Gå til innhold

Hva spiser du med havregrøt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Havregrøt i seg selv gir jo ikke så mange kalorier og blir for lite som et eget måltid for meg. Hva spiser dere sammen med havregrøt for å gjøre det til et større måltid? 

Anonymkode: 902fc...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koker opp med vann og litt salt. Strør over det jeg har av bær. 

Rører det sammen med yoghurt naturell, strør på chiafrø og blåbær. 

Spinat, en banan, en kopp havregryn, ett egg, litt vann - kjøres til smoothie. 

Moser en banan og strør på havregryn og diverse frø. 

Anonymkode: c2f99...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter, banan, helmelk(alltid), bær, proteinpulver, chiafrø, linfrø, nøttesmør, syltetøy, smør+sukker+kanel ol. 

Bruker alltid helmelk og blander typ 3 av overnevnte oppi grøten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør og kanel. Koker den på vann med litt vaniljesukker og salt. Noen ganger har jeg div frø, bær, proteinpulver, yoghurt i. Sjeldent/aldri sukker på, 

Anonymkode: d0d35...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager den med 40 gram havregryn, 1,5 dl vann, og 1 dl melk. Koker opp og lar det småkoke i 5-7 minutter og har en dl til med melk som jeg heller i litt og litt. Så har jeg en liten spiseskje peanøttsmør, kanel, litt lønnesirup og så ca en neve med frosne blåbær. Jeg blir stappmett og holder meg mett helt til lunsj :) 

Anonymkode: 364f6...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker mandelmelk, litt vaniljesukker, strør på masse hakkede nøtter og bananskiver på toppen.

Anonymkode: f3281...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av mime favorittfrokoster: 

Havregrøt toppet med kanel og sukker, samt en del frukt. Veldig godt å kutte opp mango, banan og eple og legge fruktsalaten på grøten. 

Også godt å koke havregrøt med kokosmelk!

Anonymkode: 7e46b...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kombinere havregrøt med mandler/cashewnøtter/rosiner eller en stripe syltetøy, ofte jordbær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker havregrøt!

Lager den på melk. 

Tilsetter: linfrø og hakkede nøtter

Topping: blåbær, kanel og smør

Veldig mettende og godt. 

Anonymkode: 085ec...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koker grøt på en del havre, en del melk og en del vann. Lar en neve rosiner koke med i grøten, og topper med hakkede hasselnøtter og et lite dryss brunt sukker 😋

Anonymkode: 59bfa...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koker på kun melk og rører inn en god del peanøttsmør når grøten nærmer seg ferdigkokt. Peanøttsmøret fra Coop (den med blå kork) er veldig god til havregrøt! Har prøvd flere typer, men det her er den eneste som gjør grøten heeelt glatt og fin synes jeg.

Brukte også proteinpulver oppi en periode, og da brukte jeg en type som fikk grøten til å smake Gjende-kjeks. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koker den på melk (smaker ikke stort med bare vann), ellers nøyer jeg meg med en solid smørklatt, sukker og kanel. Nytes selvsagt med rød saft ved siden av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...