Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt i bilen med en kollega da han ble oppringt.   Siden han kjørte gikk samtalen på høyttaler, og jeg hørte hvert ord som ble sagt 

Kollegaen min er arbeidsledig om noen måneder, og har registrert seg som arbeidssøker. 

Han ble oppringt med tilbud om jobb som oppsøkende selger med provisjonslønn.  Han sa høflig at han kunne gjerne jobbe med salg,  men da i butikk, og ikke med utelukkende provisjon.

"Aha, du er ute etter lav lønn da", sa arbeidsgiveren som ringte.  "Det kan jeg ikke hjelpe deg med!  God jul", og så la han på.

Vi ble begge sittende slik etterpå :hakeslepp::rulle:

Andre historier om morsomme og frekke arbeidsgivere

Anonymkode: f8870...681

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svaret var vel kanskje litt frekt, men det er jo like greit å slippe å forholde seg til noen som fremstår som useriøse. Greit med kun provisjonslønn hvis man er en dyktig selger, men det er nok de færreste. Mye bedre å ta kontakt med seriøse arbeidsgivere innen salg, f. eks. b2b salg som hvertfall oftere enn privatsalg er litt mer seriøst. 

Anonymkode: 5f61a...caf

Skrevet

Nå er det faktisk ikke tillatt å bare gi provisjon i Norge. Det ble endret for et par år siden. Du SKAL ha fastlønn + evt provisjon. Så hvis en arbeidsgiver "tilbyr" det gjør de det ulovlig

Anonymkode: 03b22...446

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...