Gå til innhold

Når kjøpte du din første leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Den siste tiden er det veldig mange av mine venner og bekjente som har kjøpt sin første leilighet i Oslo. For min del blir det altfor dyrt og jeg føler at jeg er alene om dette. Jeg overhørte en samtale mellom to venninner som snakket om noen som hadde kjøpt "en ganske billig leilighet, den kostet bare rett under 4 millioner." 

Det virker ikke som at folk forstår at ikke alle har like gode muligheter til å kjøpe noe eget, men at det forventes at når man kommer i en viss alder, bør man eie noe. Veldig trist at det skal være sånn. 

Anonymkode: 38c77...1ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var 23 da jeg kjøpte min første leilighet. Riktignok ikke i Oslo, da prisene der er helt sinnsyke. Bor i en middels stor by på Østlandet, og leiligheten kostet 900.000 :) 

Anonymkode: 64d53...3bb

Skrevet

Jeg var 29, kjøpte med samboer. Vi fikk begge hjelp av foreldrene med egenkapital og kjøpte leilighet til litt over 3 mill i Oslo. 

Anonymkode: a5aa8...430

Skrevet

Jeg var 23, sammen med eksen. Men det er 12 år siden, leiligheten kosta bate 1,5 mill i en storby og kravet om egenkapital var bare 10 %. Litt enklere den gangen.

Anonymkode: bad9f...8b3

Skrevet

Var 35, da var jeg klar for å komme til ro og bo ett sted fast.

Anonymkode: 7d6f0...901

Skrevet

Var vel ca. 38. Måtte havne et sted der jeg regnet med å bo litt mer enn 2-3 år først. Dessuten måtte jeg spare opp EK. 

Anonymkode: 80ff9...3cf

Skrevet

25 år og kjøpte med samboer på samme alder i Oslo for 3,8,. 

Anonymkode: bc2bb...a9a

Skrevet

var 20 når jeg kjøpte rekkehus

Anonymkode: fc961...395

Skrevet

Jeg var 19 og alenemor. Kjøpte leilighet utenfor storbyen. 

Skrevet

21-åring, 60 kvadrat, 700 000, Sofienberg 😳😳 24 år siden. Og opppussingsobjekt. 

vi var to, han tjente bra. Jeg lånte 100 av pappa.. oh gode minner og mugg på badet 😂

Anonymkode: 6a229...c1a

Skrevet

100 tusen .. mente jeg 😂

Anonymkode: 6a229...c1a

Skrevet

Vi var 22 og 25, begge studenter. For 4,5 mill. Dette er 15 år siden. 

Bankene vektla inntjeningsevne i det vi var ferdig med studiene om 1-2 år, så de brydde seg ikke om at vi ikke hadde inntekt utover studielån og litt småjobbing på siden. 

Egenkapital var dåpspenger, bursdagsgaver, konfirmasjonspenger, penger tjent på sommerjobber. Både jeg og mannen hadde vært flinke til å spare. Og egenkapitalkravet var ikke det samme som i dag. 

Anonymkode: 3aa01...013

Skrevet

To år siden. 30 år, kjøpte leilighet til 3,5 millioner rett utenfor Oslo sammen med ektefelle. Hadde 15% egenkapital. 

Anonymkode: 07e1f...e74

Skrevet

23, enebolig. Hadde samboer. 1 615 000. Tettsted 1,5 timer fra Oslo. 

Skrevet (endret)

Mener jeg var 25 da jeg kjøpte min første. Fikk hjelp av foreldre. Føler meg veldig heldig. 

Endret av addict
Skrevet

29 år, fikk lån hos husbanken

Anonymkode: 8ff11...aef

Skrevet

27 år, fikk litt hjelp av foreldre (400k) men hadde spart mest selv fra div jobbing, ca 40% egenkapital. Aldri hatt fast jobb før jeg var 27år.Totalprisen var rett under 3,2mill. 52kvm sentralt i oslo

Anonymkode: 321fa...961

Skrevet

Med x- jeg var 27, rett utenfor Trondheim. 

Alene- 31 sentralt i Trondheim. 

Anonymkode: 1d3ad...be1

Skrevet

Jeg var 26 år da vi kjøpte vår første leilighet til 670.000,-. Vi trengte ikke noe lån siden jeg fikk erstatning noen måneder tidligere og samboeren min hadde spart resterende av kjøpesummen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...