AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1 Skrevet 12. desember 2019 Jeg har hatt klump i magen i hele dag.. føles ut som en "bekymrings klump". Vet ikke helt hvorfor men har følt meg dårlig, litt angst aktig. Jeg sovnet på soffan ved 14 tiden og hadde mareritt. Etter dette har jeg følt meg helt rar følelsesmessig. Drømte at jeg kom hjem til at det var fullt av ballonger og sånt hjemme... noen hadde feiret bursdag her. Det var noen som mente at jeg bare var deleier av huset og at de kunne gjøre hva dem ville her. Jeg hadde gått å trodd at jeg eide huset mitt alene.. men så eide jeg bare en bitteliten del. Jeg skrek og brølte for å få dem ut, ble full av adrenalin og fløy på dem, men de reagerte ikke. Også var det en av dem som sa at de hadde hørt av en nabo at jeg bare var lei meg hele tiden og gikk rundt å var dyster. Så pga alt dette så rakk jeg ikke tannlegetimen jeg hadde, jeg var 2 timer forsinket, men prøvde liksom å rekke det uansett 🤷♀️ så jeg satt meg i en gammel skap kasse bil og klarte ikke å bremse fordi beltet hang seg fast under foten min. Så våknet jeg... etter dette har jeg følt meg helt fucka følelsesmessig og sitter våken nå kl 04 på natta og får angst over at jeg aldri klarer å legge meg tidlig nok til å få noe ut av dagen. Er bare mørkt hele tiden og jeg har egentlig mye små ting å gjøre, som at jeg skulle ha montert en peis her og er redd jeg ikke har råd, så da blir strømregningene svin dyre fordi jeg må bruke varmovner... også er jeg redd jeg skatter for lite og får baksmell i år, siden jeg har jobbet mye mer enn vanlig for å få råd til ting, er redd jeg ikke kommer til å ha råd til den eventuelle baksmellen. Så bekymrer jeg meg for at jeg aldri kommer til å få meg kjæreste/samboer igjen som kan samarbeide med meg om hverdagen. Så bekymrer jeg meg for at det brått skal skje noe med bilen min jeg er avhengig av, eller kattene mine.... for det er så typisk at sånt skjer når man ikke har så mye til overs. Venter på en svin dyr regning som ikke har kommet enda på noe jeg fikset i huset, og tenker de kanskje har glemt den.. begynner å bli en stund siden, men tør ikke ringe å høre for jeg vet ikke hvor mye den er på engang. Så var det noen som krasjet i bilen min så den fikk bulk her om dagen... har ikke hatt tid til å ringe forsikringsselskapet fordi jeg bare jobber, trener eller sover..... har ikke overskudd til å fikse opp i ting for tiden. 😭 Så er jeg redd for at jeg er syk, for ble inkalt til sykehuset etter noen prøver jeg tok uten å vite grunnen til ny innkallelse. De tok ikke tlf når jeg prøvde å ringe... Og mange andre små ting.... men kan nesten ikke ramse opp mer nå. Jeg føler jeg dør snart. Måtte få det ut.... flere som har det sånn? Har itilleg ikke noe familie og vennene mine er opptatte med barn, kjærester, jobb og studie. Så føler meg rett og slett ensom fortiden åppå alt dette her 😭 ja jeg går til psykolog innimellom slaga når jeg har tid. Huff.. vil bare bli liten igjen noen ganger, orker ikke. Livet er så.. kjølig.. Anonymkode: 76a35...3c6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #2 Skrevet 12. desember 2019 Det høres ut som meg. Lurer på om det er noe i lufta som gjør at vi har mer angst akkurat nå enn til vanlig. Anonymkode: e3135...399
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #3 Skrevet 12. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som meg. Lurer på om det er noe i lufta som gjør at vi har mer angst akkurat nå enn til vanlig. Anonymkode: e3135...399 Kanskje det er dette som kalles vinterdepresjon? Jeg aner ikke... er ikke helt på topp ihvertfall. En ulmende følelse... Anonymkode: 76a35...3c6
Mt3 Skrevet 12. desember 2019 #4 Skrevet 12. desember 2019 Skriv alle bekymringer, tanker og gjøremål ned på papirbiter. Så sorterer du de i bunker etter om det er noe en kan gjøre noe med eller om det bare er oppspinn. Så lager du prioriteringsliste over det du kan gjøre noe med. Som f.eks å ta kontakt med forsikringsselskapet -godt mulig det kan gjøres på mail også, da kan en jo gjøre det kl 4 på natta om så er. Forstår godt at du sliter med søvnproblemer og mareritt, for når hodet først begynner å kverne på problemer kan det lage mange rare tanker. Og det vil være vanskelig å stoppe alle de bekymringene som popper frem, og som i 99% av tilfellene ikke vil bli noe av.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #5 Skrevet 13. desember 2019 På 12.12.2019 den 6.30, Mt3 skrev: Skriv alle bekymringer, tanker og gjøremål ned på papirbiter. Så sorterer du de i bunker etter om det er noe en kan gjøre noe med eller om det bare er oppspinn. Så lager du prioriteringsliste over det du kan gjøre noe med. Som f.eks å ta kontakt med forsikringsselskapet -godt mulig det kan gjøres på mail også, da kan en jo gjøre det kl 4 på natta om så er. Forstår godt at du sliter med søvnproblemer og mareritt, for når hodet først begynner å kverne på problemer kan det lage mange rare tanker. Og det vil være vanskelig å stoppe alle de bekymringene som popper frem, og som i 99% av tilfellene ikke vil bli noe av. Ja, det er nok lurt å gjøre det ja. Jeg fikk 1 liten lettelse, når jeg våknet på morningen etter jeg skrev dette så hadde jeg fått melding av forsikringselskapet som skrev at jeg kunne sende inn bilen på hvilket som helst verksted med skadenummer xxx og får dekket leiebil, eller utbetalt ca 200 kroner pr dag bilen er på verksted. Slapp jeg ihvertfall å styre med dét. Føltes ut som om gud hadde hørt meg 😅 også fikk jeg en heidundranes bra lønning igår. Så får jeg ta resten vidre, litt lettere å jobbe med problemene når man opplever nóe positivt. Får litt mer motivasjon av det. Anonymkode: 76a35...3c6
Mt3 Skrevet 13. desember 2019 #6 Skrevet 13. desember 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er nok lurt å gjøre det ja. Jeg fikk 1 liten lettelse, når jeg våknet på morningen etter jeg skrev dette så hadde jeg fått melding av forsikringselskapet som skrev at jeg kunne sende inn bilen på hvilket som helst verksted med skadenummer xxx og får dekket leiebil, eller utbetalt ca 200 kroner pr dag bilen er på verksted. Slapp jeg ihvertfall å styre med dét. Føltes ut som om gud hadde hørt meg 😅 også fikk jeg en heidundranes bra lønning igår. Så får jeg ta resten vidre, litt lettere å jobbe med problemene når man opplever nóe positivt. Får litt mer motivasjon av det. Anonymkode: 76a35...3c6 Så bra, det letter mye når ting ordner seg. Håper det positive fortsetter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå