AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1 Skrevet 12. desember 2019 I går så jeg noe i sosiale medier som skar seg i hjertet mitt. Vi har jo mange denne berømte rampenissen hjemme nå i desember, som skal spre spenning, fryd og latter for barna frem til jul. Men i går hadde denne personen lagt ut: Først et bilde fra kvelden før hvor nissen hadde klippet av håret til dukken til datteren, med en tekst som sa «ha ha i morgen blir det morsomt» Morgenen etter kom en påfølgende film av datteren som fant dukken sin med avklipt hår og nissen med saks i hånden ved siden av. Og hun ble kjempe lei seg, hun gren og gren og sa at dette var ikke greit. Moren prøvde å le det vekk, men så sa hun «får håpe at han ikke skal klippe vårt hår om natten» og datteren ble bare enda mer lei seg og antageligvis kjempe redd. da følgte moren opp med å si «navnet til barnet og det er lov å smile litt altså». Jeg synes dette var helt forferdelig og ble helt satt ut, jeg angrer på at jeg ikke sa noe til hun, det er en bekjent, men ikke en person jeg har kontakt med så følte litt på at jeg har ikke noe med det. Men samtidig sitter det i meg, før det første å gjøre noe så forferdelig mot datteren, for det andre og enda verre og filme det og legge det ut når datteren er så lei seg. Og det får meg til å tenke på om det skjer andre ting i det hjemmet som ikke blir filmet og lagt ut. Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Anonymkode: c33bb...fc6 10
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #2 Skrevet 12. desember 2019 Psykisk vold er min tolkning. Langt over streken. Hvor gammel er barnet? Anonymkode: 08eb9...296 24
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #3 Skrevet 12. desember 2019 ...Og hva slags tilbakemeldinger ble gitt på sosiale medier?! Anonymkode: 08eb9...296 20
Strikkegurine Skrevet 12. desember 2019 #4 Skrevet 12. desember 2019 Fyfaen så slemt... rampenissen skal være morsomt, men skal ikke ødelegge andres ting eller skremme barna med det. Fy skam! 20
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #5 Skrevet 12. desember 2019 Bare meld! De må uansett undersøke, men dette er overhodet ikke greit. Her tror jeg det skorter på flere hold, ikke bare omsorgskompetanse Anonymkode: 77f4c...0a8 20
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #6 Skrevet 12. desember 2019 Drøyt. Ville nok vurdert å gi en anonym beskjed til bv der, ja. Hun legger det ut offentlig så alle kan se, så hun finner ikke ut at det er deg. Anonymkode: f694f...153 6
Gjest WhisperingWind Skrevet 12. desember 2019 #7 Skrevet 12. desember 2019 Ikke akkurat barnevernssak, men vil tro hun vil få mye kommentarer på at dette IKKE er ok.
Ulven Skrevet 12. desember 2019 #8 Skrevet 12. desember 2019 Helt klart over streken og på grensen til psykisk vold, men ikke en barnevernsak. Men legg deg dette på minnet, og ser du mer som er drøyt, kan du vurdere en melding på nytt. 8
Teddi Skrevet 12. desember 2019 #10 Skrevet 12. desember 2019 Nei, fy søren! Stakkars jenta! Hva er det som får en voksen person til å gjøre noe sånt mot et lite barn? 😢🤬 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #11 Skrevet 12. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: ...Og hva slags tilbakemeldinger ble gitt på sosiale medier?! Anonymkode: 08eb9...296 Jeg vet ikke, dette ble publisert på en «historie» hvor hvis hun har fått tilbakemeldinger så har det kommet til henne direkte og ikke så alle kan se. Anonymkode: c33bb...fc6
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. desember 2019 #12 Skrevet 12. desember 2019 Dette er jo helt sykt, stakkars unge. Om det er barnevernsak vet jeg ikke, men det er uansett langt over streken.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #13 Skrevet 12. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Psykisk vold er min tolkning. Langt over streken. Hvor gammel er barnet? Anonymkode: 08eb9...296 Jeg vil tro hun er 4 eller kanskje 5.. Anonymkode: c33bb...fc6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #14 Skrevet 12. desember 2019 5 minutter siden, WhisperingWind skrev: Ikke akkurat barnevernssak, men vil tro hun vil få mye kommentarer på at dette IKKE er ok. Tja, når moren ikke evner å skjønne at dette ikke er greit lurer jeg på hva mer som skjer i det hjemmet. Klippe håret på dukken, det er ikke greit. Moren evner jo ikke å skjønne barnets følelser, når hun i tillegg filmer det, legger det ut på sosiale medier og sier ting som at det er lov å smile litt. I tillegg til å skremme barnet med at rampenissen kan klippe håret hennes om natten. Kanskje har moren behov for foreldreveiledning. Anonymkode: be21d...d6b 21
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #15 Skrevet 12. desember 2019 Jeg ville iallefall lagret bilder og video før det blir slettet, så hadde jeg kontaktet barnevernet. Anonymkode: 36dc1...aa7 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #16 Skrevet 12. desember 2019 16 minutter siden, AnonymBruker said: I går så jeg noe i sosiale medier som skar seg i hjertet mitt. Vi har jo mange denne berømte rampenissen hjemme nå i desember, som skal spre spenning, fryd og latter for barna frem til jul. Men i går hadde denne personen lagt ut: Først et bilde fra kvelden før hvor nissen hadde klippet av håret til dukken til datteren, med en tekst som sa «ha ha i morgen blir det morsomt» Morgenen etter kom en påfølgende film av datteren som fant dukken sin med avklipt hår og nissen med saks i hånden ved siden av. Og hun ble kjempe lei seg, hun gren og gren og sa at dette var ikke greit. Moren prøvde å le det vekk, men så sa hun «får håpe at han ikke skal klippe vårt hår om natten» og datteren ble bare enda mer lei seg og antageligvis kjempe redd. da følgte moren opp med å si «navnet til barnet og det er lov å smile litt altså». Jeg synes dette var helt forferdelig og ble helt satt ut, jeg angrer på at jeg ikke sa noe til hun, det er en bekjent, men ikke en person jeg har kontakt med så følte litt på at jeg har ikke noe med det. Men samtidig sitter det i meg, før det første å gjøre noe så forferdelig mot datteren, for det andre og enda verre og filme det og legge det ut når datteren er så lei seg. Og det får meg til å tenke på om det skjer andre ting i det hjemmet som ikke blir filmet og lagt ut. Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Anonymkode: c33bb...fc6 Å fy faen!!!! Dette er rett og slett sadistisk. Du burde si ifra helt klart. De respekterer jo ikke engang barnets følelser, langt mindre møter de på en god måte. Og rapporter nettstedet/SoMe for å ha tillatt postingen av et menneske som er fortvilet og i tillegg blir hengt ut i SoMe når de har det vanskelig. Det er helt utrolig at foreldre kan finne på noe slikt 😥😳 Anonymkode: 6874e...bff 8
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #17 Skrevet 12. desember 2019 13 minutter siden, Ulven said: Helt klart over streken og på grensen til psykisk vold, men ikke en barnevernsak. Men legg deg dette på minnet, og ser du mer som er drøyt, kan du vurdere en melding på nytt. Det er absolutt en bv sak spør du meg! Anonymkode: 6874e...bff 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #18 Skrevet 12. desember 2019 Du syns det er så galt at du vil melde bv, men tør ikke si fra til mor hva du syns om oppførselen? Det er stygt gjort av mor, men det er ingen bv sak. Derimot er det en sak der oppegående voksne som ser filmen bør si fra til mor at hun må skjerpe seg. Anonymkode: b8252...401 9
Ulven Skrevet 12. desember 2019 #19 Skrevet 12. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er absolutt en bv sak spør du meg! Anonymkode: 6874e...bff Jeg har to nære slektninger som arbeider i BV, og vi har diskutert utallige saker fra dette forumet, og basert på deres uttalelser er dette ikke en BV-sak. At det kunne være behov for veiledning for mor er en annen sak. BV i Norge er så presset i dag at meldes slike overtramp, blir saken med stor sannsynlighet henlagt. 1
abc123detvardet Skrevet 12. desember 2019 #20 Skrevet 12. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og rapporter nettstedet/SoMe for å ha tillatt postingen av et menneske som er fortvilet og i tillegg blir hengt ut i SoMe når de har det vanskelig. Instagram har ikke gjort noe ulovlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå