Gå til innhold

Fått meg Mastercard fra DnB, skal jeg si opp min reiseforsikring i Storebrand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Masterkortet inneholder reiseforsikring. Fra før har jeg reiseforsikring fra Storebrand. Trenger jo ikke to reiseforsikringer da. Skal jeg si opp den i Storebrand?

Anonymkode: 5faab...474

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk først om reiseforsikringen til kredittkortet ditt er bra nok. Reiseforsikringen til det kortet jeg brukte var ikke bra nok da jeg ble syk i utlandet, og er veldig glad jeg hadde en annen reiseforsikring i tillegg med 24-timers åpningstid. 

Anonymkode: b83d7...664

Skrevet

Da må du selvsagt sammenligne betingelsene, og dersom du sier opp reiseforsikringen du har, må du sørge for å betale minimum 50% av reisens transportkostnader med Mastercardet.

Anonymkode: 0a892...c5b

Skrevet

Det ville jeg aldri gjort. Jeg har selv MasterCard fra DNB og reiseforsikringen er IKKE like god som den jeg har gjennom LOFavør (Sparebank1). Du bør i alle fall laste ned betingelsene og sammenlikne først. Utrolig kjedelig, men viktig, oppgave!

Anonymkode: 8b578...306

Skrevet

Hva gjør du dersom du skal på bilferie og fyller tanken i Norge? Du kommer deg halvveis gjennom Tyskland før forsikringen gjelder...

Skrevet

Nei. Du trenger fortsatt helårs reiseforsikring. Den dekker veldig mye mer enn det MasterCard sin reiseforsikring gjør.

Anonymkode: ff24a...749

Skrevet

Dekker ikke reiseforsikringen for mastercardet bare om du er på en reise der du har betalt for fremkomstmiddel med dette kortet mens annen reiseforsikring dekker det meste bare du beveger deg utenfor hjemmet for å sette det litt på spissen?

Anonymkode: a44a1...dea

• Liker 2
Skrevet

Og det verste er kanskje dersom du skal på tur med familie, kjæreste eller venn som legger ut for fly og hotell. Med mindre du finner en fiffig måte å betale dem med MasterCard er du uten forsikring

Skrevet (endret)

Som de andre nevner her, du må finlese alle betingelsene, hva det dekker osv, kundeservice og åpningstider etc (lette å få tak i når det gjelder?) og så sammenligne de to. Dette er superviktig at du gjør, så du ikke står der uten dekning når det trengs, fordi du ikke hadde lest betingelsene på forhånd.

Generelt er medfølgende reiseforsikringer på kredittkort ikke like gode som de egne, helårs reiseforsikringene f.eks fra Europeiske.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Reiseforsikring i kredittkort dekker generelt lite, og er ikke tilstrekkelig dersom du skal reise til steder som krever "ekte" reiseforsikring for innreise (Russland, for eksempel). 

Anonymkode: f9a3a...7b3

Skrevet

Min reiseforsikring gjelder fra jeg går ut av døra hjemme. Om jeg skal til Gran Canaria eller matbutikken er irrelevant. Glir jeg på isen og slår meg halvt ihjel eller påkjørt av bil når jeg sykler osv er det kjekt å kunne få dekt litt kostnader. Sistnevnte fikk jeg testet for rundt 10år siden. Veldig kjekt at forsikringen dekket nye sykkeldeler, ny bukse og jakke, alle kostnader til legevakt og ny sykkelhjelm. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...