Gå til innhold

Er det viktig for deg å ha garasje?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi skal kjøpe nytt hus hvor det er tegnet inn 24 kvm carport. Dette kunne lett blitt til to soverom ekstra i utleieleiligheten (er to soverom der fra før av).

Det fire parkeringsplasser utenfor, ett av de er under tak. Dette er også på vestlandet hvor det ikke snør så mye eller blir veldig kaldt.

Hva ville du valgt og hvorfor? Garasje til én bil eller to ekstra soverom til utleie ergo 4000 - 8000 kr hver måned?

Endret av Energi-jenta
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med å ha garasje, og ville ikke byttet det bort med det første. Det å kunne lesse på og av bilen og ha det tørt, slippe å skrape om vinteren, slippe å sette seg i en steikovn om sommeren, og dessuten mindre sjanse for innbrudd, gjør at jeg velger garasje. En annen ting du bør tenke over er om du virkelig vil ha så mange folk boende under deg som fire soverom i en leilighet tillater. Det blir fort mye bråk og slitasje. 

Anonymkode: 08581...ede

• Liker 2
Skrevet

Vi er ekstremt glad i garasjen vår. Men så er det en diger garasje med plass til to biler, masse oppbevaring, ekstra rom til hobby, 2. Etg til mer oppbevaring og et kontor, så 😅 hadde ikke bytta den bort! Deilig å slippe nedfryst bil om vinteren! 

Anonymkode: 10643...9bd

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville hatt carport og eventuelt leid den ut sammen med leiligheten. Jeg er i hvert fall villig til å betale ganske mye mer i leie hvis det følger med carport/garasje.

Anonymkode: 5e097...2e2

• Liker 2
Skrevet

Hadde lett tatt flere rom og den ekstra inntekten. 

Anonymkode: d0bb0...fd8

• Liker 3
Skrevet

Skal carporten inneholde sykler, ved og div? Har dere barn? Kun oppbevaring av bil, eller ekstra penger i leieinntekt, så hadde jeg valgt ekstra rom/leie, men da gitt at det er en god bod til ting. 

Anonymkode: 89fd7...326

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke sikkert det er så enkelt. P-plasser regnes med i utnyttelsen av tomten (%-BYA), samtidig som reguleringsplan/kommuneplan bestemmer antall p-plasser til hoveddel/utleiedel, samt krav til resterende, egnet uteoppholdsareal på tomten.

Det kan dermed være lagt til grunn beregninger som gjør at to plasser faktisk må inn i garasjen for å få beregningen til å gå opp. At det "er fire plasser utenfor" betyr lite i den sammenhengen.

• Liker 1
Skrevet

Ja.

Anonymkode: aabf1...73b

Skrevet

Koster veldig mye å få tegnet opp, byggegodkjent, isolere, og bygge om. Så vil gå årevis før dette lønner seg. 

Så jeg hadde definitivt ikke gjort det. 

Anonymkode: f9661...e3f

• Liker 2
Skrevet

Jeg er veldig glad i garasjen! Har faktisk to, men trenger jo en bare til alt mulig hageting og sykler og ski og sånt... Men kanskje dere har mulighet til å bygge i to etasjer, og ha utleierom i andre etasjen? Da får dere begge deler.

Anonymkode: ddebd...3c6

• Liker 2
Skrevet

Jeg har carport med bod i bakkant. Ville valgt det igjen, men jeg ville ikke hatt en en ordinær garasje med port.

Anonymkode: 5b5ad...b01

• Liker 2
Skrevet

Nei garasje er ikke viktig, men et sted å sette bilen rett utenfor huset og eventuelt lade er viktig. 

Men jeg ville heller hatt carport enn en utleieleilighet med tre soverom - det blir fort litt for mange mennesker å forholde seg til :P

Anonymkode: 892fa...d1e

• Liker 2
Skrevet

Klarte meg helt fint uten, men nå som jeg har det, så syns jeg det er bra også. Liker at jeg har oppbevaring til uteting så det ikke står ute i hagen og ser rotete ut når det ikke er i bruk. + oppbevaring av ved. 

Skrevet

Jeg ville aldri i verden ha leid ut en enhet med fire soverom i samme hus som jeg bor selv samtidig som jeg synes at en enebolig uten garasje faktisk er litt rart og upraktisk. 

• Liker 4
Skrevet

Har garasje. Den er ganske full. Fem kajakker, motorsykkel, camplett, fryseboks, masse hylleplass og snekkerbod/våpenbod. Akkurat plass til bilen :) Byttet bil og måtte fjerne ene hyllen bak. Har god plass til to biler utenfor, og så klare å komme ut av garasjen med bilen. Litt trangt, da vi har en bår stående på ene parkeringsplassen.  Og så en parkering på andre siden av huset. 

Anonymkode: 24da8...2c1

• Liker 2
Skrevet

*båt stående utenfor :) 

Anonymkode: 24da8...2c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...