Angelheart Skrevet 30. mai 2005 #1 Skrevet 30. mai 2005 Har et lite dillemma som jeg vil høre om det er noen her som har noen gode råd på. Jeg hadde utdrikningslag i helgen (helt topp, forøvrig) og der var en av mine tidligere barndomsvenninner. Hun er ikke invitert i bryllupet, for vi har ikke så god kontakt lenger. Det var kun hun av alle som var med i laget som ikke er invitert. Vi fant igjen tonen umiddelbart og jeg tror det var henne jeg snakket mest med hele dagen. :-) Men så kom den dårlige samvittigheten, da..... Fikk jo så lyst til å invitere henne i bryllupet også! Men er redd hun tar det ille opp (litt sånn siste liten, liksom). Hva tror dere? Noen som har lignende erfaringer? Jeg må uansett stikke innom henne en dag, for etter festen hadde jeg med meg noen "djevelhorn" hjem, som vistnok tilhører datteren hennes.....
Gjest Bellatrix Skrevet 30. mai 2005 #2 Skrevet 30. mai 2005 Inviter henne hvis dere har plass/råd til det.
Gjest gjest1 Skrevet 30. mai 2005 #3 Skrevet 30. mai 2005 Det er vel bare å si det som det er. Har hun lyst så takker hun ja - noe jeg har en følelse av at hun helt sikkert gjør
Olifant Skrevet 30. mai 2005 #4 Skrevet 30. mai 2005 Jeg ville blitt kjempeglad hvis jeg bel etter-invitert i bryllup. Jeg tror de fleste forstår at budsjett og andre hensyn setter begrensinger på hvam man kan invitere og at man allikevel blir bedt er jo bare et tegn på at man virkelig er ønsket.
Gjest deleted Skrevet 30. mai 2005 #5 Skrevet 30. mai 2005 Det er vel bare å si det som det er. Har hun lyst så takker hun ja - noe jeg har en følelse av at hun helt sikkert gjør :enig_animasjon:
Annie78 Skrevet 30. mai 2005 #6 Skrevet 30. mai 2005 Har nesten liknende opplevelse....ble drukket ut i helga jeg og :-) ,og der dukket to av mine barndomsvenninner opp! Og de hadde reist et stykke for å være med! De var invitert til kaffen, men pga. bedre plass etter noen som har takket nei, og at jeg følte vi fikk den gamle gode kontakten tilbake, så sa jeg at jeg gjerne vil ha dem i middagen og. De ble veldig glade og kommer gjerne! Det som er lurt, tror jeg, er å være dønn ærlig og si det som det er, akkurat slik du skrev her. Da er det nok lettere for personen å tro deg,- og takke ja (hvis hun kan...) Synes du bare skal snakke med henne jeg... :-)
Ayam Skrevet 30. mai 2005 #7 Skrevet 30. mai 2005 Jeg ville snakket med denne venninnen for å klarlegge ting. Dere har ikke hatt kontakt på flere år men siden hun kom i utdrikningslaget ditt vil hun kanskje ta opp igjen vennskapet. Hvis det er dette du også vil ville jeg spurt henne hva hennes mening er. Så fremst dere har plass og råd vill ejeg nok invitert henne hvis det viser seg at vennskapet er kommet tilbake for å bli. denne venninnen har nok også forståelse for at hun blir invitert i etterkant av resten- men hun blir sikkert like glad for det! Lykke til på dagen! :-)
Væren Skrevet 30. mai 2005 #8 Skrevet 30. mai 2005 Venninnen din er vel like klar over at kontakten har vært "så som så", og følelsen av å finne tonen igjen var nok derfor sikkert gjensidig! Så jeg mener som andre her; vær ærlig og si at du synes det var helt topp å treffe henne igjen og at det hadde vært fint å ta opp igjen den gode kontakten! Spør om hun kan tenke seg å komme i bryllupet, og fortell henne gjerne at det hadde betydd mye for deg! I en sånn situasjon ville jeg ha blitt kjempesmigret, og følt meg ekstra "viktig" og velkommen!
thei Skrevet 30. mai 2005 #9 Skrevet 30. mai 2005 Det samme skjedde med meg. Jeg inviterte på utdrikningslaget og ringte dagen etter for å si det samme i edru tilstand. Min Vennine ble kjempeglad og kom i bryllupet!!!
Væren Skrevet 30. mai 2005 #10 Skrevet 30. mai 2005 Bedre det, enn ikke å invitere! En gammel venninne av meg unnlot å invitere meg i bryllupet sitt fordi hun var fornærmet på meg siden kontakten vår var blitt veldig sporadisk. Jeg var gift og hadde baby, og hun var fri og frank og ville løpe på byen flere kvelder i uken, og skjønte ikke at livet ikke var helt sånn for meg lengre... Kort tid etter bryllupet ringte hun faktisk - og hun ba meg om jeg kunne tilgi henne for at hun hadde vært så sta at hun valgte å utelate meg! Selvfølgelig sa jeg at det var greit, og hun var sååå lettet! Hun fortalte selv at våre felles venninner hadde forsøkt å få henne til å se litt stort på det, men hun hadde bestemt seg. Hun hadde det grusomt etterpå, for hun angret veldig. Det hadde jo kostet så lite! Hun spurte om jeg hadde lyst til at hun skulle komme på besøk og vise bryllupsbildene når hun fikk dem fra fotografen. Jeg sa at det hørtes hyggelig ut! Men det skjedde aldri. I dag er vi ikke uvenner på noen måte, men hun bor langt borte, og vi har bare kontakt på julekortnivå... Det ble liksom aldri det samme etterpå. Så det er i grunnen ingenting å stusse på; inviter venninnen din og unngå å havne i samme situasjon. Det er verre å angre på det man ikke gjorde, enn på det man gjorde!
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2005 #11 Skrevet 30. mai 2005 Inviterer man folk i utdrikningslaget som ikke er invitert i bryllupet? Skjønner det hvis det er et ekstremt lite bryllup, men da har man kanskje ikke utdrikningslag heller? Nei, dette syntes jeg var rart...
tommeline Skrevet 31. mai 2005 #12 Skrevet 31. mai 2005 Inviterer man folk i utdrikningslaget som ikke er invitert i bryllupet? Skjønner det hvis det er et ekstremt lite bryllup, men da har man kanskje ikke utdrikningslag heller? Nei, dette syntes jeg var rart... Det går selvsagt fint an, å invitere veninner utenom de som skal i bryllupet. Bryllupet trenger ikke være spesielt lite for å ikke få invitert alle vennene man har, er min erfaring.
Gjest Brudeberta Skrevet 31. mai 2005 #13 Skrevet 31. mai 2005 Inviter henne, du Og si det som det er, kort og godt!
Spirito Skrevet 31. mai 2005 #14 Skrevet 31. mai 2005 Inviterer man folk i utdrikningslaget som ikke er invitert i bryllupet? Skjønner det hvis det er et ekstremt lite bryllup, men da har man kanskje ikke utdrikningslag heller? Nei, dette syntes jeg var rart... I utdrikningslag er det jo vanlig med barndomsvenninner, kollegaer og litt av hvert, tror det er vanlig at ikke alle skal i bryllupet!
TeddyToria Skrevet 31. mai 2005 #15 Skrevet 31. mai 2005 Det er vel bare å si det som det er. Har hun lyst så takker hun ja - noe jeg har en følelse av at hun helt sikkert gjør Tror bare du vil glede henne hvis du inviterer...og skulle hun bli litt paff og synes det var rart, så sier du det jo bare som det er!
Bree Skrevet 31. mai 2005 #16 Skrevet 31. mai 2005 I utdrikningslag er det jo vanlig med barndomsvenninner, kollegaer og litt av hvert, tror det er vanlig at ikke alle skal i bryllupet! Jeg synes det er veldig pussig (og faktisk frekt) at folk forventer at jeg skal komme i utdrikkingslaget deres dersom jeg ikke er bedt i bryllupet!!
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2005 #17 Skrevet 31. mai 2005 Ja... Når jeg skal gifte meg vil jeg ihvertfall ha vennene mine der og de skal jo da selvfølgelig inviteres i både utdrikningslag og i bryllupet... Har jeg en eller flere så nære kollegaer at jeg føler for å drites ut og drikkes ut sammen med de så tror jeg nok jeg er så nær de at de vil bli invitert i bryllupet også...
tommeline Skrevet 31. mai 2005 #18 Skrevet 31. mai 2005 Jeg for min del hadde syntes det hadde vært hyggelig å komme i et utdrikningslag selv om jeg ikke var invitert i bryllupet. Ikke alle har stort bryllup med alle vennene sine, og da kan det jo være hyggelig å få være med på litt bryllupsting med den veninnen likevel. Selv forventer jeg ikke et veldig stort utdrikningslag.
Gjest Brudeberta Skrevet 1. juni 2005 #19 Skrevet 1. juni 2005 Jeg var borti en lignende situasjon i et utdrikningslag. Forloveren hadde invitert ei gammel venninne som ikke hadde så veldig mye kontakt med bruden lenger. Jeg så at bruden ble paff, men hun synes det var hyggelig selvfølgelig! Jeg tror ikke denne deltageren ble bedt i bryllupet, men tror heller ikke hun ventet det heller. Jeg vet som sagt ikke, for jeg hadde ikke anledning til å delta i bryllupet, kun i utdrikningslaget. Jeg tror ikke hun ble sur for det i dette tilfellet. Men det kommer kanskje an på HVOR mye kontakt dere hadde, og når. Er det snakk om for mange år siden, så forventer hun kanskje ikke å bli bedt. Du kan jo si noe sånt som: "Jeg vet at ikke vi to har hatt så mye kontakt i det siste, men det hadde vært hyggelig om du kunne delta i bryllupet vårt. HVIS du vil":-)
Delfia Skrevet 1. juni 2005 #20 Skrevet 1. juni 2005 Jeg håper min forlover kun inviterer de som er invitert i bryllupet. Jeg personlig ville synes det var rart å gå i et utdrikkningslag dersom jeg ikke var invitert i bryllupet. Men,så til spørsmålet.Jeg ville tatt en prat med henne og forklart situasjonen.Hun blir sikkert glad for en invitasjon :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå