AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1 Skrevet 12. desember 2019 Er det noen som jobber som PPT? Er det noen som har erfaring med utsatt skolestart? Vet dere hva anses som viktige momenter for å få invilget søknad? Fikk beskjed om følgende kriterier som teller mest: dersom barnet har gått glipp av mange ting pga sykdom eller sykehusopphold. Dersom barnet er sent utviklet. Barnet mitt fyller ikke disse kriteriene. Lurer på hva jeg skal skrive nå? Skal selvsagt beskrive sine utfordringer, men ville høre med andre om hva som er viktig og mindre viktig å skrive. Anonymkode: 153bd...1a5
Gjest WhisperingWind Skrevet 12. desember 2019 #2 Skrevet 12. desember 2019 (endret) Det kommer jo an på hvorfor du mener utsatt skolestart er viktig for ditt barn...det er veldig strengt. Endret 12. desember 2019 av WhisperingWind
Arkana Skrevet 12. desember 2019 #3 Skrevet 12. desember 2019 (endret) Det er veldig strengt ja. Stort sett gis utsatt skolestart hvis det har en faktisk hensikt, altså at det ekstra året i barnehagen gjør at barnet havner på linje med andre førsteklassinger, mens varige utviklingsproblemer som gjør at barnet aldri vil være som andre ofte ikke gir utsatt skolestart. Sagt på en annen måte, den utsatte skolestarten skal løse problemet i forhold til modenhet slik at barnet deretter kan følge et så normalt skoleløp som mulig. Og så er det selvsagt variasjoner fra kommune til kommune. Jeg ville prøvd å beskrive hvordan utsatt skolestart kan hjelpe barnet, for det er jo det som er poenget. Endret 12. desember 2019 av Arkana 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #4 Skrevet 12. desember 2019 10 minutter siden, Arkana skrev: Det er veldig strengt ja. Stort sett gis utsatt skolestart hvis det har en faktisk hensikt, altså at det ekstra året i barnehagen gjør at barnet havner på linje med andre førsteklassinger, mens varige utviklingsproblemer som gjør at barnet aldri vil være som andre ofte ikke gir utsatt skolestart. Sagt på en annen måte, den utsatte skolestarten skal løse problemet i forhold til modenhet slik at barnet deretter kan følge et så normalt skoleløp som mulig. Og så er det selvsagt variasjoner fra kommune til kommune. Jeg ville prøvd å beskrive hvordan utsatt skolestart kan hjelpe barnet, for det er jo det som er poenget. Tusen takk for svar! Ja, jeg skal beskrive så konkret som mulig grunnen til at han skal ha utbytte av ett ekstra år i bhgen. Jeg er likevel ikke optimistisk til å få det innvilget ut ifra de kriteriene jeg har fått vite fra kommunen. Anonymkode: 153bd...1a5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #5 Skrevet 12. desember 2019 Lykke til med søke om utsatt skolestart,det skal ekstremt mye for at du får det innvilget. Vi hadde mange gode grunner til at han burde fått utsatt skolestart og bhg var helt enig,likevel fikk vi avslag. Anonymkode: 0e977...448
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #6 Skrevet 12. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lykke til med søke om utsatt skolestart,det skal ekstremt mye for at du får det innvilget. Vi hadde mange gode grunner til at han burde fått utsatt skolestart og bhg var helt enig,likevel fikk vi avslag. Anonymkode: 0e977...448 Takk for svar! Ja, jeg er forberedt på å få avslag. Hva var grunnene til at du ønsket å utsette skolen for sønnen din? Anonymkode: 153bd...1a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå