AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1 Skrevet 12. desember 2019 Jeg var på besøk hos ei veninne, bakken opp til hennes leilighet var full av is. Jeg sleit meg opp bakken å bilen sklei 3 ganger før jeg kom opp, de andre som skulle på besøk stoppet også i bakken å sklei. jeg sa jeg ikke ville kjøre ned igjen før det var strødd da jeg var redd for å kræsje hvis bilen slapp taket i bakken. Bilen er også ganske dyr da vi har kjøpt familiebil nå det ble dårlig mottatt og ikke gjort noe med. hu leier å ikke eier, hu gadd ikke sende huseier en melding om å strø. jeg turte ikke parkere nedenfor bakken å gå opp på isen fordi jeg er gravid. Jeg mener at hvis man får besøk og det er glatt bør man strø... overreagerer jeg ? jeg er vel ekstra hormonell nå. hva tenker dere? Anonymkode: c6144...070 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #2 Skrevet 12. desember 2019 Du overreagerer ikke Anonymkode: f7833...a82 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 12. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på besøk hos ei veninne, bakken opp til hennes leilighet var full av is. Jeg sleit meg opp bakken å bilen sklei 3 ganger før jeg kom opp, de andre som skulle på besøk stoppet også i bakken å sklei. jeg sa jeg ikke ville kjøre ned igjen før det var strødd da jeg var redd for å kræsje hvis bilen slapp taket i bakken. Bilen er også ganske dyr da vi har kjøpt familiebil nå det ble dårlig mottatt og ikke gjort noe med. hu leier å ikke eier, hu gadd ikke sende huseier en melding om å strø. jeg turte ikke parkere nedenfor bakken å gå opp på isen fordi jeg er gravid. Jeg mener at hvis man får besøk og det er glatt bør man strø... overreagerer jeg ? jeg er vel ekstra hormonell nå. hva tenker dere? Anonymkode: c6144...070 Jeg tenker at du er lite klar over veitrafikkloven. Du plikter å være skodd etter forholdene. Dersom en vei er slik at du som fører ikke finner den forsvarlig med dine dekk og din bil? Ja, da bryter du loven ved å kjøre den. Og så finnes det noe som heter brodder. Du kunne parkert nede, tatt på deg broddene som du selvsagt som gravid har med deg til enhver tid, funnet frem bøtten med strøsand enhver bilfører bør ha i bilen vinterstid og tatt grep. Men nei da - du tenker at "noen andre" skal legge til rette for deg heller enn å ta ansvar selv. Synes du det egentlig er greit? Anonymkode: 2f187...f0d 66
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #4 Skrevet 12. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at du er lite klar over veitrafikkloven. Du plikter å være skodd etter forholdene. Dersom en vei er slik at du som fører ikke finner den forsvarlig med dine dekk og din bil? Ja, da bryter du loven ved å kjøre den. Og så finnes det noe som heter brodder. Du kunne parkert nede, tatt på deg broddene som du selvsagt som gravid har med deg til enhver tid, funnet frem bøtten med strøsand enhver bilfører bør ha i bilen vinterstid og tatt grep. Men nei da - du tenker at "noen andre" skal legge til rette for deg heller enn å ta ansvar selv. Synes du det egentlig er greit? Anonymkode: 2f187...f0d Må også legge til at jeg ikke kunne parkere nedenfor bakken da det er en smal vei der og ingen parkering. Anonymkode: c6144...070 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #5 Skrevet 12. desember 2019 Ville jeg ikke tenkt over en gang. Jeg ville sett bakken, og tenkt "oi, her er det ikke forsvarlig å kjøre", og så parkert et annet sted. Så ville jeg gått i grøfta / gått bakveien / tatt på meg brodder / tatt med meg sandsekken fra bilen og strødd en liten sti selv. (ser både på brodder og sand som noe man selvfølgelig har i bilen om føret er så ille som dette). Hadde jeg sett på bakken som helt umulig på alle måter ville jeg ringt henne og sagt "du, jeg kommer meg rett og slett ikke opp, du kunne ikke kommet ned i stedet, så kjører vi et annet sted?" Snakk om å bare se problemer, og skylde på andre, i stedet for å være litt løsningsorientert. Anonymkode: 0d84a...b62 45
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #6 Skrevet 12. desember 2019 Selvsagt overreagerer du. Det er du som er fører, ikke venninnen din. Anonymkode: 129ee...8d3 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 Populært innlegg #7 Skrevet 12. desember 2019 Da hadde jeg ærlig talt ringt opp og beklaget at besøket må bli en annen gang, siden veien opp til huset ikke er kjørbar. Anonymkode: 98ef6...c50 52
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #8 Skrevet 12. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Da hadde jeg ærlig talt ringt opp og beklaget at besøket må bli en annen gang, siden veien opp til huset ikke er kjørbar. Anonymkode: 98ef6...c50 Hadde nok jeg også gjort. Anonymkode: c8078...9e3 12
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #9 Skrevet 12. desember 2019 Ja, du overreagerer. Anonymkode: 1090a...cd5 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #10 Skrevet 12. desember 2019 Ts hvor er du nå da? er du fast hos venninna di? Anonymkode: 94678...31f 5
Gjest Krampus Skrevet 12. desember 2019 #11 Skrevet 12. desember 2019 1. Hadde ikke tvunget bilen opp en bakke jeg ikke hadde turt å kjøre ned igjen. 2. Har alltid brodder I bilen, så hadde vennen vært kjempegod så hadde jeg gått 3. Har alltid grus I bilen, så kunne strødd hvis det var helt krise. 4. Hvis vennen ikke er en kjempegod en, så hadde jeg bare kjørt videre, fortalt at det var for glatt og så kjøpt meg pølse på Statoil isteden.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #12 Skrevet 12. desember 2019 Hvorfor er det huseier som må strø? Ærlig talt. Anonymkode: 87ab6...f26 12
Kk93 Skrevet 12. desember 2019 #13 Skrevet 12. desember 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Endret 12. desember 2019 av Kk93
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #14 Skrevet 12. desember 2019 Hadde leietageren min bedt meg om å strø hadde hun bare fått beskjed om å dra rævva si ut av sofaen å gjøre det selv, makan! Hun bor ikke på hotell og huseier er ikke personlig vaktmester til alle døgnets tider. Anonymkode: a1224...f90 31
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #15 Skrevet 12. desember 2019 Herregud ,bortskjemte norske kvinner. Hvor er det dere bor ,på Hawaii liksom. Var ikke dere en gang i tiden viking ladies ? crazy ….. Anonymkode: a71e1...a71 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #16 Skrevet 12. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Herregud ,bortskjemte norske kvinner. Hvor er det dere bor ,på Hawaii liksom. Var ikke dere en gang i tiden viking ladies ? crazy ….. Anonymkode: a71e1...a71 Som en ekte vikingkvinne trosser jeg isglatte veier uten grus eller brodder. Hva sier du til det? Anonymkode: 1090a...cd5 4
Neket Skrevet 12. desember 2019 #17 Skrevet 12. desember 2019 Husker vi mer eller mindre måtte krype opp bakken utenfor huset til en kompis engang, da den bratte bakken hans var så glatt. Bilen parkerte vi i hovedveien. Det slo meg ikke å skrive innlegg om det på kvinneguiden etterpå! 19
Rosa Sitron Skrevet 12. desember 2019 #18 Skrevet 12. desember 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er det huseier som må strø? Ærlig talt. Anonymkode: 87ab6...f26 Det lurte jeg på og. 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #19 Skrevet 12. desember 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det huseier som må strø? Ærlig talt. Anonymkode: 87ab6...f26 Fordi det er huseiers ansvar hvis ikke noe annet er avtalt i leiekontrakten. Hilsen huseier. Anonymkode: 2e9d6...e60 13
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #20 Skrevet 12. desember 2019 Kunne ikke falt meg inn å ringe huseier for å si han må komme og måke og strø...!! Anonymkode: 7fc08...9ff 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå