Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det naturlig å klemme på jobb? Klemmer du kollegaer av motsatt kjønn? Er det vanlig med god jul klem, bursdagsklem osv? Ville du gitt en kunde man har et godt forhold til en klem?

Anonymkode: a5594...0cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klemmer ikke folk på jobb. Verken kjønn, om de er kolleger eller brukere har noe å si. 

Anonymkode: 41911...ef9

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke en klemmer men jeg jobber med klemmere. Noen av dem liker jeg og gir en klem fordi jeg ønsker å være hyggelig mot dem. De jeg ikke liker klarer jeg å avlede fra klemming. 

• Liker 3
Skrevet

Vi klemmer innimellom, når vi kommer tilbake fra ferie, julebordsvelkomsten og om noen har vært syke og kommet tilbake. Det jeg kommer på nå som naturlige settinger. Motsatt kjønn i like stor grad som samme.

Anonymkode: 34f0b...4f7

• Liker 4
Skrevet

Jobber i en liten nisjebutikk og er «på klem» med noen av kundene. Det har kommet naturlig, og jeg er egentlig ikke en klemmer privat 

Anonymkode: 8ef6f...7fb

Skrevet

Jeg er heller ikke en klemmer, så for meg er det helt unaturlig. Men føler på klemmepresset, og er litt usikker på når man bør klemme? 🤔😉 er ikke sosialt tilbakestående altså. 

• Liker 1
Skrevet

Jepp! Gir gjerne gode kollegaer klemmer og skiller ikke på kjønn der. Vet hvem som liker å klemme og hvem som ikke liker det. Tar selvsagt hensyn til slikt. Klemmer før/etter ferier, ved bursdager, ved ekstra hyggelige anledninger og for å trøste om noe vanskelig skjer.

Hadde kun klemt en god kunde dersom kunden tok initiativ til det selv.

Skrevet

Jeg gir aldri klem, da det ikke føles naturlig for meg. Men jeg har lært meg å kunne ta i mot en klem. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ingen klemmer, men etter julelunsjen og sommerlunsjen gir jeg mange kolleger av ulike kjønn, etnisiteter og religiøs bakgrunn en klem og ønsker god jul/god sommer. Jobber i vgs. 

Anonymkode: cabc6...ad9

Skrevet

Jeg har jobba mye med unger, og da er jeg veldig åpen for klemmer, på ungene sine premisser selvfølgelig. Kolleger, ikke fullt så naturlig nei. 

For en del år siden var vi et trekløver som jobba sammen, vi var både gode kolleger og gode venner som fint kunne finne på ting utenom jobb. Vi klemma hele tiden 🤗

Skrevet

Blæh, denne vemmelige klemmeskikken som brer om seg som mugg i vått gammalt brød. Er ofte helt umulig å komme unna også, da det selvsagt virker ekstremt avvisende å skulle "nekte" å ta imot en klem. 

Anonymkode: b0b06...183

• Liker 2
Skrevet

Ble litt nysgjerrig nå. Er det mer normalt å klemme på jobb hvor det er mange damer? Eller i omsorgsyrker? Skjer det at man klemmer pasienter, eller er det helst barn? Forstår jo at man klemmer barnehagebarn.

Hadde følt det unaturlig å få klem av legen eller fysioterapeuten. 

Skrevet

Jeg vil helst slippe å klemme, men som ser på det som en nødvendig sosial gest i en del sammenhenger, som håndhilsing. Unngår klemmer privat. (Er autist.)

Anonymkode: 07bed...c40

Skrevet
44 minutter siden, Thyra skrev:

Jeg gir aldri klem, da det ikke føles naturlig for meg. Men jeg har lært meg å kunne ta i mot en klem. 

Sånn føler jeg det også. Men føler det påtvunget. Liker det ikke.

Anonymkode: e7c29...2da

Skrevet

Er generelt ikke en klemmer, så klemmer ingen på jobb. Med mindre de absolutt vil klemme. Da har man på en måte ikke noe valg

Anonymkode: e1cfc...630

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble litt nysgjerrig nå. Er det mer normalt å klemme på jobb hvor det er mange damer? Eller i omsorgsyrker? Skjer det at man klemmer pasienter, eller er det helst barn? Forstår jo at man klemmer barnehagebarn.

Hadde følt det unaturlig å få klem av legen eller fysioterapeuten. 

Jobber på sykehus. Vi klemmer kollegaer ved bursdag, når noen har vært vekke lenge, om noen har det vanskelig. Vi kan og klemme om nokon har en tøff dag. Personlig klemmer eg ikkje pasienter, men kan gi dei ein klapp på skuldra eller holde dei på armen, stryke på ryggen om dei grine - og vise omsorg uten å krysse mi intimsone. 

Anonymkode: 8ebc0...14c

Skrevet
På 14.12.2019 den 1.56, AnonymBruker skrev:

Jobber på sykehus. Vi klemmer kollegaer ved bursdag, når noen har vært vekke lenge, om noen har det vanskelig. Vi kan og klemme om nokon har en tøff dag. Personlig klemmer eg ikkje pasienter, men kan gi dei ein klapp på skuldra eller holde dei på armen, stryke på ryggen om dei grine - og vise omsorg uten å krysse mi intimsone. 

Anonymkode: 8ebc0...14c

Jobber selv på sykehus. Hvis pasienten prøver å gi en klem så tar jeg gjerne imot. Syns det er en hyggelig måte å vise at man blir satt pris på ☺️ Er jo gjerne langtidsliggere eller pasienter man har fått god kjemi med som vil gi klem, så det syns jeg er helt i orden.

Ellers klemmer jeg alltid kolleger som jeg kjenner godt som jeg ikke har sett på lenge (feks etter ferie, sykemeldinger, permisjoner osv), ved julebord, hvis noen har det tøft osv. 

Anonymkode: 006ea...045

Skrevet

Barn er unntaket. Hvis de vil klemme så er det bare hyggelig, men ellers er det ikke naturlig for meg å klemme folk. Det er for tett. For nært og personlig. Jeg sparer det til den personen jeg virkelig har lyst til å klemme. 

Anonymkode: 1c85b...fb3

Skrevet

Jeg er en klemmer, så om det er naturlig å gi en klem og personen det gjelder er åpen for det, så syns jeg det er koselig å gi en klem. Men det er ikke noe som skjer ofte,  mer i settinger hvor noen har bursdag, noen har fått barn eller kanskje går igjennom noe vanskelig. Folk har også forskjellige intimsoner som jeg respekter, det kommer jo an på hvordan forhold man har til sine kollegaer også. På min jobb nå er vi venner og kan fint finne på noe på fritiden også.

Men har vært innom andre yrker hvor kollegaene man ikke ble så komfortable, så selv om man fikk noen venner så var det ikke naturlig å dele ut klemmer. Man må som sagt se an folk og situasjonen, er man usikker om det passer seg så er det best å la være. Og om man leser situasjonen feil og vedkommende blir stiv som en statue så må man jo bare legge seg flat og be om unnskyldning.

Anonymkode: f5458...c8e

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Jeg klemmer om jeg "må". 

Har faste kunder som vil si god jul på den måten. Ellers er jeg helt klart ingen klemmer, er heller en håndtrykker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...