svindyrt? Anonymkode: b360a...6d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Live88 Skrevet 12. desember 2019 #3 Del Skrevet 12. desember 2019 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke privat svindyrt? Anonymkode: b360a...6d4 Ikke om psykologen har driftsavtale, da går det på egenandelskort 1😊 Endret 12. desember 2019 av Live88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #4 Del Skrevet 12. desember 2019 Må bare vente i 4mnd til 1 år ettersom hvor i landet. Anonymkode: f3bee...790 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #5 Del Skrevet 12. desember 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke privat svindyrt? Anonymkode: b360a...6d4 Nei det skulle bare være egenandel opp til frikort som på dps. 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må bare vente i 4mnd til 1 år ettersom hvor i landet. Anonymkode: f3bee...790 Skal i såfall henvises og gå på dps fram til jeg får time. ts Anonymkode: 47d4a...03e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 12. desember 2019 #6 Del Skrevet 12. desember 2019 Jeg tror kanskje det lureste er å gå over til privat, ja, for da har du kanskje mulighet til å gå lengre i behandling enn du får gjøre på DPS. Men jeg ville tatt det opp med psykologen og spurt hva h*n tenker du bør gjøre 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #7 Del Skrevet 12. desember 2019 Ville gått for privat og mulig med egen praksis. Da slutter en jo ikke i jobben og det blir stabilt. Gått i to runder. 6 år hos en så gikk hun av med pensjon ( så kan være lurt å sjekke alder. Litt kjipt om de skal gå av neste år liksom) så 4 år hos verdens fineste. ( ikke alltid en passet sammen, men det blir jo det samme på dps) Sluttet nå og så takknemlig for all hjelp. Anonymkode: 2670c...90e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #8 Del Skrevet 12. desember 2019 Gjør det! Da får du mer stabilitet Anonymkode: 94cb0...d69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #9 Del Skrevet 13. desember 2019 Men hva skjer om den private slutter? Og har man mulighet for innleggelse på dps døgn når man går privat? ts Anonymkode: 47d4a...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #10 Del Skrevet 13. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hva skjer om den private slutter? Og har man mulighet for innleggelse på dps døgn når man går privat? ts Anonymkode: 47d4a...03e Ja. Min private sender tidvis innleggelse til dps døgn samt akutt. Anonymkode: 2860e...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #11 Del Skrevet 13. desember 2019 Anbefaler privat på det sterkeste. Anonymkode: c374a...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #12 Del Skrevet 13. desember 2019 Vil legge til at det er mye mindre sannsynlig at private slutter i jobben, og en privat psykolog/psykiater kan like enkelt sende henvisning til både døgnavdelingen på dps og akuttpost. En privat psykolog/psykiater har også mye mer frihet, og man kan gå i terapi mye lenger og oftere enn det man kan på dps, da dps ofte har dårlig kapasitet. En privat psykolog/psykiater kan i større grad velge hvor mange pasienter han/hun vil ha, og velger selv hvor lenge pasientene kan gå i terapi og hvor hyppig terapien skal være. Så private har ikke de samme retningslinjene de må følge, og kan i grunn velge selv hvilke pasienter de vil ta inn. De kan altså avvise henvisninger hvis de ønsker det, til tross for at pasienten kvalifiserer til hjelp. Anonymkode: c374a...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #13 Del Skrevet 14. desember 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil legge til at det er mye mindre sannsynlig at private slutter i jobben, og en privat psykolog/psykiater kan like enkelt sende henvisning til både døgnavdelingen på dps og akuttpost. En privat psykolog/psykiater har også mye mer frihet, og man kan gå i terapi mye lenger og oftere enn det man kan på dps, da dps ofte har dårlig kapasitet. En privat psykolog/psykiater kan i større grad velge hvor mange pasienter han/hun vil ha, og velger selv hvor lenge pasientene kan gå i terapi og hvor hyppig terapien skal være. Så private har ikke de samme retningslinjene de må følge, og kan i grunn velge selv hvilke pasienter de vil ta inn. De kan altså avvise henvisninger hvis de ønsker det, til tross for at pasienten kvalifiserer til hjelp. Anonymkode: c374a...f7b Hvis man kommer inn dit er det supert. Baksiden av alt du nevner er at det er lite kapasitet og de har ofte veldig lange ventelister. Anonymkode: d209a...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #14 Del Skrevet 14. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis man kommer inn dit er det supert. Baksiden av alt du nevner er at det er lite kapasitet og de har ofte veldig lange ventelister. Anonymkode: d209a...654 Selvsagt, men hvis man har muligheten er det absolutt det beste alternativet. Anonymkode: c374a...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMinstelønn Skrevet 14. desember 2019 #15 Del Skrevet 14. desember 2019 Har du råd, så velg privat. De beste er alltiid i privat sektor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #16 Del Skrevet 14. desember 2019 6 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Har du råd, så velg privat. De beste er alltiid i privat sektor. Jeg skulle i såfall henvises til en med avtale, dvs at jeg betaler det samme som på dps selv om det er privat. ts Anonymkode: 47d4a...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMinstelønn Skrevet 14. desember 2019 #17 Del Skrevet 14. desember 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle i såfall henvises til en med avtale, dvs at jeg betaler det samme som på dps selv om det er privat. ts Jeg kan ikke nok om det. Jeg har erfaring fra psykiatere underlagt Forsvaret. Håper du finner en løsnining. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå