Gå til innhold

Få se om jeg har forstått dette riktig? Det er voldtekt hvis det er en jente, men det er sex hvis det er en gutt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge nettavisen er dette sex.

https://www.nettavisen.no/nyheter/--kvinne-hadde-sex-med-gutt-(14)-hun-traff-pa-snapchat/3423893639.html

Men hvis det hadde vært en jente istedet for en gutt så ville det ha vært voldtekt? Har jeg forstått det riktig?

Anonymkode: 836f6...61d

Du kunne jo ha begynt med å lese saken, istedet for bare overskriften så hadde du nok forstått det: 

NEW YORK (Nettavisen): En 36 år gammel kvinne er siktet for blant annet voldtekt, etter at hun skal ha sendt flere Snapchat-meldinger til en 14 år gammel gutt på et lite tettsted i Oregon, og deretter ha truffet ham for å ha sex.

• Liker 23
Skrevet

Det bør jo stå "voldtekt" i overskriften og ikke "hadde sex med 14 åring". 

Anonymkode: b92b5...268

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Teatrica skrev:

Du kunne jo ha begynt med å lese saken, istedet for bare overskriften så hadde du nok forstått det: 

NEW YORK (Nettavisen): En 36 år gammel kvinne er siktet for blant annet voldtekt, etter at hun skal ha sendt flere Snapchat-meldinger til en 14 år gammel gutt på et lite tettsted i Oregon, og deretter ha truffet ham for å ha sex.

Nei, jeg forstår fortsatt ikke det. Hun har ikke voldtatt gutten, hun har hatt sex med han. Hun er siktet for voldtekt, men avisen omtaler det som "å ha sex". Gjentatte ganger.

Det er altså "å ha sex", når det er en gutt, men voldtekt hvis det hadde vært en jente?

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det bør jo stå "voldtekt" i overskriften og ikke "hadde sex med 14 åring". 

Anonymkode: b92b5...268

Det er ikke bare overskriften det står, "hadde sex med".

Skrevet

36 år gammel mann, 14 år gammel jente, da heter det altså voldtekt, og ikke, "hadde sex med".

Skrevet

Du får klage til den mannlig journalisten da.. 

Anonymkode: b8116...c6b

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får klage til den mannlig journalisten da.. 

Anonymkode: b8116...c6b

Eller over den patriarkalske kulturen som ser på det som "sex" når det er en gutt?

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg forstår fortsatt ikke det. Hun har ikke voldtatt gutten, hun har hatt sex med han. Hun er siktet for voldtekt, men avisen omtaler det som "å ha sex". Gjentatte ganger.

Det er altså "å ha sex", når det er en gutt, men voldtekt hvis det hadde vært en jente?

Dette er flaut.

Sex med noen under lavalder er definert som voldtekt uansett kjønn.

Anonymkode: d749a...f5b

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er flaut.

Sex med noen under lavalder er definert som voldtekt uansett kjønn.

En ville jo tro det, ikke sant? At et offer er et offer, uavhengig av kjønn, og en overgriper er en overgriper, uavhengig av kjønn. Men tydeligvis ikke likevel.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ville jo tro det, ikke sant? At et offer er et offer, uavhengig av kjønn, og en overgriper er en overgriper, uavhengig av kjønn. Men tydeligvis ikke likevel.

Nå er hun siktet for voldtekt, så tydeligvis tar du feil. 

Anonymkode: ede23...795

• Liker 11
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er hun siktet for voldtekt, så tydeligvis tar du feil. 

Anonymkode: ede23...795

Likevel skriver avisen altså at hun hadde sex med gutten, ikke at hun voldtok gutten.

Når kjønnsrollene er omvendt, en mann som er den eldste og en jente som er den yngste, omtaler avisen det som voldtekt.

Hvorfor angriper du meg? Jeg ser på det som voldtekt, det er ikke jeg som ser på det som "sex". 

Skrevet

Når det istedet er en jente omtales det slik:

36-åring tiltalt for å ha voldtatt barn på nettet

Ifølge tiltalen skal 36-åringen ha lurt ei ung jente til å utføre seksuelle handlinger på sosiale medier.

Skrevet
Just now, WhiteSwan said:

Så enkelt er det. 

B0E14F53-E87B-4188-9A91-DAB1582EA3F7.jpeg

Og hvis man er mindreårig regnes det som voldtekt selv om den mindreårige sier ja.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hvis man er mindreårig regnes det som voldtekt selv om den mindreårige sier ja.

Fordi mindreårige er BARN, barn skal ikke ha sex, det skjønner alle.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

36 år gammel mann, 14 år gammel jente, da heter det altså voldtekt, og ikke, "hadde sex med".

Hvis det er samtykkende sex, er det jo per definisjon ikke voldtekt. Selv om det selvfølgelig er ulovlig. Jeg forbinder med voldtekt med å tvinge andre til å ha sex.

Anonymkode: 0a542...08c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis det er samtykkende sex, er det jo per definisjon ikke voldtekt. Selv om det selvfølgelig er ulovlig. Jeg forbinder med voldtekt med å tvinge andre til å ha sex.

vold|tekt m1, f1 (-tekt, av ta)

1 det å voldta (1)
gjøre seg skyldig i voldtekt / voldtekt i ekteskapet / fullbyrdet voldtekt
2 brutal undertrykking
voldtekt mot menneskerettighetene

Voldtekt har ingenting med sex å gjøre. Sex er en frivillig handling. Frivillig tvang er en selvmotsigelse. Voldtekt er ikke sex.

Skrevet
12 minutter siden, WhiteSwan said:

Fordi mindreårige er BARN, barn skal ikke ha sex, det skjønner alle.

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Etter loven kan ikkebarn samtykke til sex. Selv om barnet gir uttrykk for et ja, regnes ikke dette som at barnet forstår hva det samtykker til - og derfor defineres det som voldtekt.

Det er skremmende hvor lite folk egentlig vet.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...