AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1 Skrevet 12. desember 2019 Jeg skal i neste uke gjennom lapraskopi for å sjekke om jeg har endometriose. Jeg skal legges i narkose og dette er som sagt helt nytt for meg. Lurer derfor på til dere som har vært gjennom dette. - hvor lang tid tok operasjonen? -hvor lang tid brukte du på å våkne etter narkosen? - hva fant legene? -er det noe jeg må tenke på? Tips? Osv Anonymkode: 95078...4cc
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #2 Skrevet 12. desember 2019 Etter å ha vært i narkose, er det ikke sikkert du er i form til å kjøre bil selv etterpå. Det anbefales ikke bilkjøring da. Kom deg derfor til sykehuset/klinikken med offentlig transport, taxi eller få en venn til å kjøre deg og hente deg senere. Ellers er det veldig forskjellig hvordan folk takler narkose. Jeg har hatt det to ganger, og det var bare deilig. En dyp, drømmeløs søvn, man våkner uthvilt og fin. NOEN er derimot litt uheldige og kan bli kvalm av narkose. Forhåpentligvis er ikke du en av dem, da 🙂 Lykke til! PS! Jeg var på beina bare noen minutter etter å ha våknet. Følte meg helt klar og fin 15 minutter etterpå, så jeg fikk dra tidlig. De stiller deg noen kontrollspørsmål osv og sjekker at du ikke er helt i ørska før du får lov å dra. Anonymkode: eec49...fa0
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #3 Skrevet 12. desember 2019 Hadde et par operasjoner for noen år siden pga endometriose. Den første operasjonen tok rundt 45 minutter pga legene fant forskjellige sammenvoksninger som de ordnet opp i. Det er veldig varierende hvor lang tid det tar å våkne etter operasjoner, en er ganske groggy en stund før en våker mer og føler seg klarere. Den andre operasjonen var for å sjekke om det så bra ut etter den første (og jeg hadde også vært i kunstig overgangsalder mellom operasjonene), den tok ikke mange minuttene. Tok også kortere tid å bli klar igjen etter denne. Etter operasjonen blir en ganske oppblåst og kan få en del luftsmerter som er vonde. Om jeg husker riktig var jeg sykemeldt en uke etter operasjonen. Jeg ble gravid en måned etter siste operasjon og ble anbefalt å få tette barn om jeg ville ha flere enn et. Lykke til! Anonymkode: 31e31...8a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå